Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Lewis Hamilton se připravuje na svou dlouho očekávanou premiéru s Ferrari během závodního víkendu v Melbourne, kde bude sezóna zahájena po dlouhé odmlce od roku 2019. Tento závod bude mít pro Hamiltona zvláštní význam, protože v minulosti zde debutoval s McLarenem v roce 2007 a Mercedesem v roce 2013.
40letý britský pilot se těší na 24 závodů, které před ním v této sezóně čekají. „Byla to dlouhá zima, ale zároveň velmi krátká,“ řekl Hamilton pro SkySports, který začal pracovat u Ferrari 20. ledna. „Jsem ale opravdu vděčný. Minulý týden jsme měli dobré testování. Nemůžu uvěřit, že závod je už příští týden, takže už v pátek začnu cestu do Austrálie. Začne mi to pomalu docházet, až tento víkend přijde.“
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení z nadcházejícího startu sezóny a uvedl, že i přes krátkou dobu, kterou měl na přípravu s Ferrari, se cítí dobře připravený. I když stále existují oblasti, které je třeba doladit, jeho hlavním těšením zůstává samotné závodění. „Všechno ostatní není to, co mám rád, ale závodění miluji,“ dodal, přičemž zmínil, že návrat do Melbourne ho přivede k vzpomínkám na jeho první závodní zkušenost v tomto městě.
Po dvanácti letech strávených v Mercedesu, kde přepsal historické tabulky motorsportu, začíná Lewis Hamilton novou kapitolu u nejlegendárnějšího týmu ve Formuli 1. Tento krok přichází na začátku jeho 19. sezóny v šampionátu, pouhé dva měsíce po oslavě jeho 40. narozenin.
Hamilton se připravuje na novou kapitolu své závodní kariéry, která je pro něj naprostou novinkou. „Nikdy bych si před rokem nepomyslel, že se ocitnu v této pozici,“ říká.
Přestože si stále nedokáže úplně zvyknout na představu, že bude závodit v barvách slavné italské stáje, Hamilton se nemůže dočkat svého debutu v červeném. „Někdy si to pořád musím připomínat. Když vyjedu na trať, budu v červeném, je to neuvěřitelné. Snažím se to brát v klidu, ale už teď vím, že to bude mimořádný moment,“ sdělil Hamilton.
McLaren se po úspěšném zimním testování profiluje jako tým, který bude v úvodním závodě těžké porazit, ale Ferrari se rovněž jeví jako silný konkurent na předních příčkách. Charles Leclerc, který v druhé polovině loňské sezóny nasbíral více bodů než kterýkoli jiný jezdec, na akci v Itálii, kde se setkal i s Hamiltonem, vyjádřil odhodlání Scuderie ukončit 17letou čekací dobu na titul mistrů světa v roce 2025.
„Jsem nesmírně motivovaný,“ prohlásil Leclerc, jenž v loňském Melbourne skončil druhý za tehdejším týmovým kolegou Carlosem Sainzem. Samozřejmě, že za tímto vším je spousta práce, a my se chceme pokusit vyhrát ten první závod. Uvidíme, jak na tom budeme po jeho dokončení, a pak se rozhodneme, jak dál, ale máme obrovskou motivaci a určitě chceme přivést Ferrari zpět na vrchol,“ řekl Leclerc.
Po třech dnech testování v Bahrajnu, kdy počasí nebylo ideální a teploty byly neobvykle nízké a dokonce i deštivé, šéf týmu Frederic Vasseur dodal: „Bylo velmi těžké dělat závěry z těchto extrémních podmínek v Bahrajnu, ale teď se chceme vrátit na trať, abychom bojovali a závodili.“
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.