Napětí kolem možné ho dalšího potrestání Sebastiana Vettela za incident v Baku dnes vyvrcholilo. Průběžně vedoucímu pilotovi celkové klasifikace hrozilo hned několik možných postihů, včetně diskvalifikace ze závodu nebo vyloučení z následné Grand Prix Rakouska.
Věc dokonce došla tak daleko, že se před 16. hodinou odpoledne objevily na různých internetových stránkách "zaručené" informace o tom, že Sebastian Vettel byl dodatečně diskvalifikován - za porušení článku 27.4. Toho se dokonce chytly deníky The Sun a Daily Mirror. Bylo by to rozhodně zajímavé - kdyby ovšem nešlo o podvrh, pro nějž tvůrce využil oficiálního dokladu FIA. Fanoušci ovšem většinou brali toto "dramatické řešení" se značnou rezervou.
A tak až ve večerních hodinách posoudila v pařížském sídle FIA komise ve složení Graham Stoker, sportovní místopředseda FIA, Peter Bayer, generální tajemník FIA, Charlie Whiting, závodní ředitel FIA a Laurent Mekies, bezpečnostní ředitel FIA odpovědně a hlavně skutečně "případ Vettel"- aniž by o něm dále musel někdo spekulovat.
Komisaře především znepokojily širší důsledky incidentu, protože Vettelovo chování by mohlo mít dopad na mladou generaci pilotů a příznivců po celém světě. Navíc to poškozuje image FIA a pověst F1 jako takové. Sebastian Vettel po důkladném pohovoru a dalším přezkoumání videozáznamů a předložených důkazů spojených s tímto incidentem připustil plnou odpovědnost.
Německý pilot vyslovil upřímnou omluvu jak vůči FIA, tak i široké rodině příznivců motoristického sportu. Přislíbil v následujících 12 měsících v rámci svého osobního času účast na vzdělávacích aktivitách v různých podnicích zaštítěných FIA, včetně šampionátu F2, mistrovství Evropy F3 a šampionátu FIA F4. Prezident FIA Jean Todt rovněž zdůraznil, že s ohledem na zmíněný incident nebude Sebastian Vettel až do konce tohoto roku podporovat žádné akce spojené s bezpečností silničního provozu.
FIA příslib a osobní omluvu ze strany Vettela přijala s tím, že ji Sebastian patřičně zveřejní, což se stalo prostřednictvím jeho webových stránek: "Ohledně incidentu v Baku bych chtěl za sebe vysvětlit, že jsem během kola před restartem byl překvapen Lewisovým počínáním a najel do zádě jeho vozu. Při zpětném pohledu nevěřím, že šlo o špatný úmysl.
#F1 #Vettel's apology: I got surprised by Lewis & ran into the back of his car. I don't believe he had any bad intentions.I then overreacted pic.twitter.com/vLvs3z9Isz
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 3, 2017V zápalu boje jsem byl přemotivovaný a proto jsem bezprostředně po závodě hodlal vyslovit přímo Lewisovi omluvu, stejně jako lidem, kteří závod sledovali. Jsem si vědom toho, že se nejednalo o dobrý příklad. Neměl jsem v úmyslu dostat Lewise do nějakého nebezpečí, ale chápu, že jsem způsobil nebezpečnou situaci. Proto bych se rád omluvil FIA. Akceptuji a respektuji její rozhodnutí, které bylo dnešního dne v Pařízi učiněno, stejně jako trest, který mi byl udělen komisaři v Baku. Miluji náš sport a jsem odhodlán jej reprezentovat tak, abych byl příkladem pro další závodní generace," píše na svých stránkách Vettel.
Rovněž bylo zdůrazněno, že Scuderia Ferrari podporuje a souhlasí s cíli FIA. Na základě těchto ujištění považuje prezident FIA Jean Todt celou záležitost za uzavřenou. Nicméně neopomněl dodat, že pokud by došlo k obdobnému incidentu, bude záležitost okamžitě postoupena Mezinárodnímu tribunálu k dalšímu vyšetřování.
"Sport na nejvyšší úrovni je prostředí, v němž může docházet k výbuchům emocí. Úkolem špičkových sportovců ale je, aby se s tímto tlakem vyrovnali v klidu a chovali se způsobem, který nejen respektuje pravidla sportu, ale také odpovídá vysokému postavení, kterému se těší. Musí být obeznámeni s dopadem, který může mít jejich chování na ty, kteří je sledují. Jsou to pro ně hrdinové či vzory a miliony fanoušků mohou jejich jednání napodobovat nebo se s ním ztotožňovat," zdůraznil Jean Todt.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.