Po pouhých dvou závodech byl Liam Lawson z Red Bullu odvolán, ale nyní se mu naskýtá příležitost znovu nastartovat svou kariéru v prostředí, které dobře zná a kde může znovu ukázat svůj potenciál.
Liam Lawson, 23letý novozélandský jezdec, se po pouhých dvou závodech ve formuli 1 vrací do juniorského týmu Red Bull, Racing Bulls. Tento krok přišel po neuspokojivých výkonech s náročným monopostem RB21, který se ukázal být výzvou pro jeho schopnosti na trati.
Liam Lawson, který dlouho čekal na svou příležitost v hlavním týmu Red Bull, se nyní vrací do známého prostředí Racing Bulls. Bude pokračovat v závodění poté, co Júki Cunoda povýší a nahradí ho jako týmový kolega Maxe Verstappena pro nadcházející Grand Prix Japonska. Tento vývoj je pro Lawsona zklamáním, zejména vzhledem k jeho předchozím komentářům, ve kterých otevřeně prohlásil, že má navrch nad Tsunodou a je připravený na výzvu v Red Bullu, informuje Autosport.
Cunoda a Lawson, kteří do Red Bull junior akademie přišli v letech 2018 a 2019, si jsou dobře známi jako soupeři. Zatímco v počátcích jejich kariérních cest byl Lawson úspěšnější, situace ve formuli 1 se obrátila v Cunodův prospěch. V roce 2023, když Lawson nahradil zraněného Daniela Ricciarda, byl Cunoda pravidelně lepší v kvalifikacích, přičemž Lawson před něj dokázal projít pouze třikrát. V roce 2024 se jejich vzájemný souboj pokračoval, přičemž Cunoda udržoval výhodu v kvalifikacích, ale Lawson se dvakrát dostal před něj v samotných závodech.
Klíčovým rozdílem mezi oběma je především technika vozů. Racing Bulls má auto, které je snadněji ovladatelné, zatímco Red Bull je postaven kolem Maxe Verstappena a jeho monopostu, což není ideální prostředí pro druhého jezdce. To potvrzují i zkušenosti jezdů, jako jsou Ricciardo, Gasly, Albon nebo Pérez, kteří se neprosadili po boku Verstappena.
Lawson se nyní ocitá v těžké situaci, kdy byl po pouhých dvou závodech poslán zpět. Někteří tvrdí, že je to příliš krátká doba na adaptaci na nový vůz, jiní ho kritizují za nedostatek výkonu. Důležité však bude, jak se s touto demotivující změnou popere. Pokud se rozhodne nepropadnout negativním emocím a bude se soustředit na svou práci, může to být pro jeho budoucnost v F1 rozhodující.
Pokud chce Lawson opět zamířit na vrchol startovního pole, bude muset prokázat nejen kvalitní výkony, ale i schopnost se vyrovnat s tlakem a politickými aspekty v týmu. Jak sám říká, „Vždycky jste pod dohledem. V první fázi F1 jsme pod tlakem, protože máme výkonnostní klauzule, které nás neustále hodnotí. Nikdy nemáte pocit, že jste v bezpečí.“
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.