Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
I když Lewis Hamilton po náročném adaptačním období ve Ferrari postupně zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi, stále není spokojený. Jeho ambicí není jen porazit týmového kolegu, ale především vyhrávat závody. A i když na začátku sezóny byly náznaky zlepšení, stále chybí podmínky pro dosažení tohoto cíle.
V Miami Hamilton ukázal, že dokáže využít potenciál vozu SF-25 a přiblížit se k Leclercovi. Po problémech v Číně, Bahrajnu a Džiddě to byl pozitivní krok. I přesto však zůstává širší obraz zahalený zklamáním, které se týká nejen Ferrari, ale i fanoušků. To však není o Hamiltonových individuálních výsledcích, ale spíše o celkovém výkonu auta.
Euforie z Hamiltonova příchodu do Ferrari dosáhla vrcholu v únoru, kdy téměř 7 000 diváků sledovalo jeho první kola v červeném voze na Fioranu. A i když se na jeho první závod v Itálii tento víkend v Imole chystá mnohem větší divácký zájem, nadšení už zjevně opadlo. To ale nemá nic společného s Hamiltonem samotným.
Veřejnost v Itálii si uvědomuje, že Hamilton potřebuje čas na adaptaci. I když by mnozí očekávali, že vzhledem k jeho sedmi titulům nebude potřebovat tolik času, některé mediální kanály tuto trpělivost vyjadřují. Tifosi, kteří přišli v únoru na Fiorano, ho stále podporují, ale stejně jako on sdílejí zklamání z výkonu vozu SF-25.
Hamilton se nachází v rychlém procesu učení, kdy se snaží přizpůsobit své dlouholeté návyky z Mercedesu na nový život ve Ferrari. To je krok, který se od něj očekával, ale vyžaduje čas. I na konci loňské sezóny u Mercedesu nebyl jeho začátek ideální, přesto se dokázal zlepšit. Podobně se i letos snaží dostat na úroveň Leclercovy rychlosti.
Pokud se v Imole potvrdí pokrok, který Hamilton ukázal v Miami v maximálním využití potenciálu vozu, bude to pro něj pozitivní signál. Ale ani v tomto případě se nečeká, že by se Hamiltonův úsměv vrátil, pokud nebudou přicházet vítězství.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.