Šéf týmu Haas, Günther Steiner, žádá po vedení Formule 1 vysvětlení, jak to bylo s týmem Force India a jejím povolením startu v GP Belgie pod hlavičkou nového týmu.
Poté, co veškerá aktiva týmu Force India převzalo konsorcium investorů vedené kanadským miliardářem, Lawrencem Strollem, bylo společně s vedením FIA a celé F1 dovoleno startovat v sezoně dále pod hlavičkou nového týmu Racing Point Force India. Ačkoliv se Haas připojil mezi ostatní týmy, které podpořily možnost nového týmu dosáhnout na zisky z komerčních práv jeho právního předchůdce, tak dle Steinera stále existují nejasnosti, které musí být vyjasněny.
Günter Steiner na otázku, zda-li je rád, že byla situace kolem Force Indie vyřešena, odpověděl: "Je to vyřešené? Pro tento víkend určitě. Myslím, že je správnou věcí nechat je zde závodit. Ale je zde hodně otevřených otázek, které musí být zodpovězeny před tím, než bych to považoval za vyřízené."
Dle Steinera je to teď ale na managementu Formule 1, aby vyjasnil otázky, které Steiner má ohledně této bezprecedentní situace, kdy byla v půlce sezony dána možnost startovat v F1 za těchto podmínek. "FOM musí vysvětlit, co udělala. Máme kontrakt, ve kterém je napsáno, co je možné a co ne. V řádném termínu vysvětlí, jak to vyřeší a jak to bude v budoucnu fungovat."
Ačkoliv Force India Haasu v minulosti dělávala problémy, například kritikou jejich úzkého partnerství s Ferrari, tak dle Steinera jeho tým nikdy neuvažoval, že by Force Indii nepomohl. "To do této hry nepatří, to je podle mě jiná hra. Teď se jedná o závodění. I letos se o nás projevovali. Spíše jde o to, že musíme pochopit, co se teď stalo nebo co se stane. Vyřešili jsme krátkodobý problém tak, že zde závodí, ale jak funguje vše ostatní? Nemám jasný obrázek," zakončil pro Autosport Steiner.
Zajímavostí je, že se v Belgii všichni šéfové týmů se v pátek večer potkali v motorhome Force Indie, aby se setkali se Strollem seniorem. Budoucnost týmu se zcela jistě řešila.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.