Někdejší zaměstnanec stájí Benetton, Ferrari, McLaren a Manor se od nové sezóny objeví v barvách FIA ve funkci ředitele pro kategorie monopostů.
Řecký designér, který oslaví 22. dubna letošního roku padesáté narozeniny, bude dohlížet na kategorie F1, Formuli 2 a Formuli 3 - zde bude mít hlavní odpovědnost. Bude přímo podléhat technickému řediteli Gillesovi Simonovi a rovněž úzce spolupracovat se závodním ředitelem Charlie Whitingem. Další náplní jeho práce bude přímé angažování v debatách s týmy F1 a dalšími stranami ohledně vytváření a prosazování nových pravidel.
Tombazis vstoupil do světa Formule 1 v roce 1992, kdy přijal zaměstnání u Benettonu jako hlavní aerodynamik. Zde setrval pět let a na podobné pozici se zabydlel u Ferrari. V Maranellu strávil šest let, tedy do konce roku 2003, aby se na tři sezóny přemístil k McLarenu. Potom následovala jeho druhá éra v italském týmu, tentokrát už tu působil jako hlavní designér. V prosinci 2014 se opět s Ferrari rozloučil.
Epizodní roční působení v Manoru na přelomu let, které skončilo odstoupením stáje ze světa F1, završil Tombazis založením vlastní poradenské kanceláře MAA a zároveň se ujal funkce hostujícího profesora aerodynamiky na londýnské Imperial College.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.