V kvalifikaci byl nejlepším polotem Lewis Hamilton, který tak dorovnal Michaela Schumachera v počtu získaných pole position.
První část kvalifikaceÚvodní osmnáctiminutovka proběhla dle očekávání. Na trůnu se usadilo nejdříve Ferrari, které ale následně vystřídal Mercedes Lewise Hamiltona na super-měkké směsi. Nejvíce dle předpokladů ztrácel Sauber s rok starou specifikací pohonné jednotky Ferrari.
Překvapivě se trápil i Williams, jehož jezdci nakonec do Q2 vůbec nepostoupili. Pětici odpadlíků nakonec doplnil i Daniil Kvjat, který měl problémy v dopoledním třetím tréninku, kdy Rusovi vzplál motor a svůj vůz musel odstavit.
Nepostupující: Wehrlein, Ericsson, Stroll, Kvjat, Massa
INITIAL CLASSIFICATION (END OF Q1): Both @WilliamsRacing drivers eliminated #Quali #BelgianGP ?? #F1 pic.twitter.com/TyvgM9zDyo
— Formula 1 (@F1) 26. srpna 2017Druhá část kvalifikaceHamilton zahájil novým rekordem trati v hodnotě 1:43,539 na ultra-měkké trati. Hned za ním se naštosovali další piloti z velké trojky. Následně se do první desítky začali štosovat piloti Renaultu, Force Indie a Fernando Alonso.
Před posledními pokusy byli jezdci od sedmého do patnáctého místa naštosováni v rozdílu nějakých šesti desetin a bylo zaděláno na velké drama. Navíc o Joylon Palmer - v té chvíli na sedmém místě - musel být kvůli problémům dotlačen do boxů.
Fernando Alonso v taktickém závěsu za kolegou Vandoornem svůj čas nevylepšil, jelikož ho opět zklamala pohonná jednotka Honda, a byl tak odsunut mezi skupinu nepostupujících společně s Grosjeanem, Magnussenem, Sainzem a Vandoornem.
INITIAL CLASSIFICATION (END OF Q2): ? Blistering lap from HAM, ? Nice job, @JolyonPalmer #Quali #BelgianGP ?? #F1 pic.twitter.com/ERfLFJGyZK
— Formula 1 (@F1) 26. srpna 2017Třetí část kvalifikaceZačátek poslední části kvalifikace nebyl zrovna procházkou růžovou zahradou pro Joylona Palmera, který opustil trať, a kvalifikace tak pro něj skončila, kvůli problémům s tlakem oleje.
Nejlépe Q3 rozjel Hamilton s časem 1:42,907, následoval Iceman, Bottas, Vettel a piloti Red Bullu. Hamilton nechal konkurenci nekompromisně za sebou, druhý Kimi ztrácel na Brita 363 tisícin, šestý Ricciardo pak něco přes vteřinu.
Hamilton nakonec svůj čas dokázal ještě vylepšit o více jak tři desetiny, na druhé místo se nakonec dostal Vettel se ztrátou 243 tisícin a druhou řadu obsadili Finové Bottas a Iceman.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.