Renault má za sebou první úspěšný test po delší pauze způsobené pandemii koronaviru. Daniel Ricciardo včera ujel ve Spielbergu s vozem RS18 celkem 115 kol, dnes jej vystřídá jeho týmový kolega Esteban Ocon.
Týmy využívají možnost soukromých testů k tomu, aby se co nejlépe připravily na začátek nové sezóny. První velká cena je v plánu 5. července na Red Bull Ringu, kam již tento týden zamířil Renault se svými závodními piloty.
Včera se za volantem 2 roky starého monopostu objevil Ricciardo, jenž během nucené přestávky pobýval ve své rodné Austrálii. Na rakouském okruhu zvládl ujet 115 kol, což odpovídá 500 km. Při testu se starší technikou týmy nejsou omezeny časem či vzdáleností, jak tomu bývá u jízd s aktuální technikou, s níž mohou na okruhu strávit pouze 2 dny po max.100 km.
Francouzská stáj si rovněž vyzkoušela práci v garáži za přísnějších pravidel, která budou v platnosti kvůli zamezení šíření nemoci Covid-19. Mechanici a inženýři museli mít roušky a udržovat přiměřené rozestupy, jak to jen bylo možné. Detailní instrukce pro první závod FIA zveřejní ještě tento týden.
He's back.🏎 R.S.18📍 Red Bull Ring📊 500km🦡 115 laps#RSspirit @DanielRicciardo pic.twitter.com/mZREmbRAnW
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) June 16, 2020První evropské závody se pojedou bez diváků a s minimálním počtem novinářů. Ti ani nebudou mít přístup do boxů či do padoku, kde bude umožněn vstup pouze několika televizním štábům.
Přísnější procedury si vyzkoušel i Mercedes, který absolvoval dvoudenní test minulý týden v Silverstone. Na dráze ve Fioranu se brzy objeví s 2 roky starým vozem také Ferrari, Alpha Tauri přiveze aktuální monopost do Imoly a Racing Point bude kroužit s aktuálním vozem v Silverstone..
Dnes hodlá v Rakousku s Renaultem pokračovat Esteban Ocon, jenž převezme Ricciardův monopost. Tým, který po loňské sezóně opustil Nico Hülkenberg, se tak bude moci sžít s okruhem, který bude hostit letošní první dva závody (5. i 12. července).
Il est prêt (he was born prêt). 🔘 143 laps🛣 614kmAnd of course, still: 🏎 R.S.18📍 Red Bull Ring#RSspirit @OconEsteban pic.twitter.com/JoR6pCb5F8
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) June 17, 2020Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.