Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj třetí debut ve Formuli 1, když se postaví na startu Velké ceny Austrálie. Po úspěšných letech u McLarenu a Mercedesu se nyní poprvé představí za volantem Ferrari, přičemž má na kontě dvě vítězství v Melbourne a deset dalších umístění na stupních vítězů. S tímto cílem by rád zopakoval své úspěchy, ale vstupuje do jedné z nejvíce konkurenčních sezón v historii motorsportu.
Hamilton, který se musí adaptovat na nový tým a vůz, pracuje tvrdě po boku svého nového závodního inženýra Riccarda Adamiho, aby pochopil rozdíly v postupech a procesech, které Ferrari přináší.
Zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc má výhodu v lepší znalosti vozu, Hamilton bude mít těžkou práci, aby dokázal vyzvat sedminásobného mistra světa v této nové fázi své kariéry.
Tento přechod se stal jedním z hlavních témat před zahájením nové sezóny F1. Někteří odborníci, včetně bývalého mistra světa Damona Hilla, vyjádřili obavy, že Hamilton mohl v průběhu téměř dvacetileté kariéry ztratit něco ze své formy. I přesto je Hamilton stále středem pozornosti, a to nejen díky svým výkonnostním schopnostem, ale také kvůli jeho novému začátku ve Ferrari, což přitahuje velkou pozornost fanoušků i komentátorů.
Například bývalý japonský jezdec Šindži Nakano se vyjádřil k Hamiltonovu startu v týmu Ferrari a jeho výkonnosti během předsezónních testů v Bahrajnu. Podle Naka pozoroval, že Hamilton měl problémy s vozem Ferrari F1 pro rok 2025, i když dosáhl druhého nejrychlejšího času za Sainzem. Nakano si všiml, že nový vůz SF-25 stále vykazoval známky špičatého chování, které přetrvávalo z předchozího modelu.
Nakano zdůraznil, že ačkoliv Ferrari může mít specifický testovací plán, stále se domnívá, že vrcholové problémy vozu nezmizely. Hamiltonova jízda, i když rychlá, naznačovala určité obtíže, které budou muset být upraveny. Nakano věří, že tým Ferrari a samotný Hamilton provedou potřebné změny, ale předpovídá, že začátek v novém týmu pro Hamiltona nebude jednoduchý.
I když Nakano není nejrespektovanějším kritikem, jeho poznámky ohledně problémů Hamiltona s vozem Ferrari F1 pro rok 2025 se zdají být oprávněné.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.