Lewis Hamilton si v kvalifikaci na sprint dojel pro pole position, čímž předvedl působivý výkon. Jeho týmový kolega Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtým místem na startovním roštu. Zatímco Hamilton potvrdil svou rychlost a adaptaci na nový monopost, Leclerc bude muset v samotném sprintu bojovat o lepší umístění.
Charles Leclerc odhalil, kde během sprintové kvalifikace na Velkou cenu Číny kde byl nejsilnější. Zatímco jeho nový týmový kolega Lewis Hamilton si užíval první pole position ve službách Ferrari, Leclerc přiznal, že měl potíže v první sekci okruhu. Problémy ho nakonec odsunuly na čtvrté místo na startovním roštu sobotního sprintu. Monacký pilot se svěřil, že šlo o podobné problémy, se kterými se potýkal už při posledním závodě v Šanghaji minulý rok.
„Na mé straně garáže jsem se hodně trápil. Od začátku jsem měl pocit, že mi něco chybí oproti Lewisovi, který byl dnes prostě rychlejší. Hodně jsem bojoval v zatáčkách 1, 2 a 3, což jsou více méně stejné problémy jako loni, takže je to trochu škoda. Kromě toho ale bylo všechno dost těsné. Samozřejmě je škoda, že startujeme ze čtvrtého místa, ale Lewis je na pole position, takže doufám, že spolu zítra zajedeme dobrý závod.“
Leclerca navíc čekají další komplikace, protože byl po kvalifikaci předvolán ke komisařům kvůli podezření, že překročil maximální povolený časový limit mezi liniemi Safety Caru. FIA ve svém prohlášení uvedla, že vyšetřuje „údajné porušení článku 33.4 Sportovních pravidel FIA Formule 1 a článku 12.2.1 i) Mezinárodního sportovního kodexu FIA (nedodržení pokynů ředitele závodu, bod 2, dokument 11).“
Článek 33.4 sportovních pravidel stanovuje: „V žádném okamžiku nesmí být vůz řízen zbytečně pomalu, nevyzpytatelně nebo způsobem, který by mohl být potenciálně nebezpečný pro ostatní jezdce nebo jakoukoli jinou osobu.“ V době zveřejnění zprávy komisaři zatím své rozhodnutí nevydali.
Sprintová kvalifikace nabídne napínavý souboj na startovním roštu, kde Lewis Hamilton vyrazí na první pozici vedle Maxe Verstappena z Red Bullu, zatímco Oscar Piastri se usadí na třetím místě. Charles Leclerc se postaví do druhé řady, kde se bude snažit zlepšit svou pozici. Třetí řadu uzavírá George Russell, který startuje z páté pozice, a Lando Norris, jenž se postaví na šesté místo.
Jelikož jde o úvodní sprintový víkend letošní sezóny, Charles Leclerc dostane šanci zlepšit svou pozici. Sprint se uskuteční v sobotu dopoledne a odpolední kvalifikace určí startovní pořadí pro nedělní Velkou cenu Číny.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.