Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Charles Leclerc a Ferrari mají za sebou poměrně náročný vstup do sezony 2025. Po šesti odjetých závodech se Scuderia nachází až na čtvrtém místě Poháru konstruktérů se ziskem 94 bodů, což znamená propastnou ztrátu 152 bodů na vedoucí McLaren. Leclerc sám přispěl do týmového skóre 53 body, což ho řadí na páté místo v šampionátu jezdců, přičemž se zatím objevil na pódiu jen jedinkrát.
Monacký jezdec přiznal, že letošní vůz SF-25 ho donutil výrazně upravit svůj styl jízdy. Aby se s nepředvídatelným monopostem dokázal alespoň částečně sžít, musel sáhnout po extrémních nastaveních. "Nechci zacházet příliš do detailů, ale auto se kvůli tomu stalo mnohem náročnějším, extrémně citlivým na předek," vysvětlil Leclerc během víkendu v Miami. "To je zvlášť složité v kvalifikaci, kde jedete na limitu."
Připustil však, že tento riskantní přístup není pro něj zcela nový. „Je to něco, co jsem měl vždy rád. Ale trvá nějaký čas, než se auto přizpůsobí a člověk se na tento styl jízdy opět adaptuje. Právě tímto procesem teď procházíme a v posledních závodech už začínáme vidět výsledky.“
Ačkoli dosavadní změny nastavení přinesly jisté zlepšení, Charles Leclerc zůstává obezřetný, pokud jde o jejich použitelnost na všech typech tratí. Před nadcházející trojicí závodů, kterou odstartuje Grand Prix Emilia Romagna v Imole, upozorňuje, že není důvod k předčasné euforii. „Neznamená to, že to bude fungovat všude. Musíme si ponechat otevřenou možnost, že se v případě potřeby budeme muset vrátit k původnímu přístupu,“ uvedl.
Leclerc však zakončil svůj komentář pozitivně: „Zatím ale tenhle směr funguje, aspoň z mého pohledu. Opravdu se mi líbí.“
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.