V kvalifikaci byl nejlepším polotem Lewis Hamilton, který tak dorovnal Michaela Schumachera v počtu získaných pole position.
První část kvalifikaceÚvodní osmnáctiminutovka proběhla dle očekávání. Na trůnu se usadilo nejdříve Ferrari, které ale následně vystřídal Mercedes Lewise Hamiltona na super-měkké směsi. Nejvíce dle předpokladů ztrácel Sauber s rok starou specifikací pohonné jednotky Ferrari.
Překvapivě se trápil i Williams, jehož jezdci nakonec do Q2 vůbec nepostoupili. Pětici odpadlíků nakonec doplnil i Daniil Kvjat, který měl problémy v dopoledním třetím tréninku, kdy Rusovi vzplál motor a svůj vůz musel odstavit.
Nepostupující: Wehrlein, Ericsson, Stroll, Kvjat, Massa
INITIAL CLASSIFICATION (END OF Q1): Both @WilliamsRacing drivers eliminated #Quali #BelgianGP ?? #F1 pic.twitter.com/TyvgM9zDyo
— Formula 1 (@F1) 26. srpna 2017Druhá část kvalifikaceHamilton zahájil novým rekordem trati v hodnotě 1:43,539 na ultra-měkké trati. Hned za ním se naštosovali další piloti z velké trojky. Následně se do první desítky začali štosovat piloti Renaultu, Force Indie a Fernando Alonso.
Před posledními pokusy byli jezdci od sedmého do patnáctého místa naštosováni v rozdílu nějakých šesti desetin a bylo zaděláno na velké drama. Navíc o Joylon Palmer - v té chvíli na sedmém místě - musel být kvůli problémům dotlačen do boxů.
Fernando Alonso v taktickém závěsu za kolegou Vandoornem svůj čas nevylepšil, jelikož ho opět zklamala pohonná jednotka Honda, a byl tak odsunut mezi skupinu nepostupujících společně s Grosjeanem, Magnussenem, Sainzem a Vandoornem.
INITIAL CLASSIFICATION (END OF Q2): ? Blistering lap from HAM, ? Nice job, @JolyonPalmer #Quali #BelgianGP ?? #F1 pic.twitter.com/ERfLFJGyZK
— Formula 1 (@F1) 26. srpna 2017Třetí část kvalifikaceZačátek poslední části kvalifikace nebyl zrovna procházkou růžovou zahradou pro Joylona Palmera, který opustil trať, a kvalifikace tak pro něj skončila, kvůli problémům s tlakem oleje.
Nejlépe Q3 rozjel Hamilton s časem 1:42,907, následoval Iceman, Bottas, Vettel a piloti Red Bullu. Hamilton nechal konkurenci nekompromisně za sebou, druhý Kimi ztrácel na Brita 363 tisícin, šestý Ricciardo pak něco přes vteřinu.
Hamilton nakonec svůj čas dokázal ještě vylepšit o více jak tři desetiny, na druhé místo se nakonec dostal Vettel se ztrátou 243 tisícin a druhou řadu obsadili Finové Bottas a Iceman.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.