Renault má za sebou první úspěšný test po delší pauze způsobené pandemii koronaviru. Daniel Ricciardo včera ujel ve Spielbergu s vozem RS18 celkem 115 kol, dnes jej vystřídá jeho týmový kolega Esteban Ocon.
Týmy využívají možnost soukromých testů k tomu, aby se co nejlépe připravily na začátek nové sezóny. První velká cena je v plánu 5. července na Red Bull Ringu, kam již tento týden zamířil Renault se svými závodními piloty.
Včera se za volantem 2 roky starého monopostu objevil Ricciardo, jenž během nucené přestávky pobýval ve své rodné Austrálii. Na rakouském okruhu zvládl ujet 115 kol, což odpovídá 500 km. Při testu se starší technikou týmy nejsou omezeny časem či vzdáleností, jak tomu bývá u jízd s aktuální technikou, s níž mohou na okruhu strávit pouze 2 dny po max.100 km.
Francouzská stáj si rovněž vyzkoušela práci v garáži za přísnějších pravidel, která budou v platnosti kvůli zamezení šíření nemoci Covid-19. Mechanici a inženýři museli mít roušky a udržovat přiměřené rozestupy, jak to jen bylo možné. Detailní instrukce pro první závod FIA zveřejní ještě tento týden.
He's back.🏎 R.S.18📍 Red Bull Ring📊 500km🦡 115 laps#RSspirit @DanielRicciardo pic.twitter.com/mZREmbRAnW
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) June 16, 2020První evropské závody se pojedou bez diváků a s minimálním počtem novinářů. Ti ani nebudou mít přístup do boxů či do padoku, kde bude umožněn vstup pouze několika televizním štábům.
Přísnější procedury si vyzkoušel i Mercedes, který absolvoval dvoudenní test minulý týden v Silverstone. Na dráze ve Fioranu se brzy objeví s 2 roky starým vozem také Ferrari, Alpha Tauri přiveze aktuální monopost do Imoly a Racing Point bude kroužit s aktuálním vozem v Silverstone..
Dnes hodlá v Rakousku s Renaultem pokračovat Esteban Ocon, jenž převezme Ricciardův monopost. Tým, který po loňské sezóně opustil Nico Hülkenberg, se tak bude moci sžít s okruhem, který bude hostit letošní první dva závody (5. i 12. července).
Il est prêt (he was born prêt). 🔘 143 laps🛣 614kmAnd of course, still: 🏎 R.S.18📍 Red Bull Ring#RSspirit @OconEsteban pic.twitter.com/JoR6pCb5F8
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) June 17, 2020Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.