Někdejší zaměstnanec stájí Benetton, Ferrari, McLaren a Manor se od nové sezóny objeví v barvách FIA ve funkci ředitele pro kategorie monopostů.
Řecký designér, který oslaví 22. dubna letošního roku padesáté narozeniny, bude dohlížet na kategorie F1, Formuli 2 a Formuli 3 - zde bude mít hlavní odpovědnost. Bude přímo podléhat technickému řediteli Gillesovi Simonovi a rovněž úzce spolupracovat se závodním ředitelem Charlie Whitingem. Další náplní jeho práce bude přímé angažování v debatách s týmy F1 a dalšími stranami ohledně vytváření a prosazování nových pravidel.
Tombazis vstoupil do světa Formule 1 v roce 1992, kdy přijal zaměstnání u Benettonu jako hlavní aerodynamik. Zde setrval pět let a na podobné pozici se zabydlel u Ferrari. V Maranellu strávil šest let, tedy do konce roku 2003, aby se na tři sezóny přemístil k McLarenu. Potom následovala jeho druhá éra v italském týmu, tentokrát už tu působil jako hlavní designér. V prosinci 2014 se opět s Ferrari rozloučil.
Epizodní roční působení v Manoru na přelomu let, které skončilo odstoupením stáje ze světa F1, završil Tombazis založením vlastní poradenské kanceláře MAA a zároveň se ujal funkce hostujícího profesora aerodynamiky na londýnské Imperial College.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.