Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff kritizuje Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) za to, že jmenovala jeho zaměstnance, kteří dali podnět k vyšetřování systému pro rekuperaci energie (ERS) závodní stáje z Maranella.
Jak jsme vás informovali, FIA neshledala na využívání pohonné jednotky Ferrari nic nelegálního, v Kanadě ale použije další monitorovací systému k tomu, aby měla jistotu.
S tím Mercedes problém nemá, vadí mu ovšem to, že unikla jména jeho zaměstnanců, kteří toto vyšetřování iniciovali. Oba byli dříve zaměstnání u Ferrari: technický ředitel James Allison a bývalý šéf vývoje motorů Lorenzo Sassi.
"Není podle mě žádným tajemstvím, že se střípky informací přišly od bývalého motoráře Ferrari, který nyní pracuje u Mercedesu," potvrdil Whiting domněnky, že jde o Sassiho. Poté se ho ale jmenovitě zastal s tím, že není žádným práskačem. Rovněž uvedl, že je na možný problém poprvé upozornil Allison před dubnovou Velkou cenou Ázerbájdžánu.
Wolff ale řekl, že se kvůli tomu cítí, jako "by byli trochu hozeni pod autobus. Jednou z mých rolí j chránit své lidi, a pokud jsou určité individuality jmenovány ve špatných souvislostech, pak je to nepříjemné.
Různé týmy se každý den na něco FIA dotazují. Myslím, že to je prostě důležité, abychom nepoukazovali na někoho a neříkali: 'Tahle osoba zpochybnila legalitu.' Pokud řeknete, že to udělal nějaký tým, pak je to úplně v pořádku. Vybírat individuality ale podle mě v pořádku není," zlobí se sportovní ředitel Mercedesu.
Dobrý vztah s Ferrari to podle něj ale nenarušuje: "V tomto ohledu se nic nezměnilo. Je to jako když hrajete ragby. Můžeme spolu tvrdě bojovat na trati a pokoušet se získat výhodu, ale poté si můžete dát společně pivo. Chceme být ve Formuli 1 úspěšní, a to je to, co nás spojuje."
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.