Valtteri Bottas opět usedl do kokpitu formule 1, když se zúčastnil testování s týmem McLaren. Po přestávce se tak vrátil do kokpitu F1, což by mohlo naznačovat možný návrat k závodní kariéře.
Valtteri Bottas se vrátil za volant formule 1 při testování na okruhu v Barceloně, který hostí Velkou cenu Španělska. Jedná se o jeho první jízdu od konce sezóny 2024, kdy přišel o své místo na startovním roštu. Finský jezdec, který od roku 2022 závodil za Sauber (dříve Alfa Romeo), musel po loňském roce uvolnit sedačku Nicu Hülkenbergovi a nováčkovi Gabrielu Bortoletovi. Poté se vrátil do Mercedesu jako rezervní jezdec, kde nahradil Micka Schumachera.
V rámci testování se Bottas posadil do McLarenu MCL60 z roku 2023 v rámci programu TPC (Testing of Previous Cars). Podle dostupných informací se jedná o snahu obeznámit ho s týmem McLaren, který by ho mohl v případě potřeby povolat jako náhradu za Landa Norrise nebo Oscara Piastriho. McLaren má přístup k jezdeckému poolu Mercedesu díky dohodě mezi oběma týmy, jelikož právě od německé automobilky odebírá pohonné jednotky.
Test však vyvolal spekulace o tom, že Bottas by mohl být přímo rezervním jezdcem McLarenu. Podle informací PlanetF1.com však zůstává oficiálně v pozici náhradníka Mercedesu a ne McLarenu. Přesto se McLaren touto spoluprací pojistil, pokud by došlo k nečekané absenci některého ze stálých jezdců.
McLaren v současné době disponuje vlastním rezervním jezdcem, kterým je Pato O’Ward. Jezdec IndyCar je součástí vývojového programu McLarenu a již absolvoval tři páteční tréninky během posledních tří sezón.
Ačkoli se tedy Bottasova přítomnost v McLarenu může zdát jako náznak budoucí spolupráce, zatím zůstává pouze ve své roli rezervního pilota Mercedesu. McLaren si však jeho schopnosti prověřuje, což může být strategické rozhodnutí pro případné nenadálé situace v průběhu sezóny.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.