Šestadvacet let po své poslední grand prix se monopost Minardi M191B vrací na závodní trať. Poslechněte si, jak zní V12 motor Lamborghini za jeho zády.
Tovární pilot italské automobilky Mirko Bortolotti prohnal zrestaurovaný monopost po okruhu v Cremoně v italské Lombardii. Jde konkrétně o šasi s číslem 003, které pohání V12 motor Lamborghini LE3512 (č. 146) o objemu 3,5l a výkonu 690 koní.
Naposledy jsme tento nádherný kousek z Faenzy mohli spatřit na závodních okruzích v sezóně 1992, kdy jej proháněli Christian Fittipaldi s Giannim Morbidellim. Monoposty tehdy ještě nebyly prošpikovány elektronikou či vybaveny poloautomatickými převodovkami. Práce na renovaci tohoto vozu zabraly 7 měsíců.
"Vidět vozy starší 25 let je stále vzrušující, zamýšlení se nad jejich tvary a vlastnostmi. Jde o poslední vozy před zavedením telemetrie a technologií automatického řazení. Jejich zvuk, který zní jako melodie, vás může vrátit zpět v čase. Je sladěn s extrémně pružným motorem, který dodával skvělý výkon už v nízký otáčkách," komentuje slavnostní chvilku před výjezdem Giancarlo Minardi, zakladatel bývalého F1 týmu.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.