Podle Landa Norrise bude pro piloty při návratu k závodění to nejtěžší fyzicky se vyrovnat s přetížením, jež na ně působí během jízdy s vozem Formule 1.
Kvůli pandemie Covid-19 byl start letošní sezóny odložen až na červenec, kdy se týmy sejdou v Rakousku. Zatím bylo potvrzeno prvních 8 evropských podniků, které se stihnou odjet během 10 týdnů. Další závody budou přidány později, jedná se i s některými novými okruhy.
Týmy pro piloty organizují testovací jízdy s dva roky starými monoposty, aby se opět dostali do cviku. Norrise se už svezl s monopostem, na rozdíl od svých soupeřů ale nešlo o vůz F1 kvůli změnám dodavatelů pohonných jednotek, jimiž McLaren v posledních letech prošel, ale o vůz Formule 3.
Piloti Mercedesu - Valtteri Bottas a Lewis Hamilton - si minulý týden užili dva roky starý vůz F1 W09, totéž plánuje Ferrari, Renault zítra a v pozítří na Red Bull Ringu či Alpha Tauri v Imole. U dva roky staré techniky není omezen počet ujetých kilometrů, jak tomu je u aktuální techniky (pouze dva "filmovací" dny, 100 km / den).
Norris se tak musel spokojit s formulí 3 Carlinu a bídným počasím, jež na Silverstone panovalo: "Nebylo nejlepší, pršelo celý den, byla to hrůza, ale nestěžoval jsem si. Podle mě šlo o dobrou zábavu, bylo to příjemné opět jezdit se skutečným vozem."
"Bylo to zpočátku trochu zvláštní s těmi zvuky, pocity, vibracemi a se vším, zejména po spoustě času na simulátoru, že mi to připadalo tak trochu divné naskočit zpět do skutečného auta. Ale po dvou či třech kolech mi to už fakt připadalo opět normální a bylo to fajn být zpět," hodnotí Norris.
Pro piloty bude podle něj při návratu nejtěžší vyrovnat se s fyzickými nároky formule během jízdy. "Pro všechny jezdce to nebude jednoduché. Myslím si ale, že jsme velmi dobří v tom, co děláme, a podle mě nám to dlouho nebude trvat, zřejmě jen několik kol, než zase přijdeme na to, jak opravdu jezdit s vozem."
"Ale vystavit tělo rovnou třem závodům po sobě, tak to bude zřejmě větší výzvou z pohledu fyzičky, než se opět sžít s vozem. Myslím, že to pro jezdce bude větší výzvou, protože i když hodně trénujete... tak jízda se závodním vozem vás vystavuje takovým silám, že to je hodně odlišné," vysvětluje 20letý pilot.
Není moc způsobů, jak to napodobit. Můžete trénovat, jak chcete, ale pro tělo to není normální, když na vás začne tlačit přetížení ve výši pěti, šesti géček v zatáčkách a při jízdě přes hrboly. Myslím, že to bude výzvou," opakuje Norris.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.