Šéf týmu Haas, Günther Steiner, žádá po vedení Formule 1 vysvětlení, jak to bylo s týmem Force India a jejím povolením startu v GP Belgie pod hlavičkou nového týmu.
Poté, co veškerá aktiva týmu Force India převzalo konsorcium investorů vedené kanadským miliardářem, Lawrencem Strollem, bylo společně s vedením FIA a celé F1 dovoleno startovat v sezoně dále pod hlavičkou nového týmu Racing Point Force India. Ačkoliv se Haas připojil mezi ostatní týmy, které podpořily možnost nového týmu dosáhnout na zisky z komerčních práv jeho právního předchůdce, tak dle Steinera stále existují nejasnosti, které musí být vyjasněny.
Günter Steiner na otázku, zda-li je rád, že byla situace kolem Force Indie vyřešena, odpověděl: "Je to vyřešené? Pro tento víkend určitě. Myslím, že je správnou věcí nechat je zde závodit. Ale je zde hodně otevřených otázek, které musí být zodpovězeny před tím, než bych to považoval za vyřízené."
Dle Steinera je to teď ale na managementu Formule 1, aby vyjasnil otázky, které Steiner má ohledně této bezprecedentní situace, kdy byla v půlce sezony dána možnost startovat v F1 za těchto podmínek. "FOM musí vysvětlit, co udělala. Máme kontrakt, ve kterém je napsáno, co je možné a co ne. V řádném termínu vysvětlí, jak to vyřeší a jak to bude v budoucnu fungovat."
Ačkoliv Force India Haasu v minulosti dělávala problémy, například kritikou jejich úzkého partnerství s Ferrari, tak dle Steinera jeho tým nikdy neuvažoval, že by Force Indii nepomohl. "To do této hry nepatří, to je podle mě jiná hra. Teď se jedná o závodění. I letos se o nás projevovali. Spíše jde o to, že musíme pochopit, co se teď stalo nebo co se stane. Vyřešili jsme krátkodobý problém tak, že zde závodí, ale jak funguje vše ostatní? Nemám jasný obrázek," zakončil pro Autosport Steiner.
Zajímavostí je, že se v Belgii všichni šéfové týmů se v pátek večer potkali v motorhome Force Indie, aby se setkali se Strollem seniorem. Budoucnost týmu se zcela jistě řešila.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.