Historie F1 zná případy, kdy se poměrně úspěšný pilot musel strachovat o závodní sedačku a nezřídka to neskončilo happyendem. Něco podobného nyní prožívá Esteban Ocon, který se do nepříjemné situace dostal hned kvůli několika faktorům.
Esteban Ocon prožívá velmi dobrý rok, ale ani to mu nemusí stačit k tomu, abychom ho na tratích Grand Prix Formule 1 vídali i v příštím roce. Jak už jsme se zmínili o přestupových šarádách, Oconovi se do jisté míry stalo osudným, že Renault podepsal Daniela Ricciarda. Když pak Lawrence Stroll odkoupil Force Indii, bylo jasné, že jedno místo v růžových vozech bude rezervováno pro jeho syna.
Ocon "doplácí" i na své spojení s Mercedesem. Tím pádem se mu zavírají dveře u Toro Rosso, kteří o pilota spojeného s německou automobilkou nestojí. Padly i šance u Sauberu, který hlásí "nemáme volné místo" po angažování pilota juniorky Ferrari Antonia Giovinazzino. Poslední šancí se tak jeví Williams, jenže v Grove mají poměrně dost dlouhý seznam adeptů a lze předpokládat, že se na něm objeví i finančně lukrativnější jedinci.
"Pozice, v jaké se nachází Ocon, nesmí nastat. Je to strašná záležitost, pozdvižení. Ten chlap jezdí tak dobře a nemá auto. Něčemu takovému se prostě musíme vyhnout," prohlásil Nico Rosberg pro periodikum Autosport. "Mnoha špičkovým pilotům se dostalo podpory, protože týmy F1 se nyní mnohem více angažují. Samy přebírají iniciativu a podporují mladé piloty, takže situace není docela katastrofální. Určitě je ale horší, než se na první pohled zdá, musíme se tomu patřičně věnovat."
Oconova situace hodně připomíná osud Pascala Wehrleina. Němec prošel týmy Manor a Sauber a kvůli vazbám s Mercedesem jeho další působení v F1 skončilo. Jak uvedl minulý týden Mercedes v oficiálním prohlášení, vyvázal se Wehrlein z dlouhodobého partnerství, aby si mohl najít místo jako volný pilot.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.