Valtteri Bottas opět usedl do kokpitu formule 1, když se zúčastnil testování s týmem McLaren. Po přestávce se tak vrátil do kokpitu F1, což by mohlo naznačovat možný návrat k závodní kariéře.
Valtteri Bottas se vrátil za volant formule 1 při testování na okruhu v Barceloně, který hostí Velkou cenu Španělska. Jedná se o jeho první jízdu od konce sezóny 2024, kdy přišel o své místo na startovním roštu. Finský jezdec, který od roku 2022 závodil za Sauber (dříve Alfa Romeo), musel po loňském roce uvolnit sedačku Nicu Hülkenbergovi a nováčkovi Gabrielu Bortoletovi. Poté se vrátil do Mercedesu jako rezervní jezdec, kde nahradil Micka Schumachera.
V rámci testování se Bottas posadil do McLarenu MCL60 z roku 2023 v rámci programu TPC (Testing of Previous Cars). Podle dostupných informací se jedná o snahu obeznámit ho s týmem McLaren, který by ho mohl v případě potřeby povolat jako náhradu za Landa Norrise nebo Oscara Piastriho. McLaren má přístup k jezdeckému poolu Mercedesu díky dohodě mezi oběma týmy, jelikož právě od německé automobilky odebírá pohonné jednotky.
Test však vyvolal spekulace o tom, že Bottas by mohl být přímo rezervním jezdcem McLarenu. Podle informací PlanetF1.com však zůstává oficiálně v pozici náhradníka Mercedesu a ne McLarenu. Přesto se McLaren touto spoluprací pojistil, pokud by došlo k nečekané absenci některého ze stálých jezdců.
McLaren v současné době disponuje vlastním rezervním jezdcem, kterým je Pato O’Ward. Jezdec IndyCar je součástí vývojového programu McLarenu a již absolvoval tři páteční tréninky během posledních tří sezón.
Ačkoli se tedy Bottasova přítomnost v McLarenu může zdát jako náznak budoucí spolupráce, zatím zůstává pouze ve své roli rezervního pilota Mercedesu. McLaren si však jeho schopnosti prověřuje, což může být strategické rozhodnutí pro případné nenadálé situace v průběhu sezóny.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.