Podařilo se nám získat fotografie pohonné jednotku Honda RA617H, která poháněla letošní monopost McLaren MCL32. V článku si ji můžete pěkně zblízka prohlédnout.
Pohonná jednotka s V6 spalovacím motorem o objemu 1,6 litru příliš slávy neposbírala. McLaren s ní získal jen 30 bodů, což bylo obrovské zklamání oproti loňské sezóně, kdy obsadil mezi konstruktéry 6. příčku se 76 body. Není divu, že mu po třech letech došla trpělivost a partnerství s Hondou ukončil.
Na dráze ve výkonu zpočátku za Mercedesem zaostávala navzdory vysokým očekáváním ještě více než loni - až o 120 koní, a až do konce sezóny zůstala jasně nejslabší a nejméně spolehlivá. Vozy McLarenu byly na rovinkách pravidelně nejpomalejší, proto v Abú Zabí odjeli poslední závod. Honda bude od příštího roku pohánět Toro Rosso, svůj letošní koncept ale měnit nebude.
Pohonná jednotka Honda RA617H - technické specifikace:- minimální hmotnost: 145 kg- spalovací motor: 1,6litrový V6 s úhlem sevření válců 90 °- počet ventilů: 24- maximální otáčky: 15 000/min- maximální průtok paliva: 100 kg/hod (nad 10 500 ot/min)- spotřeba paliva: pravidly omezen na 105 kg (světla - vlajka)- vstřikování paliva: přímé, jedna vstřikovač na válec, max. 500 barů- přeplňování: jeden kompresor a výfuková turbína se sdílenou hřídelí- palivo a maziva: BP Castrol
Systém pro rekuperaci energie:- architektura: integrovaná hybridní rekuperace energie přes motorgenerátory; kliková hřídel spojena s MGU-K, turbo s MGU-H- úložiště energie: li-ion baterie, 20 - 25 kg- MGU-K: max. otáčky 50 000/min, výkon 120 kW, max. rekuperace energie 2 MJ/kolo, max. využití energie 4 MJ/kolo- MGU-H: max. otáčky 125 000/min, max. výkon, rekuperace ani využití energie neomezeno
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.