Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Po Velké ceně Bahrajnu Lewis Hamilton přiznal, že se s novým vozem Ferrari stále více sžívá. Šéf týmu Fred Vasseur však upozornil, že změna není pouze na straně vozu. „Nejde nahradit dvanáct let spolupráce za dva týdny nebo dvě Velké ceny,“ řekl novinářům. „Musíme se zlepšovat, ale to platí pro všechny v týmu i v paddocku. Naším DNA je snažit se být lepší a je skvělé, že Lewis má nastavení mysli typu: ‚Musím se zlepšit i já sám a přizpůsobit se autu.‘“
Podle Vasseura je klíčem oboustranná práce. „Budeme pracovat na tom, abychom přizpůsobili vůz Lewisovi, ale i on musí udělat krok. A myslím, že tento proces probíhá mezi námi velmi pozitivně a konstruktivně.“
Hamiltonovo přizpůsobování se Ferrari bylo v Bahrajnu patrné zejména v závodním tempu, i když kvalifikace mu příliš nesedla a skončil devátý, v nedělním závodě se dokázal posunout na páté místo, těsně za týmového kolegu Charlese Leclerca.
„Oceňuji Lewisův přístup v sobotu a snažil jsem se ho trochu popostrčit,“ doplnil Vasseur. „V neděli už byl ve velmi dobré formě,“ doplnil.
Hamilton sám přiznal, že v průběhu závodu pocítil pokrok: „Ve střední části závodu jsem se cítil s autem opravdu sladěný. Styl jízdy mi v tu chvíli seděl,“ uvedl. „Dnes jsem se toho hodně naučil, vlastně za celý víkend. Asi víc než za všechny předchozí.“
Britský šampion také zdůraznil, že je třeba najít konzistenci: „Klíčové je dokázat to zopakovat každý víkend. Je jasné, že náš vůz vyžaduje jiný styl jízdy a myslím, že se tomu pomalu přizpůsobuji. Také nastavení, byl jsem dost mimo oproti Charlesovi, ale postupně se k němu přibližuji.“
Hamilton dodal, že lepší startovní pozice v příštích víkendech by mu měla pomoct stavět na nově získaných poznatcích: „Pokud začnu víkend na lepší výchozí pozici a použiju techniky, které jsem se naučil, měli bychom být v dobré kondici.“
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.