Výkonný ředitel McLarenu Zak Brown zdůrazňuje, že jeho tým nemůže pokračovat v takových výkonech, jaké předvedl v Kanadě, kdy Fernando Alonso jezdil na bodech, když mu těsně před koncem selhala pohonná jednotka Hondy.
Španělský pilot se držel na 10. příčce, než mu ve vlásence v 68. kole vypověděl službu jeho motor. Příští týden v Baku jej bude muset vyměnit a spolu s ním i další komponenty (turbodmychadlo a motorgenerátor tepelné energie), za což bude penalizován, protože už je nad limitem čtyř kusů určených pro tuto sezónu.
Pozdní odstoupení bylo pro McLaren velkou ránou, protože so už konečně vypadalo, že získá svůj letošní první bod. Žel mu nebylo přáno a jeho křehký vztah s japonskou automobilkou utrpěl další ránu.
"Fernando opět odváděl mistrovskou práci a motor ho znovu zradil. Je to tak trochu pořád ten stejný příběh, což se musí vyřešit jedním či druhým způsobem. Protože takto pokračovat nemůžeme. Vypadalo to, že si jasně jede pro naše první, ani ne pro body, ale pro bod," kroutí hlavou Brown pro svůj motorsport.com.
"Bylo to sice příjemné, že Stoffel dojel do cíle, ale jsem beze slov. Cítíte, že konečně získáte svůj první bod v roce, a pár kol před cílem to je pryč. Zkrátka opravdu bídný výkon a spolehlivost [motoru Honda]," pokračuje výkonný ředitel McLarenu.
O to více frustrující, když si uvědomí, že v Baku budou dále penalizováni: "Pro nás všechny to je velmi skličující. Startovat zezadu, aniž by ještě začal víkend, takto nemůžeme přistupovat k závodění. Můžeme pouze tlačit na vývoj novinek. Nic se nemění - jen frustrace je větší. Ale jak už jsme řekli, musíme to dát dohromady, a tady šlo o další závod, kdy k tomu nedošlo."
McLaren se před víkendem v Kanadě při setkání své správní rady domluvil, že změní rétoriku a již nebude Hondu chránit. Svými výroky ji vysílá jasný signál. "Podle mě bylo důležité, že jsme tento víkend promluvili. Opravdu to bylo poprvé, co McLaren předložil svůj pohled," připouští Brown.
"Nechci se opakovat, nemyslím si, že to něco změní, jen to posílí naši pozici. Dle mého názoru dobře vědí, že je třeba něco udělat. Jsou frustrovaní, jsou naštváni. 400 milionů lidí vidělo, co se stalo, takže si nemyslím, že to musíme rozebírat více, než jsme o tom mluvili. Nevím, co si správní rada Hondy myslí, ale podle mě všichni myslí na stejnou věc: tvrdě pracovat a napravit to. Momentálně to ale napraveno není," zdůrazňuje Brown.
Podle něj se McLaren do léta rozhodne, jakým směrem se vydá v roce 2018: zda přejde k Mercedes do té doby, než Honda dá svou pohonnou jednotku do pořádku, nebo jestli odejde natrvalo či opět projeví obrovskou důvěru japonské automobilce a zůstane u ní. "Rozhodneme někdy kolem léta. Uvidíme, jak na tom budeme," dodává Brown.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.