Prozatím poslední díl skládačky na mozaice protestů byl dočasně uzavřen. FIA přijala protest stáje Racing Point proti technickému řešení Renaultu, ale jak uvedla, posouzení nějakou dobu potrvá. Výsledky Grand Prix Japonska jsou proto stále dočasné.
Racing Point po skončení japonské Grand Prix protestoval proti údajnému přednastavení brzdového systému u obou vozů Renault. Zástupci obou týmů a zástupce technického oddělení FIA se po 18:30 místního času sešli se sportovními komisaři a oznámili, že stížnost stáje Racing Point vyhověla příslušným regulím Mezinárodních sportovních řádů a proto byla přijata. Renault toto rozhodnutí akceptoval.
Stewardové v Suzuce poté pověřili zástupce technického oddělení FIA, aby převzal a zapečetil standardní ECU obou vozidel a jejich volanty z důvodu "provedení podrobné analýzy jednotlivých komponentů, hardware, software a dat s nimi spojenými". Při tomto procesu je možné požádat o "vnější technickou pomoc" včetně zástupců týmů Renault a Racing Point.
Po skončení šetření a provedení analýzy musí technický zástupce FIA vypracovat písemnou zprávu se svými závěry sportovním komisařům. Elaborát musí být porovnán s "možnými technickými přestupky uvedenými na straně protestujícího týmu". Jakmile bude předseda sportovní komise mít dostatek podkladů, bude informovat o pravděpodobném přijetí závěrů, aby "... mohl naplánovat vhodný termín ke konání schůzky k posouzení nároků vznesených v protestu".
Jak bylo uvedeno, protest ze strany Racing Point byl pouze rámcový a odkazoval na údajné nedodržení technických a sportovních předpisů, bez konkrétního důkazu. Podle zdrojů z místa konání japonské Grand Prix předložil stěžující si tým dvanáctistránkovou dokumentaci a z důvodu komplikovanosti celé záležitosti požádal o další schůzku v dosud blíže neurčeném termínu. "Tým Renault hodlá využít času do tohoto mítinku k přípravě na projednání celého případu a důsledné obrany svého jednání," uvedla francouzská stáj ve svém prohlášení.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.