Valtteri Bottas opět usedl do kokpitu formule 1, když se zúčastnil testování s týmem McLaren. Po přestávce se tak vrátil do kokpitu F1, což by mohlo naznačovat možný návrat k závodní kariéře.
Valtteri Bottas se vrátil za volant formule 1 při testování na okruhu v Barceloně, který hostí Velkou cenu Španělska. Jedná se o jeho první jízdu od konce sezóny 2024, kdy přišel o své místo na startovním roštu. Finský jezdec, který od roku 2022 závodil za Sauber (dříve Alfa Romeo), musel po loňském roce uvolnit sedačku Nicu Hülkenbergovi a nováčkovi Gabrielu Bortoletovi. Poté se vrátil do Mercedesu jako rezervní jezdec, kde nahradil Micka Schumachera.
V rámci testování se Bottas posadil do McLarenu MCL60 z roku 2023 v rámci programu TPC (Testing of Previous Cars). Podle dostupných informací se jedná o snahu obeznámit ho s týmem McLaren, který by ho mohl v případě potřeby povolat jako náhradu za Landa Norrise nebo Oscara Piastriho. McLaren má přístup k jezdeckému poolu Mercedesu díky dohodě mezi oběma týmy, jelikož právě od německé automobilky odebírá pohonné jednotky.
Test však vyvolal spekulace o tom, že Bottas by mohl být přímo rezervním jezdcem McLarenu. Podle informací PlanetF1.com však zůstává oficiálně v pozici náhradníka Mercedesu a ne McLarenu. Přesto se McLaren touto spoluprací pojistil, pokud by došlo k nečekané absenci některého ze stálých jezdců.
McLaren v současné době disponuje vlastním rezervním jezdcem, kterým je Pato O’Ward. Jezdec IndyCar je součástí vývojového programu McLarenu a již absolvoval tři páteční tréninky během posledních tří sezón.
Ačkoli se tedy Bottasova přítomnost v McLarenu může zdát jako náznak budoucí spolupráce, zatím zůstává pouze ve své roli rezervního pilota Mercedesu. McLaren si však jeho schopnosti prověřuje, což může být strategické rozhodnutí pro případné nenadálé situace v průběhu sezóny.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.