V kvalifikaci byl nejlepším polotem Lewis Hamilton, který tak dorovnal Michaela Schumachera v počtu získaných pole position.
První část kvalifikaceÚvodní osmnáctiminutovka proběhla dle očekávání. Na trůnu se usadilo nejdříve Ferrari, které ale následně vystřídal Mercedes Lewise Hamiltona na super-měkké směsi. Nejvíce dle předpokladů ztrácel Sauber s rok starou specifikací pohonné jednotky Ferrari.
Překvapivě se trápil i Williams, jehož jezdci nakonec do Q2 vůbec nepostoupili. Pětici odpadlíků nakonec doplnil i Daniil Kvjat, který měl problémy v dopoledním třetím tréninku, kdy Rusovi vzplál motor a svůj vůz musel odstavit.
Nepostupující: Wehrlein, Ericsson, Stroll, Kvjat, Massa
INITIAL CLASSIFICATION (END OF Q1): Both @WilliamsRacing drivers eliminated #Quali #BelgianGP ?? #F1 pic.twitter.com/TyvgM9zDyo
— Formula 1 (@F1) 26. srpna 2017Druhá část kvalifikaceHamilton zahájil novým rekordem trati v hodnotě 1:43,539 na ultra-měkké trati. Hned za ním se naštosovali další piloti z velké trojky. Následně se do první desítky začali štosovat piloti Renaultu, Force Indie a Fernando Alonso.
Před posledními pokusy byli jezdci od sedmého do patnáctého místa naštosováni v rozdílu nějakých šesti desetin a bylo zaděláno na velké drama. Navíc o Joylon Palmer - v té chvíli na sedmém místě - musel být kvůli problémům dotlačen do boxů.
Fernando Alonso v taktickém závěsu za kolegou Vandoornem svůj čas nevylepšil, jelikož ho opět zklamala pohonná jednotka Honda, a byl tak odsunut mezi skupinu nepostupujících společně s Grosjeanem, Magnussenem, Sainzem a Vandoornem.
INITIAL CLASSIFICATION (END OF Q2): ? Blistering lap from HAM, ? Nice job, @JolyonPalmer #Quali #BelgianGP ?? #F1 pic.twitter.com/ERfLFJGyZK
— Formula 1 (@F1) 26. srpna 2017Třetí část kvalifikaceZačátek poslední části kvalifikace nebyl zrovna procházkou růžovou zahradou pro Joylona Palmera, který opustil trať, a kvalifikace tak pro něj skončila, kvůli problémům s tlakem oleje.
Nejlépe Q3 rozjel Hamilton s časem 1:42,907, následoval Iceman, Bottas, Vettel a piloti Red Bullu. Hamilton nechal konkurenci nekompromisně za sebou, druhý Kimi ztrácel na Brita 363 tisícin, šestý Ricciardo pak něco přes vteřinu.
Hamilton nakonec svůj čas dokázal ještě vylepšit o více jak tři desetiny, na druhé místo se nakonec dostal Vettel se ztrátou 243 tisícin a druhou řadu obsadili Finové Bottas a Iceman.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.