Formule 1 schválila udělování jednoho mistrovského bodu za nejrychlejší kolo v závodě. Nebude jej ovšem moci získat každý, má to háček.
Šéfové F1 včera během hlasování Strategické skupiny F1 a Komise F1 jednomyslně tento nápad schválili. Věří, že povzbudí piloty k tomu, aby jezdili naplno až do konce závodů. Bod za nejrychlejší kolo bude ovšem udělován pouze tomu, kdo dojede v první desítce. Pokud ho zajede pilot mimo ní, extra bod nezíská.
V F1 nepůjde o novinku - docházelo k tomu už v minulém století v sezónách 1950 - 1959. Letos tedy bude pro týmy a jezdce k dispozici 21 bodů navíc. Loni jich mohl získat například sedm k dobru Valtteri Bottas, Mercedes by si jich mezi konstruktéry připsal celkem deset. "Změna přidá další strategický prvek do závodu, protože piloti první 10 budou bojovat o další bod," potvrzuje F1 ve své zprávě.
"Společně s FIA vyhodnocujeme nápady a řešení, které by vylepšily show, zatímco by zachovali integritu našeho sportu. Cítíme, že opětovné zavedení bodu pro držitele nejrychlejšího kola závodu je po 60 letech krokem tímto směrem," říká šéf F1 Ross Brawn.
"Toto řešení, jež je odpovědí na detailní průzkum mezi tisíci našich fanoušků po celém světě, jsme zvažovali po několik měsíců. Kolikrát jsme slyšeli, jak se piloti dotazují rádiem týmu, kdo drží nejrychlejší kolo? Nyní už nepůjde jen o záležitost statistiky a prestiže, půjde o konkrétní motivaci, která zpestří konečnou část závodu. Občas bývá užitečné si připomenout dědictví našeho sportu, abychom se posunuli dále," dodává Brawn.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.