Formule 1 schválila udělování jednoho mistrovského bodu za nejrychlejší kolo v závodě. Nebude jej ovšem moci získat každý, má to háček.
Šéfové F1 včera během hlasování Strategické skupiny F1 a Komise F1 jednomyslně tento nápad schválili. Věří, že povzbudí piloty k tomu, aby jezdili naplno až do konce závodů. Bod za nejrychlejší kolo bude ovšem udělován pouze tomu, kdo dojede v první desítce. Pokud ho zajede pilot mimo ní, extra bod nezíská.
V F1 nepůjde o novinku - docházelo k tomu už v minulém století v sezónách 1950 - 1959. Letos tedy bude pro týmy a jezdce k dispozici 21 bodů navíc. Loni jich mohl získat například sedm k dobru Valtteri Bottas, Mercedes by si jich mezi konstruktéry připsal celkem deset. "Změna přidá další strategický prvek do závodu, protože piloti první 10 budou bojovat o další bod," potvrzuje F1 ve své zprávě.
"Společně s FIA vyhodnocujeme nápady a řešení, které by vylepšily show, zatímco by zachovali integritu našeho sportu. Cítíme, že opětovné zavedení bodu pro držitele nejrychlejšího kola závodu je po 60 letech krokem tímto směrem," říká šéf F1 Ross Brawn.
"Toto řešení, jež je odpovědí na detailní průzkum mezi tisíci našich fanoušků po celém světě, jsme zvažovali po několik měsíců. Kolikrát jsme slyšeli, jak se piloti dotazují rádiem týmu, kdo drží nejrychlejší kolo? Nyní už nepůjde jen o záležitost statistiky a prestiže, půjde o konkrétní motivaci, která zpestří konečnou část závodu. Občas bývá užitečné si připomenout dědictví našeho sportu, abychom se posunuli dále," dodává Brawn.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.