Haas letos společně s Williamsem patří k nejpomalejším týmům Formule 1. Za propad podle Kevina Magnussena nemůže samotná americká stáj - ta podle něj s monopostem neudělala nic špatně. Prstem spíše poukazuje na dodavatele pohonných jednotek - na Ferrari.
Během uplynulých dvou víkendů zajížděl Haas na Red Bull Ringu o šest desetin pomalejší časy než loni, zatímco většina soupeřů se zlepšila. Co vedlo k meziročnímu poklesu, když na aerodynamice během zimy usilovně pracovali?
"Vůbec si nemyslím si, že by tým postavil horší auto. Má to jiné důvody. Když se podíváte na všechna auta poháněná Ferrari, tak tam jsou určité podobnosti. Myslím si, že to je zřejmě to, co nás trochu drží zpátky," poukazuje otevřeně Magnussen také na výkonnost stáje z Maranella i Alfy Romeo.
Během předsezónních testů FIA prozradila, že se po loňském vyšetřování podezřelé pohonné jednotky s Ferrari tajně dohodla na určitých kompenzacích.
Došlo také k úpravě pravidel, která mají dopad na výkon jejich motoru. Detaily dohody ovšem zůstávají utajeny, byť ostatní týmy bojovaly o jejich zveřejnění.
"O tom boji nic nevím, ani nevím, jestli tam nějaký probíhá. Vidím jen to, že jsme na rovinkách ve srovnání s minulým rokem pomalejší. Museli jsme volit nižší přítlak než loni. To je vše, co vím," pokračuje dánský pilot, jenž se svým týmovým kolegou Romanem Grosjeanem letos ještě nebodoval.
"Ani nemůžu s jistotou říct, že to je motorem. Jen usuzuji, že jsme pomalejší na rovinkách a že jsme se museli zbavit větší úrovně přítlaku než minulý rok," dodává 27letý pilot stáje Haas.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.