Šéf týmu McLaren vyslovil jasné požadavky vůči Hondě. Čas se krátí

Ředitel McLarenu Zak Brown
Ředitel McLarenu Zak Brown, foto: McLaren
Robert RoBertino Pavelka 9. června 2017 19:00
Sdílej:

Do konce prvního tréninku chybělo dvacet minut a Alonso opět nedobrovolně vystupoval ze svého vozu. Pokolikáté už. V jeho první reakci byl patrný vztek, pak už to byla spíš rezignace s trpitelským úsměvem. Pochopitelně na sebe nenechaly dlouho čekat další reakce.

Přístup Hondy se musí změnit, a to velice rychle - neříká to jenom Fernando Alonso, který tím podmiňuje své setrvání ve stáji, ale i zástupci vedení. Nespokojenost s Hondou je stále patrnější a Zak Brown dokonce na začátku tohoto týdne nastínil eventualitu, že by se McLaren vrátil zpět k pohonným jednotkám Mercedes. A to ještě netušil, co se stane v první tréninku na kanadském okruhu Gillese Villeneuva.

"Momentální plán je nadále mít v zádi našich vozů Hondu. Určité věci se ale musí změnit, abychom měli jistotu, že příští rok budeme vpředu. Potřebujeme být konkurenceschopní a potřebujeme to pravidelně dokazovat. Nemyslím si, že existuje nějaké konkrétní číslo, kde se máme nacházet v kvalifikaci, ale teď ztrácíme závody, předčasně odstupujeme, v některých případech do nich ani nedostartujeme! Takhle už to dál nejde. Mezi probíhající a budoucí sezónou musíme mít důvěru, že bude vše fungovat, potom půjdeme dál," prohlásil Brown bezprostředně po prvním kanadském tréninku. Zároveň připustil, že přístup Hondy a její filozofie se stále nevyplácí.

"Eric Boullier hovoří o kultuře F1, jejich přístup není jako u ostatních výrobců motorů. Vidím to tak, že onu kulturu lze nejlépe získat u osvědčených výrobců, nabrat zkušenosti, aby si uvědomili, oč tu kráčí. Něco se musí změnit. Pokud děláte pořád totéž, máte stále stejné výsledky - a oni už pár let nedělají nic jiného. Takže potřebujeme změnu, možná jít do určitého rizika, možná udělat věci, které by se za normálních okolností neudály. Ale nemůžeme pořád přešlapovat na místě a myslet si, v dalším závodě nastane nějaký zázrak. Přístup se musí změnit," pokračuje Brown.

Tým hodně očekává od dalších balíčků změn, zejména těch, týkajících se motorů, k nimž by mělo dojít někdy koncem července. Zároveň ale připustil, že i v tomto případě mohou nastat různé alternativy. Současně Brown prohlásil, že by rád za všech okolností udržel ve stáji Fernanda Alonsa, i když je mu zřejmé, že to vůbec nebude lehký úkol.

"Začínáme pracovat na voze pro sezónu 2018, protože se kvapem blíží. V letní přestávce musíme udělat rozhodnutí, která tento vývoj ovlivní. Máme plán B, máme i plán C. Máme jich víc. Máme plno přátel v pitlane, takže si dáme kávu a popovídáme si o různých věcech. Takže v tomhle směru je to v pořádku.

Co se týče Fernanda, nepochybně bychom byli rádi, kdyby zůstal. Na startovním roštu je hodně dobrých pilotů a každý bude chtít pilotovat McLaren, pokud tu bude dlouhodobý výhled - zvláště teď to je velká výzva. Fernanda bychom po boku Stoffela rádi měli v týmu nadále, pokud budeme mít konkurenceschopný vůz, tak ho udržíme. Když nás štěstí opustí a nepodaří se to, musíme hledat někoho jiného. Souhlasím s jeho limitem v září. V té době už budou všichni vzhlížet k sezóně 2018, takže to je přiměřená doba. Zvládli už jsme hodně závodů soustředíme se, abychom se dostali zpět do popředí. To je jeho podmínka, ale to chceme i my, chce to i Honda. Ale čas na to, aby se nám to podařilo, se bohužel krátí," uzavírá Brown.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.