Nováček Lance Stroll před dvěma týdny poprvé ve své kariéře zabodoval. Mnoho komentátorů si myslelo, že ho tento výsledek nakopnul a že se díky němu probojoval do Q3 v Ázerbajdžánu. Důvod je však zcela jiný.
Paddy Lowe totiž prozradil, že se Lance Stroll 14. června v texaském Austinu proháněl v tři roky starém autě. Našel tam lepší cesty při nastavování auta, k čemuž mu pomohlo i srovnání nastavení s týmovým kolegou. Testování v sezoně je v pořádku, pokud se nejezdí v současném autě, což Williams splnil.
"Experimentovali s nastavením auta, srovnávali ho s Massovým a něco z toho jsme přinesli i do Baku, což mu pomohlo s mnohem rychlejšími časy," poznamenal Lowe. Navíc se podle něj zaměřili na úplně základy nastavení, které se daly přenést i na nové - a zcela odlišené - auto.
"Jde jen o čas na trati. Při soukromých testech měl Stroll celý den, aby se mohl soustředit na jednoduché experimenty se stejnými pneumatikami - dobrými sadami pneumatik. Problém v pátečních trénincích je limitovaný čas, omezený počet sad pneumatik, ty navíc nejsou vždy stejného typu a trať se také hodně mění," dodal Lowe.
"Začínám autu lépe rozumět," řekl Stroll. "Při nastavování jsme se vydali směrem podobným ze začátku roku a vzali z něj to nejlepší. Teď se cítím v autě mnohem jistější. To mi umožňuje řídit, jak chci." Stroll si navíc vychválil lepší komunikaci s inženýry a také lépe začíná rozumět pneumatikám.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.