Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff kritizuje Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) za to, že jmenovala jeho zaměstnance, kteří dali podnět k vyšetřování systému pro rekuperaci energie (ERS) závodní stáje z Maranella.
Jak jsme vás informovali, FIA neshledala na využívání pohonné jednotky Ferrari nic nelegálního, v Kanadě ale použije další monitorovací systému k tomu, aby měla jistotu.
S tím Mercedes problém nemá, vadí mu ovšem to, že unikla jména jeho zaměstnanců, kteří toto vyšetřování iniciovali. Oba byli dříve zaměstnání u Ferrari: technický ředitel James Allison a bývalý šéf vývoje motorů Lorenzo Sassi.
"Není podle mě žádným tajemstvím, že se střípky informací přišly od bývalého motoráře Ferrari, který nyní pracuje u Mercedesu," potvrdil Whiting domněnky, že jde o Sassiho. Poté se ho ale jmenovitě zastal s tím, že není žádným práskačem. Rovněž uvedl, že je na možný problém poprvé upozornil Allison před dubnovou Velkou cenou Ázerbájdžánu.
Wolff ale řekl, že se kvůli tomu cítí, jako "by byli trochu hozeni pod autobus. Jednou z mých rolí j chránit své lidi, a pokud jsou určité individuality jmenovány ve špatných souvislostech, pak je to nepříjemné.
Různé týmy se každý den na něco FIA dotazují. Myslím, že to je prostě důležité, abychom nepoukazovali na někoho a neříkali: 'Tahle osoba zpochybnila legalitu.' Pokud řeknete, že to udělal nějaký tým, pak je to úplně v pořádku. Vybírat individuality ale podle mě v pořádku není," zlobí se sportovní ředitel Mercedesu.
Dobrý vztah s Ferrari to podle něj ale nenarušuje: "V tomto ohledu se nic nezměnilo. Je to jako když hrajete ragby. Můžeme spolu tvrdě bojovat na trati a pokoušet se získat výhodu, ale poté si můžete dát společně pivo. Chceme být ve Formuli 1 úspěšní, a to je to, co nás spojuje."
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.