Šéf týmu Red Bull Christian Horner se obává, že pohonné jednotky Renault a Honda nebudou schopny dohnat po výkonnostní stránce Mercedes a Ferrari, dokud nedojde ke změně pravidel týkajících se motorů - ta je plánovaná na rok 2021.
Německé a italské agregáty dominují letošnímu šampionátu a třetí tým v průběžném pořadí Poháru konstruktérů, jímž je Red Bull, získal méně než polovinu bodů oproti vedoucímu Mercedesu. Pohonné jednotky Renault a Honda čelí v letošním roce problémům se spolehlivostí a Horner se domnívá, že tito výrobci nadále budou bojovat o snížení odstupu od výrobců, kteří jsou momentálně na špici.
"Nikdy se nesmíříme s tím, že nejsme konkurenceschopní, takže budeme nadále usilovat o lepší pozice a pokračovat ve vývoji, abychom dokázali nedostatky výkonu kompenzovat lepším podvozkem. Ale skutečností je, že ony dvě automobilky, Mercedes a Ferrari, se těší takovému pokroku a disponují takovými investicemi, že je opravdu těžké předpokládat, že se ostatní do roku 2021 nějak významněji přiblíží," uvedl Horner pro televizní stanici Sky Sports.
Od roku 2014, kdy byly ve Formuli 1 zavedeny hybridní motory, je šéf Red Bullu jejich vytrvalým kritikem. Poté, co byl startovní rošt při Grand Prix Itálie ovlivněn masivními penalizacemi, uvedl Horner, že "... tyto motory nepřinesly Formuli 1 nic pozitivního".
Současný statut by měl vydržet do konce roku 2020, ovšem už od začátku letošní sezóny probíhají debaty a schůzky o tom, jak by nová generace pravidel měla vypadat. Rozhodně tu je požadavek, aby budoucí agregáty byly levnější a méně komplikované. Jak už bylo v minulých dnech naznačeno, zájem o účast v "nové F1" projevila automobilka Porsche, Horner navíc dodává, že Aston Martin (s nímž Red Bull spolupracuje na společném projektu) a možná i Lamborghini zvažují případnou účast v šampionátu.
"Některé automobilky mohou časem odejít, ale mám dojem, že další známí výrobci by byli ochotni účast v F1 zvážit, kdyby to bylo cenově dostupné. Aston Martin je jedním z nich, schůzek se účastní i Lamborghini. Dokud tu budeme mít Ferrari a historií prověřené týmy jako McLaren a Williams, k nimž se přiřadí výrobci, které jsem zmínil, myslím, že by to byla opravdu hodně dobrá podívaná. Dodavataelé motorů do F1 přicházejí a odcházejí, jak jim to vyhovovalo. Myslím, že nejdůležitější je dostat řádný produkt, udělat správnou show a pak už se dodavatelé sami mohou rozhodnout, zda zůstanou nebo ne," dodává Horner.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.