Holandský pilot si v uplynulém víkendu v Kataru zajistil svůj třetí titul mistra světa Formule 1. V čem se podle bývalého jezdce Damona Hilla jeho hvězdná kariéra liší od předchozích úspěšných vícenásobných šampionů Lewise Hamiltona či Michaela Schumachera?
Max získal titul s předstihem již minulý víkend, celkově jich má na svém kontě tři, což se povedlo ještě Ayrtonovi Sennovi, Nelsonovi Piquetovi, Nikimu Laudovi, Jackiemu Stewartovi či Jackovi Brabhamovi. Více jich v historii nasbírali už jen Alain Prost (4), Sebastian Vettel (4), Juan Manuel Fangio (5), Lewis Hamilton (7) a Michael Schumacher (7).
Letos vyhrál zatím 14 ze 17 závodů a svého týmového kolegu Sergia Péreze předčí o propastných 209 bodů. Do konce sezóny přitom stále zbývá odjet pět velkých cen. Právem tedy sklízí chválu a zasloužený obdiv od svých soupeřů i dalších lidí v padoku.
V čem se liší od posledních dvou vícenásobných šampionů? "Představuje novou generaci jezdců, relativně nový druh, který začíná ve velmi mladém věku," popisuje Damon Hill, jenž během své kariéry v F1 v letech 1992 - 1999 nasbíral 360 bodů.
"V Maxově případě byl jeho otec pilotem F1, takže mu Jos dělal kouče a poskytoval zcela správný směr. Michael Schumacher žil na motokárové dráze, ale jeho otec nebyl pilotem F1, i když začal velmi mladý, podobně jako Lewis Hamilton," pokračuje mistr světa z roku 1996.
"Ale Max začal ve velmi raném věku a byl vychováván správným směrem, byl vedený správným směrem aby rozuměl tomu, co je zapotřebí. Má ten nejvýjimečnější talent, má dobrou hlavu a je vyspělý," chválí Verstappena Hill, který se v současné době živí jako televizní komentátor.
"Do F1 přišel, když mu bylo 17 let - ještě před tím, než mohl řídit silniční auto. Byl nestálý a rychlý. Nyní dokáže zkombinovat tu neukázněnost a rychlost se zkušeností a v rozhovorech o víkendu bylo naprosto zřejmé, že lépe rozumí tomu, o čem tato práce je, jak sám přiznal. Prostě se neustále zlepšuje," dodává Hill.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.