Prozatím poslední díl skládačky na mozaice protestů byl dočasně uzavřen. FIA přijala protest stáje Racing Point proti technickému řešení Renaultu, ale jak uvedla, posouzení nějakou dobu potrvá. Výsledky Grand Prix Japonska jsou proto stále dočasné.
Racing Point po skončení japonské Grand Prix protestoval proti údajnému přednastavení brzdového systému u obou vozů Renault. Zástupci obou týmů a zástupce technického oddělení FIA se po 18:30 místního času sešli se sportovními komisaři a oznámili, že stížnost stáje Racing Point vyhověla příslušným regulím Mezinárodních sportovních řádů a proto byla přijata. Renault toto rozhodnutí akceptoval.
Stewardové v Suzuce poté pověřili zástupce technického oddělení FIA, aby převzal a zapečetil standardní ECU obou vozidel a jejich volanty z důvodu "provedení podrobné analýzy jednotlivých komponentů, hardware, software a dat s nimi spojenými". Při tomto procesu je možné požádat o "vnější technickou pomoc" včetně zástupců týmů Renault a Racing Point.
Po skončení šetření a provedení analýzy musí technický zástupce FIA vypracovat písemnou zprávu se svými závěry sportovním komisařům. Elaborát musí být porovnán s "možnými technickými přestupky uvedenými na straně protestujícího týmu". Jakmile bude předseda sportovní komise mít dostatek podkladů, bude informovat o pravděpodobném přijetí závěrů, aby "... mohl naplánovat vhodný termín ke konání schůzky k posouzení nároků vznesených v protestu".
Jak bylo uvedeno, protest ze strany Racing Point byl pouze rámcový a odkazoval na údajné nedodržení technických a sportovních předpisů, bez konkrétního důkazu. Podle zdrojů z místa konání japonské Grand Prix předložil stěžující si tým dvanáctistránkovou dokumentaci a z důvodu komplikovanosti celé záležitosti požádal o další schůzku v dosud blíže neurčeném termínu. "Tým Renault hodlá využít času do tohoto mítinku k přípravě na projednání celého případu a důsledné obrany svého jednání," uvedla francouzská stáj ve svém prohlášení.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.