Lewis Hamilton si v kvalifikaci na sprint dojel pro pole position, čímž předvedl působivý výkon. Jeho týmový kolega Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtým místem na startovním roštu. Zatímco Hamilton potvrdil svou rychlost a adaptaci na nový monopost, Leclerc bude muset v samotném sprintu bojovat o lepší umístění.
Charles Leclerc odhalil, kde během sprintové kvalifikace na Velkou cenu Číny kde byl nejsilnější. Zatímco jeho nový týmový kolega Lewis Hamilton si užíval první pole position ve službách Ferrari, Leclerc přiznal, že měl potíže v první sekci okruhu. Problémy ho nakonec odsunuly na čtvrté místo na startovním roštu sobotního sprintu. Monacký pilot se svěřil, že šlo o podobné problémy, se kterými se potýkal už při posledním závodě v Šanghaji minulý rok.
„Na mé straně garáže jsem se hodně trápil. Od začátku jsem měl pocit, že mi něco chybí oproti Lewisovi, který byl dnes prostě rychlejší. Hodně jsem bojoval v zatáčkách 1, 2 a 3, což jsou více méně stejné problémy jako loni, takže je to trochu škoda. Kromě toho ale bylo všechno dost těsné. Samozřejmě je škoda, že startujeme ze čtvrtého místa, ale Lewis je na pole position, takže doufám, že spolu zítra zajedeme dobrý závod.“
Leclerca navíc čekají další komplikace, protože byl po kvalifikaci předvolán ke komisařům kvůli podezření, že překročil maximální povolený časový limit mezi liniemi Safety Caru. FIA ve svém prohlášení uvedla, že vyšetřuje „údajné porušení článku 33.4 Sportovních pravidel FIA Formule 1 a článku 12.2.1 i) Mezinárodního sportovního kodexu FIA (nedodržení pokynů ředitele závodu, bod 2, dokument 11).“
Článek 33.4 sportovních pravidel stanovuje: „V žádném okamžiku nesmí být vůz řízen zbytečně pomalu, nevyzpytatelně nebo způsobem, který by mohl být potenciálně nebezpečný pro ostatní jezdce nebo jakoukoli jinou osobu.“ V době zveřejnění zprávy komisaři zatím své rozhodnutí nevydali.
Sprintová kvalifikace nabídne napínavý souboj na startovním roštu, kde Lewis Hamilton vyrazí na první pozici vedle Maxe Verstappena z Red Bullu, zatímco Oscar Piastri se usadí na třetím místě. Charles Leclerc se postaví do druhé řady, kde se bude snažit zlepšit svou pozici. Třetí řadu uzavírá George Russell, který startuje z páté pozice, a Lando Norris, jenž se postaví na šesté místo.
Jelikož jde o úvodní sprintový víkend letošní sezóny, Charles Leclerc dostane šanci zlepšit svou pozici. Sprint se uskuteční v sobotu dopoledne a odpolední kvalifikace určí startovní pořadí pro nedělní Velkou cenu Číny.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.