Historie F1 zná případy, kdy se poměrně úspěšný pilot musel strachovat o závodní sedačku a nezřídka to neskončilo happyendem. Něco podobného nyní prožívá Esteban Ocon, který se do nepříjemné situace dostal hned kvůli několika faktorům.
Esteban Ocon prožívá velmi dobrý rok, ale ani to mu nemusí stačit k tomu, abychom ho na tratích Grand Prix Formule 1 vídali i v příštím roce. Jak už jsme se zmínili o přestupových šarádách, Oconovi se do jisté míry stalo osudným, že Renault podepsal Daniela Ricciarda. Když pak Lawrence Stroll odkoupil Force Indii, bylo jasné, že jedno místo v růžových vozech bude rezervováno pro jeho syna.
Ocon "doplácí" i na své spojení s Mercedesem. Tím pádem se mu zavírají dveře u Toro Rosso, kteří o pilota spojeného s německou automobilkou nestojí. Padly i šance u Sauberu, který hlásí "nemáme volné místo" po angažování pilota juniorky Ferrari Antonia Giovinazzino. Poslední šancí se tak jeví Williams, jenže v Grove mají poměrně dost dlouhý seznam adeptů a lze předpokládat, že se na něm objeví i finančně lukrativnější jedinci.
"Pozice, v jaké se nachází Ocon, nesmí nastat. Je to strašná záležitost, pozdvižení. Ten chlap jezdí tak dobře a nemá auto. Něčemu takovému se prostě musíme vyhnout," prohlásil Nico Rosberg pro periodikum Autosport. "Mnoha špičkovým pilotům se dostalo podpory, protože týmy F1 se nyní mnohem více angažují. Samy přebírají iniciativu a podporují mladé piloty, takže situace není docela katastrofální. Určitě je ale horší, než se na první pohled zdá, musíme se tomu patřičně věnovat."
Oconova situace hodně připomíná osud Pascala Wehrleina. Němec prošel týmy Manor a Sauber a kvůli vazbám s Mercedesem jeho další působení v F1 skončilo. Jak uvedl minulý týden Mercedes v oficiálním prohlášení, vyvázal se Wehrlein z dlouhodobého partnerství, aby si mohl najít místo jako volný pilot.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.