Holandský pilot si v uplynulém víkendu v Kataru zajistil svůj třetí titul mistra světa Formule 1. V čem se podle bývalého jezdce Damona Hilla jeho hvězdná kariéra liší od předchozích úspěšných vícenásobných šampionů Lewise Hamiltona či Michaela Schumachera?
Max získal titul s předstihem již minulý víkend, celkově jich má na svém kontě tři, což se povedlo ještě Ayrtonovi Sennovi, Nelsonovi Piquetovi, Nikimu Laudovi, Jackiemu Stewartovi či Jackovi Brabhamovi. Více jich v historii nasbírali už jen Alain Prost (4), Sebastian Vettel (4), Juan Manuel Fangio (5), Lewis Hamilton (7) a Michael Schumacher (7).
Letos vyhrál zatím 14 ze 17 závodů a svého týmového kolegu Sergia Péreze předčí o propastných 209 bodů. Do konce sezóny přitom stále zbývá odjet pět velkých cen. Právem tedy sklízí chválu a zasloužený obdiv od svých soupeřů i dalších lidí v padoku.
V čem se liší od posledních dvou vícenásobných šampionů? "Představuje novou generaci jezdců, relativně nový druh, který začíná ve velmi mladém věku," popisuje Damon Hill, jenž během své kariéry v F1 v letech 1992 - 1999 nasbíral 360 bodů.
"V Maxově případě byl jeho otec pilotem F1, takže mu Jos dělal kouče a poskytoval zcela správný směr. Michael Schumacher žil na motokárové dráze, ale jeho otec nebyl pilotem F1, i když začal velmi mladý, podobně jako Lewis Hamilton," pokračuje mistr světa z roku 1996.
"Ale Max začal ve velmi raném věku a byl vychováván správným směrem, byl vedený správným směrem aby rozuměl tomu, co je zapotřebí. Má ten nejvýjimečnější talent, má dobrou hlavu a je vyspělý," chválí Verstappena Hill, který se v současné době živí jako televizní komentátor.
"Do F1 přišel, když mu bylo 17 let - ještě před tím, než mohl řídit silniční auto. Byl nestálý a rychlý. Nyní dokáže zkombinovat tu neukázněnost a rychlost se zkušeností a v rozhovorech o víkendu bylo naprosto zřejmé, že lépe rozumí tomu, o čem tato práce je, jak sám přiznal. Prostě se neustále zlepšuje," dodává Hill.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.