Nováček Lance Stroll před dvěma týdny poprvé ve své kariéře zabodoval. Mnoho komentátorů si myslelo, že ho tento výsledek nakopnul a že se díky němu probojoval do Q3 v Ázerbajdžánu. Důvod je však zcela jiný.
Paddy Lowe totiž prozradil, že se Lance Stroll 14. června v texaském Austinu proháněl v tři roky starém autě. Našel tam lepší cesty při nastavování auta, k čemuž mu pomohlo i srovnání nastavení s týmovým kolegou. Testování v sezoně je v pořádku, pokud se nejezdí v současném autě, což Williams splnil.
"Experimentovali s nastavením auta, srovnávali ho s Massovým a něco z toho jsme přinesli i do Baku, což mu pomohlo s mnohem rychlejšími časy," poznamenal Lowe. Navíc se podle něj zaměřili na úplně základy nastavení, které se daly přenést i na nové - a zcela odlišené - auto.
"Jde jen o čas na trati. Při soukromých testech měl Stroll celý den, aby se mohl soustředit na jednoduché experimenty se stejnými pneumatikami - dobrými sadami pneumatik. Problém v pátečních trénincích je limitovaný čas, omezený počet sad pneumatik, ty navíc nejsou vždy stejného typu a trať se také hodně mění," dodal Lowe.
"Začínám autu lépe rozumět," řekl Stroll. "Při nastavování jsme se vydali směrem podobným ze začátku roku a vzali z něj to nejlepší. Teď se cítím v autě mnohem jistější. To mi umožňuje řídit, jak chci." Stroll si navíc vychválil lepší komunikaci s inženýry a také lépe začíná rozumět pneumatikám.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.