Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
I když Lewis Hamilton po náročném adaptačním období ve Ferrari postupně zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi, stále není spokojený. Jeho ambicí není jen porazit týmového kolegu, ale především vyhrávat závody. A i když na začátku sezóny byly náznaky zlepšení, stále chybí podmínky pro dosažení tohoto cíle.
V Miami Hamilton ukázal, že dokáže využít potenciál vozu SF-25 a přiblížit se k Leclercovi. Po problémech v Číně, Bahrajnu a Džiddě to byl pozitivní krok. I přesto však zůstává širší obraz zahalený zklamáním, které se týká nejen Ferrari, ale i fanoušků. To však není o Hamiltonových individuálních výsledcích, ale spíše o celkovém výkonu auta.
Euforie z Hamiltonova příchodu do Ferrari dosáhla vrcholu v únoru, kdy téměř 7 000 diváků sledovalo jeho první kola v červeném voze na Fioranu. A i když se na jeho první závod v Itálii tento víkend v Imole chystá mnohem větší divácký zájem, nadšení už zjevně opadlo. To ale nemá nic společného s Hamiltonem samotným.
Veřejnost v Itálii si uvědomuje, že Hamilton potřebuje čas na adaptaci. I když by mnozí očekávali, že vzhledem k jeho sedmi titulům nebude potřebovat tolik času, některé mediální kanály tuto trpělivost vyjadřují. Tifosi, kteří přišli v únoru na Fiorano, ho stále podporují, ale stejně jako on sdílejí zklamání z výkonu vozu SF-25.
Hamilton se nachází v rychlém procesu učení, kdy se snaží přizpůsobit své dlouholeté návyky z Mercedesu na nový život ve Ferrari. To je krok, který se od něj očekával, ale vyžaduje čas. I na konci loňské sezóny u Mercedesu nebyl jeho začátek ideální, přesto se dokázal zlepšit. Podobně se i letos snaží dostat na úroveň Leclercovy rychlosti.
Pokud se v Imole potvrdí pokrok, který Hamilton ukázal v Miami v maximálním využití potenciálu vozu, bude to pro něj pozitivní signál. Ale ani v tomto případě se nečeká, že by se Hamiltonův úsměv vrátil, pokud nebudou přicházet vítězství.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.