Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff kritizuje Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) za to, že jmenovala jeho zaměstnance, kteří dali podnět k vyšetřování systému pro rekuperaci energie (ERS) závodní stáje z Maranella.
Jak jsme vás informovali, FIA neshledala na využívání pohonné jednotky Ferrari nic nelegálního, v Kanadě ale použije další monitorovací systému k tomu, aby měla jistotu.
S tím Mercedes problém nemá, vadí mu ovšem to, že unikla jména jeho zaměstnanců, kteří toto vyšetřování iniciovali. Oba byli dříve zaměstnání u Ferrari: technický ředitel James Allison a bývalý šéf vývoje motorů Lorenzo Sassi.
"Není podle mě žádným tajemstvím, že se střípky informací přišly od bývalého motoráře Ferrari, který nyní pracuje u Mercedesu," potvrdil Whiting domněnky, že jde o Sassiho. Poté se ho ale jmenovitě zastal s tím, že není žádným práskačem. Rovněž uvedl, že je na možný problém poprvé upozornil Allison před dubnovou Velkou cenou Ázerbájdžánu.
Wolff ale řekl, že se kvůli tomu cítí, jako "by byli trochu hozeni pod autobus. Jednou z mých rolí j chránit své lidi, a pokud jsou určité individuality jmenovány ve špatných souvislostech, pak je to nepříjemné.
Různé týmy se každý den na něco FIA dotazují. Myslím, že to je prostě důležité, abychom nepoukazovali na někoho a neříkali: 'Tahle osoba zpochybnila legalitu.' Pokud řeknete, že to udělal nějaký tým, pak je to úplně v pořádku. Vybírat individuality ale podle mě v pořádku není," zlobí se sportovní ředitel Mercedesu.
Dobrý vztah s Ferrari to podle něj ale nenarušuje: "V tomto ohledu se nic nezměnilo. Je to jako když hrajete ragby. Můžeme spolu tvrdě bojovat na trati a pokoušet se získat výhodu, ale poté si můžete dát společně pivo. Chceme být ve Formuli 1 úspěšní, a to je to, co nás spojuje."
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.