Formule 1 schválila udělování jednoho mistrovského bodu za nejrychlejší kolo v závodě. Nebude jej ovšem moci získat každý, má to háček.
Šéfové F1 včera během hlasování Strategické skupiny F1 a Komise F1 jednomyslně tento nápad schválili. Věří, že povzbudí piloty k tomu, aby jezdili naplno až do konce závodů. Bod za nejrychlejší kolo bude ovšem udělován pouze tomu, kdo dojede v první desítce. Pokud ho zajede pilot mimo ní, extra bod nezíská.
V F1 nepůjde o novinku - docházelo k tomu už v minulém století v sezónách 1950 - 1959. Letos tedy bude pro týmy a jezdce k dispozici 21 bodů navíc. Loni jich mohl získat například sedm k dobru Valtteri Bottas, Mercedes by si jich mezi konstruktéry připsal celkem deset. "Změna přidá další strategický prvek do závodu, protože piloti první 10 budou bojovat o další bod," potvrzuje F1 ve své zprávě.
"Společně s FIA vyhodnocujeme nápady a řešení, které by vylepšily show, zatímco by zachovali integritu našeho sportu. Cítíme, že opětovné zavedení bodu pro držitele nejrychlejšího kola závodu je po 60 letech krokem tímto směrem," říká šéf F1 Ross Brawn.
"Toto řešení, jež je odpovědí na detailní průzkum mezi tisíci našich fanoušků po celém světě, jsme zvažovali po několik měsíců. Kolikrát jsme slyšeli, jak se piloti dotazují rádiem týmu, kdo drží nejrychlejší kolo? Nyní už nepůjde jen o záležitost statistiky a prestiže, půjde o konkrétní motivaci, která zpestří konečnou část závodu. Občas bývá užitečné si připomenout dědictví našeho sportu, abychom se posunuli dále," dodává Brawn.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.