Historie F1 zná případy, kdy se poměrně úspěšný pilot musel strachovat o závodní sedačku a nezřídka to neskončilo happyendem. Něco podobného nyní prožívá Esteban Ocon, který se do nepříjemné situace dostal hned kvůli několika faktorům.
Esteban Ocon prožívá velmi dobrý rok, ale ani to mu nemusí stačit k tomu, abychom ho na tratích Grand Prix Formule 1 vídali i v příštím roce. Jak už jsme se zmínili o přestupových šarádách, Oconovi se do jisté míry stalo osudným, že Renault podepsal Daniela Ricciarda. Když pak Lawrence Stroll odkoupil Force Indii, bylo jasné, že jedno místo v růžových vozech bude rezervováno pro jeho syna.
Ocon "doplácí" i na své spojení s Mercedesem. Tím pádem se mu zavírají dveře u Toro Rosso, kteří o pilota spojeného s německou automobilkou nestojí. Padly i šance u Sauberu, který hlásí "nemáme volné místo" po angažování pilota juniorky Ferrari Antonia Giovinazzino. Poslední šancí se tak jeví Williams, jenže v Grove mají poměrně dost dlouhý seznam adeptů a lze předpokládat, že se na něm objeví i finančně lukrativnější jedinci.
"Pozice, v jaké se nachází Ocon, nesmí nastat. Je to strašná záležitost, pozdvižení. Ten chlap jezdí tak dobře a nemá auto. Něčemu takovému se prostě musíme vyhnout," prohlásil Nico Rosberg pro periodikum Autosport. "Mnoha špičkovým pilotům se dostalo podpory, protože týmy F1 se nyní mnohem více angažují. Samy přebírají iniciativu a podporují mladé piloty, takže situace není docela katastrofální. Určitě je ale horší, než se na první pohled zdá, musíme se tomu patřičně věnovat."
Oconova situace hodně připomíná osud Pascala Wehrleina. Němec prošel týmy Manor a Sauber a kvůli vazbám s Mercedesem jeho další působení v F1 skončilo. Jak uvedl minulý týden Mercedes v oficiálním prohlášení, vyvázal se Wehrlein z dlouhodobého partnerství, aby si mohl najít místo jako volný pilot.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.