Jak se současní i ostatní závodní jezdci dívají na penalizaci Sebastiana Vettela, která jej ve Velké ceně Kanady připravila o vítězství?
Nigel Mansell: "Je to velmi, velmi zarážející. Neměl jsem žádné potěšení ze sledování tohoto závodu. Oba šampioni jeli skvěle, skončilo to falešným výsledkem."
Mario Andretti: "Myslím, že prací komisařů je penalizovat jasně nebezpečné manévry a ne skutečné chyby, které jsou výsledkem tvrdého závodění. To, co se stalo během Velké ceny Kanady, není na této úrovni našeho skvělého sportu přijatelné."
Alex Wurz: "Můj postřeh k návratu Vettela na trať: jeho přilba se otočila, aby se podíval do zpětného zrcátka, až po korekci řízení! Ten smyk tak daleko byl dán zákonem fyziky. To, že pro Lewise nebylo dost místa, je součástí hry na městských okruzích. Co se stalo s ideou 'Nechme je závodit?' Bylo to nebezpečné? Ano. Na penalizaci? Podle mě nikoliv."
Race. Defining. Moment. 📽️#CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/053sau3we1
— Formula 1 (@F1) June 9, 2019Allan McNish: "Nevím, co měl Vettel udělat jinak, když se vracel na dráhu. Vzhledem k rychlosti, kterou měl, by vždy skončil tam, kde skončil. Je to vůči němu přísné rozhodnutí."
Giedo van der Garde: "Být Vettelem, tak na to pódium ani nejdu. Vážně."
Max Chilton: "Těžký výsledek pro F1. Dokážu vnímat oba pohledy. FIA se drží pravidel o tom, že se nemůžete vrátit rovnou do závodní stopy, ale pro sport jde o mizerné rozhodnutí. Všichni piloti vědí, že Vettel nemohl přidat plyn a vrátit se bezpečně na vnitřní straně."
Felix Rosenqvist: "Pódiové oslavy ukázaly, že kvůli té hloupé penalizaci nemá nikdo radost z toho, že tam je. Nám všem fanouškům to zničilo skvělý závod. Vettel si zaslouží pochvalu, i když se toho nedočkal, a Hamilton za to, že je skvělým sportovcem."
Rivals on track ⚔️Respect off it 🤝There's room for two on the top step#CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/fZhua30FgC
— Formula 1 (@F1) June 9, 2019Jenson Button: "Je to smutné. Zklamání, když máte pořádný souboj na trati mezi dvěma skvělými vícenásobnými mistry světa, a pak jsou komisaři schopni přijít a všechny nás diváky o to obrat. Škoda. Z mého pohledu šlo o závodní incident. Ano, Seb udělal chybu, ale musíte si uvědomit, že jel 160 km/h, a to nemůžete auto jen tak zastavit a zůstat stát mimo trať.
Ustřelilo mu to, vrátil se na trať, ale za to si penalizaci podle mě nezasloužil. Na takovémto okruhu je to úzké, jde o městský okruh, a tato auta jsou borovská. Skončíte v tom mstě, to si nevyberete. Seb neměl v úmyslu narazit do Lewise. Bylo to těžké a smutné vidět Lewise na pódiu, ani on nechtěl vyhrát takovým způsobem."
Daniel Abt: "Penalizace je na hovno."
Jason Plato: "Příšerné, zkrátka příšerné rozhodnutí komisařů F1. Moc se mi líbilo, jak Seb vyměnil čísla před vozy."
Jimmie Johnson: "Jsem rád, že v NASCAR nemáme komisaře."
Parker Kligerman: "Absolutně směšné rozhodnutí komisařů F1. Všem závodním úředníkům: Přestaňte svou úředničinou vést tento sport k zapomnění. Nástup technologií umožňuje další úhly a informace nepotřebují takový mikromanagement sportu. Měly by být využívány pouze k tomu, aby fanouškům zajistily lepší přístup."
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.