Podařilo se nám získat fotografie pohonné jednotku Honda RA617H, která poháněla letošní monopost McLaren MCL32. V článku si ji můžete pěkně zblízka prohlédnout.
Pohonná jednotka s V6 spalovacím motorem o objemu 1,6 litru příliš slávy neposbírala. McLaren s ní získal jen 30 bodů, což bylo obrovské zklamání oproti loňské sezóně, kdy obsadil mezi konstruktéry 6. příčku se 76 body. Není divu, že mu po třech letech došla trpělivost a partnerství s Hondou ukončil.
Na dráze ve výkonu zpočátku za Mercedesem zaostávala navzdory vysokým očekáváním ještě více než loni - až o 120 koní, a až do konce sezóny zůstala jasně nejslabší a nejméně spolehlivá. Vozy McLarenu byly na rovinkách pravidelně nejpomalejší, proto v Abú Zabí odjeli poslední závod. Honda bude od příštího roku pohánět Toro Rosso, svůj letošní koncept ale měnit nebude.
Pohonná jednotka Honda RA617H - technické specifikace:- minimální hmotnost: 145 kg- spalovací motor: 1,6litrový V6 s úhlem sevření válců 90 °- počet ventilů: 24- maximální otáčky: 15 000/min- maximální průtok paliva: 100 kg/hod (nad 10 500 ot/min)- spotřeba paliva: pravidly omezen na 105 kg (světla - vlajka)- vstřikování paliva: přímé, jedna vstřikovač na válec, max. 500 barů- přeplňování: jeden kompresor a výfuková turbína se sdílenou hřídelí- palivo a maziva: BP Castrol
Systém pro rekuperaci energie:- architektura: integrovaná hybridní rekuperace energie přes motorgenerátory; kliková hřídel spojena s MGU-K, turbo s MGU-H- úložiště energie: li-ion baterie, 20 - 25 kg- MGU-K: max. otáčky 50 000/min, výkon 120 kW, max. rekuperace energie 2 MJ/kolo, max. využití energie 4 MJ/kolo- MGU-H: max. otáčky 125 000/min, max. výkon, rekuperace ani využití energie neomezeno
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.