Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Red Bull pokračuje v agresivní strategii výběru jezdců, přičemž nejnovějším jménem v jejich tvrdé selekci je Yukiho Tsunodu. Po krátké a neúspěšné misi Liama Lawsona v hlavním týmu se japonský jezdec ocitá v situaci, která může rozhodnout o jeho budoucnosti v královně motorsportu.
Lawson, který byl povýšen po bok Maxe Verstappena, měl jen minimální čas na adaptaci. Po pouhém dni a půl testování v Bahrajnu a třech volných trénincích v Melbourne a Šanghaji přišel neúprosný verdikt – jeho místo bylo ztraceno.
Bývalý jezdec Red Bullu Alex Albon trefně přirovnal řízení monopostu týmu k extrémnímu nastavení citlivosti myši na počítači: „Je to jako pracovat na počítači s myší nastavenou na maximální citlivost.“
Onboard záběry ukázaly, jak se Lawson během svého krátkého působení neustále potýkal s nestabilním chováním RB21. Každý pokus o rychlý průjezd zatáčkou vedl k prudkým korekcím a ztraceným apexům, což podtrhovalo náročnost monopostu, který je evidentně navržen primárně pro Verstappenův agresivní jezdecký styl, píše Motorsport.com.
Tým vedený Helmutem Markem se dlouhodobě snaží najít dalšího Verstappena. Vůz, který Holanďan ovládá s precizností, se pro ostatní jezdce stává téměř neřiditelným. Sám Verstappen přitom v roce 2024 upozorňoval, že Red Bull svou reakcí na rostoucí konkurenci McLarenu ještě více posunul monopost do extrému, čímž se stal ještě obtížnějším na ovládání.
Red Bull tak stojí před zásadním rozhodnutím – buď se jim podaří najít dalšího jezdce s unikátními schopnostmi Verstappena, nebo budou muset změnit filozofii a začít stavět vozy, které zvládnou řídit i jiní. Do té doby se zdá, že tým bude dál závodit s jedním a půl autem – Verstappenovým a tím druhým, jehož jezdec se bude snažit udržet vůz na trati.
Zatímco Marko stále kontroluje dění, situace se může změnit, pokud Verstappen začne aktivně protestovat. Zatímco v době dominance se dá akceptovat náročnost vozu, v momentě, kdy se výkonnostní náskok začne zmenšovat, může se i mistr světa začít dožadovat změn.
Tento víkend dostane v domácím závodě v Japonsku svou šanci Yuki Tsunoda. Oproti Lawsonovi má výhodu čtyř let zkušeností s Racing Bulls a lepší znalost okruhů v kalendáři. Přesto je jeho situace nejasná – po sezóně 2025 Honda ukončí spolupráci s Red Bullem, což znamená, že japonský jezdec přichází o klíčového spojence.
Pokud se mu podaří s RB21 sžít a prokázat konkurenceschopnost, může si místo v týmu udržet. Pokud ne, Red Bull se nebude zdráhat jej nahradit.
Lawsonova budoucnost je nyní nejistá. Tradiční návrat do Racing Bulls často znamená postupný konec v programu Red Bullu, i když v některých případech, jako u Pierra Gaslyho, může sloužit jako přestupní stanice k jiným příležitostem. Faktem ale zůstává, že během tří měsíců se kariéra jednoho z nejtalentovanějších jezdců akademie dramaticky změnila.
Zatímco Red Bull se nadále spoléhá na tvrdou selekci a okamžitý výkon, McLaren předvádí odlišnou filozofii práce s mladými jezdci. Po vítězství Oscara Piastriho v Šanghaji šéf týmu Andrea Stella popsal dlouhodobý proces, který pomohl australskému jezdci ke zlepšení.
„Pamatuji si, jak jsem si tehdy říkal, že Oscar má ještě hodně co učit,“ vzpomíná Stella na jeho loňský výkon v Číně. „A teď mohu říct, že všechna ta práce se opravdu vyplatila,“ doplnil.
Zatímco Red Bull dál hledá svého nového Verstappena, McLaren buduje své jezdce postupně – a výsledky začínají přicházet.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.