Lewis Hamilton získal první jiskru naděje pro Ferrari díky získání pole position v kvalifikaci na sprint ve Velké ceně Číny, což nezůstalo bez povšimnutí ani u Helmuta Marka z Red Bullu, který mu věnoval neobvyklou chválu.
Lewis Hamilton si připsal svou první pole position po přestupu do Ferrari, což mu poskytuje důležitý impuls po náročném víkendu v Austrálii. Na šanghajském okruhu, kde má bohatou historickou bilanci, se opět ukázal v plné síle těsně před sobotní sprintovou kvalifikací.
Tento výjimečný výkon neunikl ani pozornosti Helmuta Marka, poradce Red Bullu, který ho označil za „neuvěřitelný“. Marko, jenž obvykle chválí především členy svého vlastního týmu, dlouhodobě oceňuje Hamiltonovu schopnost i v období silné konkurence mezi Red Bullem a Mercedesem.
V kvalifikaci Hamilton předstihl svého týmového kolegu Charlese Leclerca, který startuje ze čtvrté pozice, a také Maxe Verstappena, který bude na druhém místě. Rozdíl pouhých 0,018 sekundy mezi ním a Verstappenem naznačuje, že sprint bude mít napjatý a vysoce konkurenceschopný charakter.
Marko pochválil Hamiltonův výkon. „Myslím, že v Melbourne měli smůlu. Ale tady, od prvního tréninku, byla Ferrari silná. A gratuluji Hamiltonovi, že ve svém druhém závodě je na pole position. To je proti Leclercovi, který je fantastický kvalifikant. To je neuvěřitelný výkon," vysekl Marko poklonu Hamiltonovi pro Motorsport.com.
Marko zároveň naznačil, že Ferrari nemusí být jen jednorázovým zázrakem: „Těžko říct. S tímto novým asfaltem jsem si jistý, že degradace bude během dalších závodů stále menší. Pak se uvidí, kdo dokáže držet tuto rychlost po celou závodní vzdálenost.“
Na začátku roku Marko tvrdil, že Hamilton nebude hrozbou pro obhájce titulu Verstappena, i když má „průměrné“ auto. Nyní se ale ukazuje, že Hamiltonova forma může být pro Red Bull větší hrozbou, než se původně očekávalo.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.