Daniil Kvjat ve středu dosáhl nejrychlejšího času, kterým překonal i předchozí dva zápisy Sebastiana Vettela a Charlese Leclerca z Ferrari. Tvrdí však, že nechtěli zaujmout pozornost médií a že nešlo o jízdu, při níž by zkoušeli maximální výkonnost.
Ruský pilot dosáhl letošního rekordu 10 min před koncem včerejšího testování, na nejměkčích C5 pneumatikách si připsal čas 1:17,704. Tvrdí ale, že jim nešlo o to dostat se do titulků. Jak moc byl se svým vozem na limitu?
"Neřekl bych, že šlo o odvahu nebo nic. Nechcete skončit ve zdi. Snažíte se však v těch kolech, která vám inženýři dají, co nejvíce cítit auto. A nemůžete kroužit pomalu. Ale špatné to nebylo," popisuje Kvjat, jenž letos dostává opět šanci u Toro Rosso.
"Neměli jsme dnes žádný záměr zkoušet velkou výkonnost. Jen jsme se soustředili na náš program, což bylo pro nás to nejdůležitější. Odjet co nejvíce kol, dokončit program," popírá podezření z toho, že jeli na maximum s lehkým vozem.
Nakonec zvládl 137 kol a pochvaloval si připravenost svého týmu: "Šlo o produktivní den. Bez ohledu na časy - my se na ně momentálně nemusíme dívat, jsme odvedli svou práci. Prioritou nebylo nejrychlejší kolo, ale dostat se zpět po prvním dnu, který nebyl ideální."
"Teď se musíme soustředit na množství kol, které jsme odjeli, na množství odvedené práce, abychom vyvíjeli auto a poskytli inženýrům u nás a u Hondy to správné množství dat a správné množství kol, abychom lépe poznávali vůz," vysvětluje Kvjat.
Nové STR14 se podle něj nechová moc odlišně od svého předchůdce, kterého si vyzkoušel po skončení loňské sezóny v Abú Zabí: "Abych řekl pravdu, tak bych lhal, kdybych tvrdil, že se nechová dobře. Zatím mi sedí. Pokaždé, co vyjedu, tak v podstatě vím, co se pro mě bude odehrávat, takže jde o velmi příjemný pocit. Samozřejmě, že je ještě brzy, ale lepší začátek je vždy vítaný, takže jej plánujeme dále vylepšovat."
Honda dosáhla s motorem další pokrokU Toro Rosso panuje spokojenost i s pohonnou jednotkou Hondy. Šéf týmu Franz Tost ve středu uvedl: "Auto vypadá dobře a já pevně věřím, že budeme mít dobrou sezónu. Honda pracovala velmi tvrdě, pohonná jednotka je spolehlivá a prokazuje dobrou výkonnost."
A zdá se, že nadšení jsou také u Red Bullu, jak jsme vás včera informovali: "Auto funguje tak, jak jsme předpokládali. A motor Hondy, to je raketa," prohlásil jeho šéf Christian Horner. Jeho výkon je dostupný v širším rozsahu otáček než loni.
Chválu sklízí i od jezdců - Max Verstappen novou motor Hondy hodnotil slovy: "Je velmi jemný a při podřazování nemá ty výpadky, jako Renault. Díky tomu je záď mnohem stabilnější."
Před filmováním v Silverstone měli v továrně v Milton Keynes už 4 hotové motory, což se jim ještě nikdy nestalo. "Testování jsme tak dobře nezačali už celé věky," dodává šéf Red Bullu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.