Lewis Hamilton získal první jiskru naděje pro Ferrari díky získání pole position v kvalifikaci na sprint ve Velké ceně Číny, což nezůstalo bez povšimnutí ani u Helmuta Marka z Red Bullu, který mu věnoval neobvyklou chválu.
Lewis Hamilton si připsal svou první pole position po přestupu do Ferrari, což mu poskytuje důležitý impuls po náročném víkendu v Austrálii. Na šanghajském okruhu, kde má bohatou historickou bilanci, se opět ukázal v plné síle těsně před sobotní sprintovou kvalifikací.
Tento výjimečný výkon neunikl ani pozornosti Helmuta Marka, poradce Red Bullu, který ho označil za „neuvěřitelný“. Marko, jenž obvykle chválí především členy svého vlastního týmu, dlouhodobě oceňuje Hamiltonovu schopnost i v období silné konkurence mezi Red Bullem a Mercedesem.
V kvalifikaci Hamilton předstihl svého týmového kolegu Charlese Leclerca, který startuje ze čtvrté pozice, a také Maxe Verstappena, který bude na druhém místě. Rozdíl pouhých 0,018 sekundy mezi ním a Verstappenem naznačuje, že sprint bude mít napjatý a vysoce konkurenceschopný charakter.
Marko pochválil Hamiltonův výkon. „Myslím, že v Melbourne měli smůlu. Ale tady, od prvního tréninku, byla Ferrari silná. A gratuluji Hamiltonovi, že ve svém druhém závodě je na pole position. To je proti Leclercovi, který je fantastický kvalifikant. To je neuvěřitelný výkon," vysekl Marko poklonu Hamiltonovi pro Motorsport.com.
Marko zároveň naznačil, že Ferrari nemusí být jen jednorázovým zázrakem: „Těžko říct. S tímto novým asfaltem jsem si jistý, že degradace bude během dalších závodů stále menší. Pak se uvidí, kdo dokáže držet tuto rychlost po celou závodní vzdálenost.“
Na začátku roku Marko tvrdil, že Hamilton nebude hrozbou pro obhájce titulu Verstappena, i když má „průměrné“ auto. Nyní se ale ukazuje, že Hamiltonova forma může být pro Red Bull větší hrozbou, než se původně očekávalo.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.