Podle Landa Norrise bude pro piloty při návratu k závodění to nejtěžší fyzicky se vyrovnat s přetížením, jež na ně působí během jízdy s vozem Formule 1.
Kvůli pandemie Covid-19 byl start letošní sezóny odložen až na červenec, kdy se týmy sejdou v Rakousku. Zatím bylo potvrzeno prvních 8 evropských podniků, které se stihnou odjet během 10 týdnů. Další závody budou přidány později, jedná se i s některými novými okruhy.
Týmy pro piloty organizují testovací jízdy s dva roky starými monoposty, aby se opět dostali do cviku. Norrise se už svezl s monopostem, na rozdíl od svých soupeřů ale nešlo o vůz F1 kvůli změnám dodavatelů pohonných jednotek, jimiž McLaren v posledních letech prošel, ale o vůz Formule 3.
Piloti Mercedesu - Valtteri Bottas a Lewis Hamilton - si minulý týden užili dva roky starý vůz F1 W09, totéž plánuje Ferrari, Renault zítra a v pozítří na Red Bull Ringu či Alpha Tauri v Imole. U dva roky staré techniky není omezen počet ujetých kilometrů, jak tomu je u aktuální techniky (pouze dva "filmovací" dny, 100 km / den).
Norris se tak musel spokojit s formulí 3 Carlinu a bídným počasím, jež na Silverstone panovalo: "Nebylo nejlepší, pršelo celý den, byla to hrůza, ale nestěžoval jsem si. Podle mě šlo o dobrou zábavu, bylo to příjemné opět jezdit se skutečným vozem."
"Bylo to zpočátku trochu zvláštní s těmi zvuky, pocity, vibracemi a se vším, zejména po spoustě času na simulátoru, že mi to připadalo tak trochu divné naskočit zpět do skutečného auta. Ale po dvou či třech kolech mi to už fakt připadalo opět normální a bylo to fajn být zpět," hodnotí Norris.
Pro piloty bude podle něj při návratu nejtěžší vyrovnat se s fyzickými nároky formule během jízdy. "Pro všechny jezdce to nebude jednoduché. Myslím si ale, že jsme velmi dobří v tom, co děláme, a podle mě nám to dlouho nebude trvat, zřejmě jen několik kol, než zase přijdeme na to, jak opravdu jezdit s vozem."
"Ale vystavit tělo rovnou třem závodům po sobě, tak to bude zřejmě větší výzvou z pohledu fyzičky, než se opět sžít s vozem. Myslím, že to pro jezdce bude větší výzvou, protože i když hodně trénujete... tak jízda se závodním vozem vás vystavuje takovým silám, že to je hodně odlišné," vysvětluje 20letý pilot.
Není moc způsobů, jak to napodobit. Můžete trénovat, jak chcete, ale pro tělo to není normální, když na vás začne tlačit přetížení ve výši pěti, šesti géček v zatáčkách a při jízdě přes hrboly. Myslím, že to bude výzvou," opakuje Norris.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.