Formule 1 schválila udělování jednoho mistrovského bodu za nejrychlejší kolo v závodě. Nebude jej ovšem moci získat každý, má to háček.
Šéfové F1 včera během hlasování Strategické skupiny F1 a Komise F1 jednomyslně tento nápad schválili. Věří, že povzbudí piloty k tomu, aby jezdili naplno až do konce závodů. Bod za nejrychlejší kolo bude ovšem udělován pouze tomu, kdo dojede v první desítce. Pokud ho zajede pilot mimo ní, extra bod nezíská.
V F1 nepůjde o novinku - docházelo k tomu už v minulém století v sezónách 1950 - 1959. Letos tedy bude pro týmy a jezdce k dispozici 21 bodů navíc. Loni jich mohl získat například sedm k dobru Valtteri Bottas, Mercedes by si jich mezi konstruktéry připsal celkem deset. "Změna přidá další strategický prvek do závodu, protože piloti první 10 budou bojovat o další bod," potvrzuje F1 ve své zprávě.
"Společně s FIA vyhodnocujeme nápady a řešení, které by vylepšily show, zatímco by zachovali integritu našeho sportu. Cítíme, že opětovné zavedení bodu pro držitele nejrychlejšího kola závodu je po 60 letech krokem tímto směrem," říká šéf F1 Ross Brawn.
"Toto řešení, jež je odpovědí na detailní průzkum mezi tisíci našich fanoušků po celém světě, jsme zvažovali po několik měsíců. Kolikrát jsme slyšeli, jak se piloti dotazují rádiem týmu, kdo drží nejrychlejší kolo? Nyní už nepůjde jen o záležitost statistiky a prestiže, půjde o konkrétní motivaci, která zpestří konečnou část závodu. Občas bývá užitečné si připomenout dědictví našeho sportu, abychom se posunuli dále," dodává Brawn.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.