Setkání strategické skupiny FIA mělo na programu několik bodů, z nichž asi ten nejdůležitější se týká příští sezóny. Diskutovaná ochrana kokpitu byla s definitivní platností potvrzena už od ročníku 2018.
Pracovní schůzky se zúčastnily všechny týmy, které v letošním roce závodí, třebaže zástupci stájí Renault Sport Formula One, Scuderia Toro Rosso, Sauber F1 a Haas F1 Team vystupovaly na mítinku v roli pozorovatelů. Jak už bylo uvedeno, jedním z klíčových témat byla otázka ochrany kokpitu, u níž se rozhodovalo o způsobu provedení a jejím zavedení.
Po jednomyslném souhlasu pracovní skupiny z července 2016 ohledně zavedení dodatečné čelní ochrany pro Formuli 1 za opakované podpory pilotů potvrzuje FIA použití konceptu Halo pro rok 2018. Za přispění a podpory týmů budou určité části jeho finální podoby v budoucnu vylepšeny. Jak bylo uvedeno, s ohledem na různé formy a podoby ochrany kokpitu bylo Halo vyhodnoceno jako řešení s nejlepšími bezpečnostními výsledky.
Rovněž se debatovalo o dvou nedávných rokováních v Paříži, kterých se zúčastnili přední výrobci pohonných jednotek. Bylo upřesněno, že další analýza vývoje motorů po roce 2020 bude dokončena během letní přestávky a k její revizi dojde na příštím zasedání Strategické skupiny v září letošního roku.
Další konverzace se týkala nového přístupu ohledně nákladů, který získal také jednomyslnou podporu. Pracovní skupina složená ze zástupců držitelů obchodních práv byla pověřena FIA a týmy, aby připravila inovativní řešení, jehož cílem je dosáhnout takových možností, aby byly i v nadcházejících letech pro motorsport udržitelné. V neposlední řadě došlo také ke komunikaci týkající se různých opatření se zaměřením na zlepšení show při jednotlivých závodech - k posouzení mají být připraveny konkrétní studie.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.