Lando Norris má v plánu bojovat o titul mistra světa v roce 2025 a vyzvat Maxe Verstappena o sesazení z trůnu. Pokud se mu to podaří, nejen že překazí Verstappenovu snahu o pátý titul v řadě, ale také zhatí jeho ambice vyrovnat historický rekord Michaela Schumachera.
Od roku 2014 dominuje ve Formuli 1 Max Verstappen a Lewis Hamilton, kteří získali 10 z 11 titulů, přičemž jedinou výjimkou byl triumf Nica Rosberga v roce 2016.
Verstappen, po svém prvním titulu v roce 2021, zcela převzal kontrolu a v roce 2023 předvedl jednu z nejdominantnějších sezón v historii. Red Bull si své vedení udržel i na začátku roku 2024, kdy Verstappen vyhrál čtyři z prvních pěti závodů.
Ačkoliv Verstappen čelil výzvám v podobě propadu na třetí místo v pořadí, stále si udržoval dostatečný náskok na to, aby pokračoval ve své vítězné sérii. Na horizontu se však objevuje nová výzva v podobě Landa Norrise, který má nyní největší šanci přerušit Verstappenovu dominanci. Helmut Marko naznačil, že McLaren je až o sekundu rychlejší než ostatní týmy v závodním nastavení, což je klíčové pro úspěch v celé sezóně.
I když Marko možná přehání, v paddocku panuje shoda, že McLaren je v současnosti nejrychlejším týmem. Nyní jde o to, zda Norris dokáže plně využít potenciál svého vozu a předvádět na elitní úrovni výkon, který by mohl znamenat skutečnou hrozbu pro Verstappena a jeho pokračující dominanci.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf F1, se v rozhovoru pro sport.de vyjádřil k nadcházející bitvě o titul a vyjádřil pochybnosti ohledně šancí McLarenu a jeho jezdců, Landa Norrise a Oscara Piastriho. Navzdory tomu, že McLaren vykazuje v rychlosti výhodu, Ecclestone se domnívá, že Verstappen, pokud má správné nástroje, zůstane dominantní. Podle něj bude Red Bull muset prokázat, že během zimy provedl potřebné změny, které mu umožní konkurovat McLarenu.
Ecclestone také jasně řekl, že McLaren nemá jezdce, kteří by dokázali porazit Verstappena, přičemž dodal, že Norris rozhodně není na stejné úrovni jako Nizozemec. Verstappen považuje za favorita pro další sezóny, a to i kvůli jeho výkonům a schopnosti maximálně využít potenciál svého vozu. Exšéf F1 vyjádřil pochybnosti, zda McLaren dokáže udržet svou rychlost a zda Red Bull provedl dostatečné změny, aby zůstal konkurenceschopný.
Naopak Toto Wolff věří, že Lando Norris se letos stane lepším jezdcem než v roce 2024, a zdůrazňuje, že musí projít bolestivými zkušenostmi, aby dosáhl úrovně vítězů šampionátu. Tato zkušenost by mohla vést k jinému přístupu, který by byl klíčový pro jeho další vývoj. Damon Hill upozorňuje, že Norris nesmí spadnout do "pasti" Maxe Verstappena, a vyzývá ho, aby se k němu na trati choval s respektem, nikoli jako k příteli.
Jedním z klíčových aspektů pro Norrisovu kariéru je schopnost převzít kontrolu nad týmovou strategií z kokpitu, což se v minulosti ukázalo jako silná stránka nejlepších jezdců. Po chybách McLarenu v minulé sezóně by mohl Norris převzít větší odpovědnost a stát se klíčovou postavou ve strategických rozhodnutích.
Po skončení minulé sezóny, kdy si Norris upevnil pozici týmové jedničky, čelí nové výzvě v podobě Oscara Piastriho. Marc Priestley varuje, že rivalita mezi nimi by mohla vést k napjaté atmosféře v týmu, což by mohlo připomínat konflikty mezi Lewisem Hamiltonem a Fernandem Alonsem.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar