Podle Landa Norrise bude pro piloty při návratu k závodění to nejtěžší fyzicky se vyrovnat s přetížením, jež na ně působí během jízdy s vozem Formule 1.
Kvůli pandemie Covid-19 byl start letošní sezóny odložen až na červenec, kdy se týmy sejdou v Rakousku. Zatím bylo potvrzeno prvních 8 evropských podniků, které se stihnou odjet během 10 týdnů. Další závody budou přidány později, jedná se i s některými novými okruhy.
Týmy pro piloty organizují testovací jízdy s dva roky starými monoposty, aby se opět dostali do cviku. Norrise se už svezl s monopostem, na rozdíl od svých soupeřů ale nešlo o vůz F1 kvůli změnám dodavatelů pohonných jednotek, jimiž McLaren v posledních letech prošel, ale o vůz Formule 3.
Piloti Mercedesu - Valtteri Bottas a Lewis Hamilton - si minulý týden užili dva roky starý vůz F1 W09, totéž plánuje Ferrari, Renault zítra a v pozítří na Red Bull Ringu či Alpha Tauri v Imole. U dva roky staré techniky není omezen počet ujetých kilometrů, jak tomu je u aktuální techniky (pouze dva "filmovací" dny, 100 km / den).
Norris se tak musel spokojit s formulí 3 Carlinu a bídným počasím, jež na Silverstone panovalo: "Nebylo nejlepší, pršelo celý den, byla to hrůza, ale nestěžoval jsem si. Podle mě šlo o dobrou zábavu, bylo to příjemné opět jezdit se skutečným vozem."
"Bylo to zpočátku trochu zvláštní s těmi zvuky, pocity, vibracemi a se vším, zejména po spoustě času na simulátoru, že mi to připadalo tak trochu divné naskočit zpět do skutečného auta. Ale po dvou či třech kolech mi to už fakt připadalo opět normální a bylo to fajn být zpět," hodnotí Norris.
Pro piloty bude podle něj při návratu nejtěžší vyrovnat se s fyzickými nároky formule během jízdy. "Pro všechny jezdce to nebude jednoduché. Myslím si ale, že jsme velmi dobří v tom, co děláme, a podle mě nám to dlouho nebude trvat, zřejmě jen několik kol, než zase přijdeme na to, jak opravdu jezdit s vozem."
"Ale vystavit tělo rovnou třem závodům po sobě, tak to bude zřejmě větší výzvou z pohledu fyzičky, než se opět sžít s vozem. Myslím, že to pro jezdce bude větší výzvou, protože i když hodně trénujete... tak jízda se závodním vozem vás vystavuje takovým silám, že to je hodně odlišné," vysvětluje 20letý pilot.
Není moc způsobů, jak to napodobit. Můžete trénovat, jak chcete, ale pro tělo to není normální, když na vás začne tlačit přetížení ve výši pěti, šesti géček v zatáčkách a při jízdě přes hrboly. Myslím, že to bude výzvou," opakuje Norris.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.