Daniil Kvjat ve středu dosáhl nejrychlejšího času, kterým překonal i předchozí dva zápisy Sebastiana Vettela a Charlese Leclerca z Ferrari. Tvrdí však, že nechtěli zaujmout pozornost médií a že nešlo o jízdu, při níž by zkoušeli maximální výkonnost.
Ruský pilot dosáhl letošního rekordu 10 min před koncem včerejšího testování, na nejměkčích C5 pneumatikách si připsal čas 1:17,704. Tvrdí ale, že jim nešlo o to dostat se do titulků. Jak moc byl se svým vozem na limitu?
"Neřekl bych, že šlo o odvahu nebo nic. Nechcete skončit ve zdi. Snažíte se však v těch kolech, která vám inženýři dají, co nejvíce cítit auto. A nemůžete kroužit pomalu. Ale špatné to nebylo," popisuje Kvjat, jenž letos dostává opět šanci u Toro Rosso.
"Neměli jsme dnes žádný záměr zkoušet velkou výkonnost. Jen jsme se soustředili na náš program, což bylo pro nás to nejdůležitější. Odjet co nejvíce kol, dokončit program," popírá podezření z toho, že jeli na maximum s lehkým vozem.
Nakonec zvládl 137 kol a pochvaloval si připravenost svého týmu: "Šlo o produktivní den. Bez ohledu na časy - my se na ně momentálně nemusíme dívat, jsme odvedli svou práci. Prioritou nebylo nejrychlejší kolo, ale dostat se zpět po prvním dnu, který nebyl ideální."
"Teď se musíme soustředit na množství kol, které jsme odjeli, na množství odvedené práce, abychom vyvíjeli auto a poskytli inženýrům u nás a u Hondy to správné množství dat a správné množství kol, abychom lépe poznávali vůz," vysvětluje Kvjat.
Nové STR14 se podle něj nechová moc odlišně od svého předchůdce, kterého si vyzkoušel po skončení loňské sezóny v Abú Zabí: "Abych řekl pravdu, tak bych lhal, kdybych tvrdil, že se nechová dobře. Zatím mi sedí. Pokaždé, co vyjedu, tak v podstatě vím, co se pro mě bude odehrávat, takže jde o velmi příjemný pocit. Samozřejmě, že je ještě brzy, ale lepší začátek je vždy vítaný, takže jej plánujeme dále vylepšovat."
Honda dosáhla s motorem další pokrokU Toro Rosso panuje spokojenost i s pohonnou jednotkou Hondy. Šéf týmu Franz Tost ve středu uvedl: "Auto vypadá dobře a já pevně věřím, že budeme mít dobrou sezónu. Honda pracovala velmi tvrdě, pohonná jednotka je spolehlivá a prokazuje dobrou výkonnost."
A zdá se, že nadšení jsou také u Red Bullu, jak jsme vás včera informovali: "Auto funguje tak, jak jsme předpokládali. A motor Hondy, to je raketa," prohlásil jeho šéf Christian Horner. Jeho výkon je dostupný v širším rozsahu otáček než loni.
Chválu sklízí i od jezdců - Max Verstappen novou motor Hondy hodnotil slovy: "Je velmi jemný a při podřazování nemá ty výpadky, jako Renault. Díky tomu je záď mnohem stabilnější."
Před filmováním v Silverstone měli v továrně v Milton Keynes už 4 hotové motory, což se jim ještě nikdy nestalo. "Testování jsme tak dobře nezačali už celé věky," dodává šéf Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.