Historie F1 zná případy, kdy se poměrně úspěšný pilot musel strachovat o závodní sedačku a nezřídka to neskončilo happyendem. Něco podobného nyní prožívá Esteban Ocon, který se do nepříjemné situace dostal hned kvůli několika faktorům.
Esteban Ocon prožívá velmi dobrý rok, ale ani to mu nemusí stačit k tomu, abychom ho na tratích Grand Prix Formule 1 vídali i v příštím roce. Jak už jsme se zmínili o přestupových šarádách, Oconovi se do jisté míry stalo osudným, že Renault podepsal Daniela Ricciarda. Když pak Lawrence Stroll odkoupil Force Indii, bylo jasné, že jedno místo v růžových vozech bude rezervováno pro jeho syna.
Ocon "doplácí" i na své spojení s Mercedesem. Tím pádem se mu zavírají dveře u Toro Rosso, kteří o pilota spojeného s německou automobilkou nestojí. Padly i šance u Sauberu, který hlásí "nemáme volné místo" po angažování pilota juniorky Ferrari Antonia Giovinazzino. Poslední šancí se tak jeví Williams, jenže v Grove mají poměrně dost dlouhý seznam adeptů a lze předpokládat, že se na něm objeví i finančně lukrativnější jedinci.
"Pozice, v jaké se nachází Ocon, nesmí nastat. Je to strašná záležitost, pozdvižení. Ten chlap jezdí tak dobře a nemá auto. Něčemu takovému se prostě musíme vyhnout," prohlásil Nico Rosberg pro periodikum Autosport. "Mnoha špičkovým pilotům se dostalo podpory, protože týmy F1 se nyní mnohem více angažují. Samy přebírají iniciativu a podporují mladé piloty, takže situace není docela katastrofální. Určitě je ale horší, než se na první pohled zdá, musíme se tomu patřičně věnovat."
Oconova situace hodně připomíná osud Pascala Wehrleina. Němec prošel týmy Manor a Sauber a kvůli vazbám s Mercedesem jeho další působení v F1 skončilo. Jak uvedl minulý týden Mercedes v oficiálním prohlášení, vyvázal se Wehrlein z dlouhodobého partnerství, aby si mohl najít místo jako volný pilot.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.