Šestadvacet let po své poslední grand prix se monopost Minardi M191B vrací na závodní trať. Poslechněte si, jak zní V12 motor Lamborghini za jeho zády.
Tovární pilot italské automobilky Mirko Bortolotti prohnal zrestaurovaný monopost po okruhu v Cremoně v italské Lombardii. Jde konkrétně o šasi s číslem 003, které pohání V12 motor Lamborghini LE3512 (č. 146) o objemu 3,5l a výkonu 690 koní.
Naposledy jsme tento nádherný kousek z Faenzy mohli spatřit na závodních okruzích v sezóně 1992, kdy jej proháněli Christian Fittipaldi s Giannim Morbidellim. Monoposty tehdy ještě nebyly prošpikovány elektronikou či vybaveny poloautomatickými převodovkami. Práce na renovaci tohoto vozu zabraly 7 měsíců.
"Vidět vozy starší 25 let je stále vzrušující, zamýšlení se nad jejich tvary a vlastnostmi. Jde o poslední vozy před zavedením telemetrie a technologií automatického řazení. Jejich zvuk, který zní jako melodie, vás může vrátit zpět v čase. Je sladěn s extrémně pružným motorem, který dodával skvělý výkon už v nízký otáčkách," komentuje slavnostní chvilku před výjezdem Giancarlo Minardi, zakladatel bývalého F1 týmu.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.