Jak se současní i ostatní závodní jezdci dívají na penalizaci Sebastiana Vettela, která jej ve Velké ceně Kanady připravila o vítězství?
Nigel Mansell: "Je to velmi, velmi zarážející. Neměl jsem žádné potěšení ze sledování tohoto závodu. Oba šampioni jeli skvěle, skončilo to falešným výsledkem."
Mario Andretti: "Myslím, že prací komisařů je penalizovat jasně nebezpečné manévry a ne skutečné chyby, které jsou výsledkem tvrdého závodění. To, co se stalo během Velké ceny Kanady, není na této úrovni našeho skvělého sportu přijatelné."
Alex Wurz: "Můj postřeh k návratu Vettela na trať: jeho přilba se otočila, aby se podíval do zpětného zrcátka, až po korekci řízení! Ten smyk tak daleko byl dán zákonem fyziky. To, že pro Lewise nebylo dost místa, je součástí hry na městských okruzích. Co se stalo s ideou 'Nechme je závodit?' Bylo to nebezpečné? Ano. Na penalizaci? Podle mě nikoliv."
Race. Defining. Moment. 📽️#CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/053sau3we1
— Formula 1 (@F1) June 9, 2019Allan McNish: "Nevím, co měl Vettel udělat jinak, když se vracel na dráhu. Vzhledem k rychlosti, kterou měl, by vždy skončil tam, kde skončil. Je to vůči němu přísné rozhodnutí."
Giedo van der Garde: "Být Vettelem, tak na to pódium ani nejdu. Vážně."
Max Chilton: "Těžký výsledek pro F1. Dokážu vnímat oba pohledy. FIA se drží pravidel o tom, že se nemůžete vrátit rovnou do závodní stopy, ale pro sport jde o mizerné rozhodnutí. Všichni piloti vědí, že Vettel nemohl přidat plyn a vrátit se bezpečně na vnitřní straně."
Felix Rosenqvist: "Pódiové oslavy ukázaly, že kvůli té hloupé penalizaci nemá nikdo radost z toho, že tam je. Nám všem fanouškům to zničilo skvělý závod. Vettel si zaslouží pochvalu, i když se toho nedočkal, a Hamilton za to, že je skvělým sportovcem."
Rivals on track ⚔️Respect off it 🤝There's room for two on the top step#CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/fZhua30FgC
— Formula 1 (@F1) June 9, 2019Jenson Button: "Je to smutné. Zklamání, když máte pořádný souboj na trati mezi dvěma skvělými vícenásobnými mistry světa, a pak jsou komisaři schopni přijít a všechny nás diváky o to obrat. Škoda. Z mého pohledu šlo o závodní incident. Ano, Seb udělal chybu, ale musíte si uvědomit, že jel 160 km/h, a to nemůžete auto jen tak zastavit a zůstat stát mimo trať.
Ustřelilo mu to, vrátil se na trať, ale za to si penalizaci podle mě nezasloužil. Na takovémto okruhu je to úzké, jde o městský okruh, a tato auta jsou borovská. Skončíte v tom mstě, to si nevyberete. Seb neměl v úmyslu narazit do Lewise. Bylo to těžké a smutné vidět Lewise na pódiu, ani on nechtěl vyhrát takovým způsobem."
Daniel Abt: "Penalizace je na hovno."
Jason Plato: "Příšerné, zkrátka příšerné rozhodnutí komisařů F1. Moc se mi líbilo, jak Seb vyměnil čísla před vozy."
Jimmie Johnson: "Jsem rád, že v NASCAR nemáme komisaře."
Parker Kligerman: "Absolutně směšné rozhodnutí komisařů F1. Všem závodním úředníkům: Přestaňte svou úředničinou vést tento sport k zapomnění. Nástup technologií umožňuje další úhly a informace nepotřebují takový mikromanagement sportu. Měly by být využívány pouze k tomu, aby fanouškům zajistily lepší přístup."
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.