Lewis Hamilton získal první jiskru naděje pro Ferrari díky získání pole position v kvalifikaci na sprint ve Velké ceně Číny, což nezůstalo bez povšimnutí ani u Helmuta Marka z Red Bullu, který mu věnoval neobvyklou chválu.
Lewis Hamilton si připsal svou první pole position po přestupu do Ferrari, což mu poskytuje důležitý impuls po náročném víkendu v Austrálii. Na šanghajském okruhu, kde má bohatou historickou bilanci, se opět ukázal v plné síle těsně před sobotní sprintovou kvalifikací.
Tento výjimečný výkon neunikl ani pozornosti Helmuta Marka, poradce Red Bullu, který ho označil za „neuvěřitelný“. Marko, jenž obvykle chválí především členy svého vlastního týmu, dlouhodobě oceňuje Hamiltonovu schopnost i v období silné konkurence mezi Red Bullem a Mercedesem.
V kvalifikaci Hamilton předstihl svého týmového kolegu Charlese Leclerca, který startuje ze čtvrté pozice, a také Maxe Verstappena, který bude na druhém místě. Rozdíl pouhých 0,018 sekundy mezi ním a Verstappenem naznačuje, že sprint bude mít napjatý a vysoce konkurenceschopný charakter.
Marko pochválil Hamiltonův výkon. „Myslím, že v Melbourne měli smůlu. Ale tady, od prvního tréninku, byla Ferrari silná. A gratuluji Hamiltonovi, že ve svém druhém závodě je na pole position. To je proti Leclercovi, který je fantastický kvalifikant. To je neuvěřitelný výkon," vysekl Marko poklonu Hamiltonovi pro Motorsport.com.
Marko zároveň naznačil, že Ferrari nemusí být jen jednorázovým zázrakem: „Těžko říct. S tímto novým asfaltem jsem si jistý, že degradace bude během dalších závodů stále menší. Pak se uvidí, kdo dokáže držet tuto rychlost po celou závodní vzdálenost.“
Na začátku roku Marko tvrdil, že Hamilton nebude hrozbou pro obhájce titulu Verstappena, i když má „průměrné“ auto. Nyní se ale ukazuje, že Hamiltonova forma může být pro Red Bull větší hrozbou, než se původně očekávalo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.