Setkání strategické skupiny FIA mělo na programu několik bodů, z nichž asi ten nejdůležitější se týká příští sezóny. Diskutovaná ochrana kokpitu byla s definitivní platností potvrzena už od ročníku 2018.
Pracovní schůzky se zúčastnily všechny týmy, které v letošním roce závodí, třebaže zástupci stájí Renault Sport Formula One, Scuderia Toro Rosso, Sauber F1 a Haas F1 Team vystupovaly na mítinku v roli pozorovatelů. Jak už bylo uvedeno, jedním z klíčových témat byla otázka ochrany kokpitu, u níž se rozhodovalo o způsobu provedení a jejím zavedení.
Po jednomyslném souhlasu pracovní skupiny z července 2016 ohledně zavedení dodatečné čelní ochrany pro Formuli 1 za opakované podpory pilotů potvrzuje FIA použití konceptu Halo pro rok 2018. Za přispění a podpory týmů budou určité části jeho finální podoby v budoucnu vylepšeny. Jak bylo uvedeno, s ohledem na různé formy a podoby ochrany kokpitu bylo Halo vyhodnoceno jako řešení s nejlepšími bezpečnostními výsledky.
Rovněž se debatovalo o dvou nedávných rokováních v Paříži, kterých se zúčastnili přední výrobci pohonných jednotek. Bylo upřesněno, že další analýza vývoje motorů po roce 2020 bude dokončena během letní přestávky a k její revizi dojde na příštím zasedání Strategické skupiny v září letošního roku.
Další konverzace se týkala nového přístupu ohledně nákladů, který získal také jednomyslnou podporu. Pracovní skupina složená ze zástupců držitelů obchodních práv byla pověřena FIA a týmy, aby připravila inovativní řešení, jehož cílem je dosáhnout takových možností, aby byly i v nadcházejících letech pro motorsport udržitelné. V neposlední řadě došlo také ke komunikaci týkající se různých opatření se zaměřením na zlepšení show při jednotlivých závodech - k posouzení mají být připraveny konkrétní studie.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.