Holandský pilot si v uplynulém víkendu v Kataru zajistil svůj třetí titul mistra světa Formule 1. V čem se podle bývalého jezdce Damona Hilla jeho hvězdná kariéra liší od předchozích úspěšných vícenásobných šampionů Lewise Hamiltona či Michaela Schumachera?
Max získal titul s předstihem již minulý víkend, celkově jich má na svém kontě tři, což se povedlo ještě Ayrtonovi Sennovi, Nelsonovi Piquetovi, Nikimu Laudovi, Jackiemu Stewartovi či Jackovi Brabhamovi. Více jich v historii nasbírali už jen Alain Prost (4), Sebastian Vettel (4), Juan Manuel Fangio (5), Lewis Hamilton (7) a Michael Schumacher (7).
Letos vyhrál zatím 14 ze 17 závodů a svého týmového kolegu Sergia Péreze předčí o propastných 209 bodů. Do konce sezóny přitom stále zbývá odjet pět velkých cen. Právem tedy sklízí chválu a zasloužený obdiv od svých soupeřů i dalších lidí v padoku.
V čem se liší od posledních dvou vícenásobných šampionů? "Představuje novou generaci jezdců, relativně nový druh, který začíná ve velmi mladém věku," popisuje Damon Hill, jenž během své kariéry v F1 v letech 1992 - 1999 nasbíral 360 bodů.
"V Maxově případě byl jeho otec pilotem F1, takže mu Jos dělal kouče a poskytoval zcela správný směr. Michael Schumacher žil na motokárové dráze, ale jeho otec nebyl pilotem F1, i když začal velmi mladý, podobně jako Lewis Hamilton," pokračuje mistr světa z roku 1996.
"Ale Max začal ve velmi raném věku a byl vychováván správným směrem, byl vedený správným směrem aby rozuměl tomu, co je zapotřebí. Má ten nejvýjimečnější talent, má dobrou hlavu a je vyspělý," chválí Verstappena Hill, který se v současné době živí jako televizní komentátor.
"Do F1 přišel, když mu bylo 17 let - ještě před tím, než mohl řídit silniční auto. Byl nestálý a rychlý. Nyní dokáže zkombinovat tu neukázněnost a rychlost se zkušeností a v rozhovorech o víkendu bylo naprosto zřejmé, že lépe rozumí tomu, o čem tato práce je, jak sám přiznal. Prostě se neustále zlepšuje," dodává Hill.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.