Jak se současní i ostatní závodní jezdci dívají na penalizaci Sebastiana Vettela, která jej ve Velké ceně Kanady připravila o vítězství?
Nigel Mansell: "Je to velmi, velmi zarážející. Neměl jsem žádné potěšení ze sledování tohoto závodu. Oba šampioni jeli skvěle, skončilo to falešným výsledkem."
Mario Andretti: "Myslím, že prací komisařů je penalizovat jasně nebezpečné manévry a ne skutečné chyby, které jsou výsledkem tvrdého závodění. To, co se stalo během Velké ceny Kanady, není na této úrovni našeho skvělého sportu přijatelné."
Alex Wurz: "Můj postřeh k návratu Vettela na trať: jeho přilba se otočila, aby se podíval do zpětného zrcátka, až po korekci řízení! Ten smyk tak daleko byl dán zákonem fyziky. To, že pro Lewise nebylo dost místa, je součástí hry na městských okruzích. Co se stalo s ideou 'Nechme je závodit?' Bylo to nebezpečné? Ano. Na penalizaci? Podle mě nikoliv."
Race. Defining. Moment. 📽️#CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/053sau3we1
— Formula 1 (@F1) June 9, 2019Allan McNish: "Nevím, co měl Vettel udělat jinak, když se vracel na dráhu. Vzhledem k rychlosti, kterou měl, by vždy skončil tam, kde skončil. Je to vůči němu přísné rozhodnutí."
Giedo van der Garde: "Být Vettelem, tak na to pódium ani nejdu. Vážně."
Max Chilton: "Těžký výsledek pro F1. Dokážu vnímat oba pohledy. FIA se drží pravidel o tom, že se nemůžete vrátit rovnou do závodní stopy, ale pro sport jde o mizerné rozhodnutí. Všichni piloti vědí, že Vettel nemohl přidat plyn a vrátit se bezpečně na vnitřní straně."
Felix Rosenqvist: "Pódiové oslavy ukázaly, že kvůli té hloupé penalizaci nemá nikdo radost z toho, že tam je. Nám všem fanouškům to zničilo skvělý závod. Vettel si zaslouží pochvalu, i když se toho nedočkal, a Hamilton za to, že je skvělým sportovcem."
Rivals on track ⚔️Respect off it 🤝There's room for two on the top step#CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/fZhua30FgC
— Formula 1 (@F1) June 9, 2019Jenson Button: "Je to smutné. Zklamání, když máte pořádný souboj na trati mezi dvěma skvělými vícenásobnými mistry světa, a pak jsou komisaři schopni přijít a všechny nás diváky o to obrat. Škoda. Z mého pohledu šlo o závodní incident. Ano, Seb udělal chybu, ale musíte si uvědomit, že jel 160 km/h, a to nemůžete auto jen tak zastavit a zůstat stát mimo trať.
Ustřelilo mu to, vrátil se na trať, ale za to si penalizaci podle mě nezasloužil. Na takovémto okruhu je to úzké, jde o městský okruh, a tato auta jsou borovská. Skončíte v tom mstě, to si nevyberete. Seb neměl v úmyslu narazit do Lewise. Bylo to těžké a smutné vidět Lewise na pódiu, ani on nechtěl vyhrát takovým způsobem."
Daniel Abt: "Penalizace je na hovno."
Jason Plato: "Příšerné, zkrátka příšerné rozhodnutí komisařů F1. Moc se mi líbilo, jak Seb vyměnil čísla před vozy."
Jimmie Johnson: "Jsem rád, že v NASCAR nemáme komisaře."
Parker Kligerman: "Absolutně směšné rozhodnutí komisařů F1. Všem závodním úředníkům: Přestaňte svou úředničinou vést tento sport k zapomnění. Nástup technologií umožňuje další úhly a informace nepotřebují takový mikromanagement sportu. Měly by být využívány pouze k tomu, aby fanouškům zajistily lepší přístup."
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.