Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff kritizuje Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) za to, že jmenovala jeho zaměstnance, kteří dali podnět k vyšetřování systému pro rekuperaci energie (ERS) závodní stáje z Maranella.
Jak jsme vás informovali, FIA neshledala na využívání pohonné jednotky Ferrari nic nelegálního, v Kanadě ale použije další monitorovací systému k tomu, aby měla jistotu.
S tím Mercedes problém nemá, vadí mu ovšem to, že unikla jména jeho zaměstnanců, kteří toto vyšetřování iniciovali. Oba byli dříve zaměstnání u Ferrari: technický ředitel James Allison a bývalý šéf vývoje motorů Lorenzo Sassi.
"Není podle mě žádným tajemstvím, že se střípky informací přišly od bývalého motoráře Ferrari, který nyní pracuje u Mercedesu," potvrdil Whiting domněnky, že jde o Sassiho. Poté se ho ale jmenovitě zastal s tím, že není žádným práskačem. Rovněž uvedl, že je na možný problém poprvé upozornil Allison před dubnovou Velkou cenou Ázerbájdžánu.
Wolff ale řekl, že se kvůli tomu cítí, jako "by byli trochu hozeni pod autobus. Jednou z mých rolí j chránit své lidi, a pokud jsou určité individuality jmenovány ve špatných souvislostech, pak je to nepříjemné.
Různé týmy se každý den na něco FIA dotazují. Myslím, že to je prostě důležité, abychom nepoukazovali na někoho a neříkali: 'Tahle osoba zpochybnila legalitu.' Pokud řeknete, že to udělal nějaký tým, pak je to úplně v pořádku. Vybírat individuality ale podle mě v pořádku není," zlobí se sportovní ředitel Mercedesu.
Dobrý vztah s Ferrari to podle něj ale nenarušuje: "V tomto ohledu se nic nezměnilo. Je to jako když hrajete ragby. Můžeme spolu tvrdě bojovat na trati a pokoušet se získat výhodu, ale poté si můžete dát společně pivo. Chceme být ve Formuli 1 úspěšní, a to je to, co nás spojuje."
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.