Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Po Velké ceně Bahrajnu Lewis Hamilton přiznal, že se s novým vozem Ferrari stále více sžívá. Šéf týmu Fred Vasseur však upozornil, že změna není pouze na straně vozu. „Nejde nahradit dvanáct let spolupráce za dva týdny nebo dvě Velké ceny,“ řekl novinářům. „Musíme se zlepšovat, ale to platí pro všechny v týmu i v paddocku. Naším DNA je snažit se být lepší a je skvělé, že Lewis má nastavení mysli typu: ‚Musím se zlepšit i já sám a přizpůsobit se autu.‘“
Podle Vasseura je klíčem oboustranná práce. „Budeme pracovat na tom, abychom přizpůsobili vůz Lewisovi, ale i on musí udělat krok. A myslím, že tento proces probíhá mezi námi velmi pozitivně a konstruktivně.“
Hamiltonovo přizpůsobování se Ferrari bylo v Bahrajnu patrné zejména v závodním tempu, i když kvalifikace mu příliš nesedla a skončil devátý, v nedělním závodě se dokázal posunout na páté místo, těsně za týmového kolegu Charlese Leclerca.
„Oceňuji Lewisův přístup v sobotu a snažil jsem se ho trochu popostrčit,“ doplnil Vasseur. „V neděli už byl ve velmi dobré formě,“ doplnil.
Hamilton sám přiznal, že v průběhu závodu pocítil pokrok: „Ve střední části závodu jsem se cítil s autem opravdu sladěný. Styl jízdy mi v tu chvíli seděl,“ uvedl. „Dnes jsem se toho hodně naučil, vlastně za celý víkend. Asi víc než za všechny předchozí.“
Britský šampion také zdůraznil, že je třeba najít konzistenci: „Klíčové je dokázat to zopakovat každý víkend. Je jasné, že náš vůz vyžaduje jiný styl jízdy a myslím, že se tomu pomalu přizpůsobuji. Také nastavení, byl jsem dost mimo oproti Charlesovi, ale postupně se k němu přibližuji.“
Hamilton dodal, že lepší startovní pozice v příštích víkendech by mu měla pomoct stavět na nově získaných poznatcích: „Pokud začnu víkend na lepší výchozí pozici a použiju techniky, které jsem se naučil, měli bychom být v dobré kondici.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.