Renault má za sebou první úspěšný test po delší pauze způsobené pandemii koronaviru. Daniel Ricciardo včera ujel ve Spielbergu s vozem RS18 celkem 115 kol, dnes jej vystřídá jeho týmový kolega Esteban Ocon.
Týmy využívají možnost soukromých testů k tomu, aby se co nejlépe připravily na začátek nové sezóny. První velká cena je v plánu 5. července na Red Bull Ringu, kam již tento týden zamířil Renault se svými závodními piloty.
Včera se za volantem 2 roky starého monopostu objevil Ricciardo, jenž během nucené přestávky pobýval ve své rodné Austrálii. Na rakouském okruhu zvládl ujet 115 kol, což odpovídá 500 km. Při testu se starší technikou týmy nejsou omezeny časem či vzdáleností, jak tomu bývá u jízd s aktuální technikou, s níž mohou na okruhu strávit pouze 2 dny po max.100 km.
Francouzská stáj si rovněž vyzkoušela práci v garáži za přísnějších pravidel, která budou v platnosti kvůli zamezení šíření nemoci Covid-19. Mechanici a inženýři museli mít roušky a udržovat přiměřené rozestupy, jak to jen bylo možné. Detailní instrukce pro první závod FIA zveřejní ještě tento týden.
He's back.🏎 R.S.18📍 Red Bull Ring📊 500km🦡 115 laps#RSspirit @DanielRicciardo pic.twitter.com/mZREmbRAnW
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) June 16, 2020První evropské závody se pojedou bez diváků a s minimálním počtem novinářů. Ti ani nebudou mít přístup do boxů či do padoku, kde bude umožněn vstup pouze několika televizním štábům.
Přísnější procedury si vyzkoušel i Mercedes, který absolvoval dvoudenní test minulý týden v Silverstone. Na dráze ve Fioranu se brzy objeví s 2 roky starým vozem také Ferrari, Alpha Tauri přiveze aktuální monopost do Imoly a Racing Point bude kroužit s aktuálním vozem v Silverstone..
Dnes hodlá v Rakousku s Renaultem pokračovat Esteban Ocon, jenž převezme Ricciardův monopost. Tým, který po loňské sezóně opustil Nico Hülkenberg, se tak bude moci sžít s okruhem, který bude hostit letošní první dva závody (5. i 12. července).
Il est prêt (he was born prêt). 🔘 143 laps🛣 614kmAnd of course, still: 🏎 R.S.18📍 Red Bull Ring#RSspirit @OconEsteban pic.twitter.com/JoR6pCb5F8
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) June 17, 2020
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.