Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Lewis Hamilton se připravuje na svou dlouho očekávanou premiéru s Ferrari během závodního víkendu v Melbourne, kde bude sezóna zahájena po dlouhé odmlce od roku 2019. Tento závod bude mít pro Hamiltona zvláštní význam, protože v minulosti zde debutoval s McLarenem v roce 2007 a Mercedesem v roce 2013.
40letý britský pilot se těší na 24 závodů, které před ním v této sezóně čekají. „Byla to dlouhá zima, ale zároveň velmi krátká,“ řekl Hamilton pro SkySports, který začal pracovat u Ferrari 20. ledna. „Jsem ale opravdu vděčný. Minulý týden jsme měli dobré testování. Nemůžu uvěřit, že závod je už příští týden, takže už v pátek začnu cestu do Austrálie. Začne mi to pomalu docházet, až tento víkend přijde.“
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení z nadcházejícího startu sezóny a uvedl, že i přes krátkou dobu, kterou měl na přípravu s Ferrari, se cítí dobře připravený. I když stále existují oblasti, které je třeba doladit, jeho hlavním těšením zůstává samotné závodění. „Všechno ostatní není to, co mám rád, ale závodění miluji,“ dodal, přičemž zmínil, že návrat do Melbourne ho přivede k vzpomínkám na jeho první závodní zkušenost v tomto městě.
Po dvanácti letech strávených v Mercedesu, kde přepsal historické tabulky motorsportu, začíná Lewis Hamilton novou kapitolu u nejlegendárnějšího týmu ve Formuli 1. Tento krok přichází na začátku jeho 19. sezóny v šampionátu, pouhé dva měsíce po oslavě jeho 40. narozenin.
Hamilton se připravuje na novou kapitolu své závodní kariéry, která je pro něj naprostou novinkou. „Nikdy bych si před rokem nepomyslel, že se ocitnu v této pozici,“ říká.
Přestože si stále nedokáže úplně zvyknout na představu, že bude závodit v barvách slavné italské stáje, Hamilton se nemůže dočkat svého debutu v červeném. „Někdy si to pořád musím připomínat. Když vyjedu na trať, budu v červeném, je to neuvěřitelné. Snažím se to brát v klidu, ale už teď vím, že to bude mimořádný moment,“ sdělil Hamilton.
McLaren se po úspěšném zimním testování profiluje jako tým, který bude v úvodním závodě těžké porazit, ale Ferrari se rovněž jeví jako silný konkurent na předních příčkách. Charles Leclerc, který v druhé polovině loňské sezóny nasbíral více bodů než kterýkoli jiný jezdec, na akci v Itálii, kde se setkal i s Hamiltonem, vyjádřil odhodlání Scuderie ukončit 17letou čekací dobu na titul mistrů světa v roce 2025.
„Jsem nesmírně motivovaný,“ prohlásil Leclerc, jenž v loňském Melbourne skončil druhý za tehdejším týmovým kolegou Carlosem Sainzem. Samozřejmě, že za tímto vším je spousta práce, a my se chceme pokusit vyhrát ten první závod. Uvidíme, jak na tom budeme po jeho dokončení, a pak se rozhodneme, jak dál, ale máme obrovskou motivaci a určitě chceme přivést Ferrari zpět na vrchol,“ řekl Leclerc.
Po třech dnech testování v Bahrajnu, kdy počasí nebylo ideální a teploty byly neobvykle nízké a dokonce i deštivé, šéf týmu Frederic Vasseur dodal: „Bylo velmi těžké dělat závěry z těchto extrémních podmínek v Bahrajnu, ale teď se chceme vrátit na trať, abychom bojovali a závodili.“
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.