Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj třetí debut ve Formuli 1, když se postaví na startu Velké ceny Austrálie. Po úspěšných letech u McLarenu a Mercedesu se nyní poprvé představí za volantem Ferrari, přičemž má na kontě dvě vítězství v Melbourne a deset dalších umístění na stupních vítězů. S tímto cílem by rád zopakoval své úspěchy, ale vstupuje do jedné z nejvíce konkurenčních sezón v historii motorsportu.
Hamilton, který se musí adaptovat na nový tým a vůz, pracuje tvrdě po boku svého nového závodního inženýra Riccarda Adamiho, aby pochopil rozdíly v postupech a procesech, které Ferrari přináší.
Zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc má výhodu v lepší znalosti vozu, Hamilton bude mít těžkou práci, aby dokázal vyzvat sedminásobného mistra světa v této nové fázi své kariéry.
Tento přechod se stal jedním z hlavních témat před zahájením nové sezóny F1. Někteří odborníci, včetně bývalého mistra světa Damona Hilla, vyjádřili obavy, že Hamilton mohl v průběhu téměř dvacetileté kariéry ztratit něco ze své formy. I přesto je Hamilton stále středem pozornosti, a to nejen díky svým výkonnostním schopnostem, ale také kvůli jeho novému začátku ve Ferrari, což přitahuje velkou pozornost fanoušků i komentátorů.
Například bývalý japonský jezdec Šindži Nakano se vyjádřil k Hamiltonovu startu v týmu Ferrari a jeho výkonnosti během předsezónních testů v Bahrajnu. Podle Naka pozoroval, že Hamilton měl problémy s vozem Ferrari F1 pro rok 2025, i když dosáhl druhého nejrychlejšího času za Sainzem. Nakano si všiml, že nový vůz SF-25 stále vykazoval známky špičatého chování, které přetrvávalo z předchozího modelu.
Nakano zdůraznil, že ačkoliv Ferrari může mít specifický testovací plán, stále se domnívá, že vrcholové problémy vozu nezmizely. Hamiltonova jízda, i když rychlá, naznačovala určité obtíže, které budou muset být upraveny. Nakano věří, že tým Ferrari a samotný Hamilton provedou potřebné změny, ale předpovídá, že začátek v novém týmu pro Hamiltona nebude jednoduchý.
I když Nakano není nejrespektovanějším kritikem, jeho poznámky ohledně problémů Hamiltona s vozem Ferrari F1 pro rok 2025 se zdají být oprávněné.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.