Od dob legendární dvojice Alain Prost/Ayrton Senna, která dokázala vyhrát pro McLaren Grand Prix Monaka sedmkrát za sebou, se stíhačka Mercedesu zastavila na čísle čtyři. Místo pátého triumfu přišlo rozladění a proto Toto Wolff neváhal zaútočit na Pirelli.
Toto Wolff po závodě v ulicích Monte Carla musel spolknout hodně hořkou pilulku. Po více než roce se opět ani jeden z Mercedesů nedostal na stupně vítězů. Jenže tohle nebyla Grand Prix Španělska, kde se tehdy Hamilton a Rosberg vyřadili navzájem. Tady prohrály Stříbrné šípy na trati, sice specifické, ale nestačily na Ferrari a vlastně jim vrásky přidal i výkon Red Bullu. Od dob vítězné éry třícípé hvězdy, počínaje rokem 2014, to je teprve čtvrtý případ, kdy na "bedně" nebyl ani jeden z pilotů této značky.
Možná proto se šéf Mercedesu začal hledat příčiny jinde než na vlastním písečku - prohlásil, že je přinejmenším zvláštní, že si Ferrari vždy dokáže najít správné "okénko" ohledně pneumatik. Skutečnost, že se to Scuderii daří a Mercedesu ne, propojil do termínu "italské tajemství". Wolff poukázal, že zatímco se ostatní trápí, Ferrari si udržuje v tomto směru vyrovnané výkony po celý dosavadní průběh mistrovství a že Mercedes ještě neabsolvoval závod, ve kterém by měly oba vozy současně ideálně fungující pneumatiky. Proto prý musí s vozy rozdílně zkoušet různé varianty, aby mohly bojovat o vítězství.
"Pneumatiky jsou stejné pro všechny. Mercedes si možná zvykl na obvyklý přísun úspěchů a teď čelí najednou nové situaci, ale oni se vrátí. Nicméně u Ferrari se svými inženýry dokázali něco, co nikdo neočekával. Spíš by bylo správné jim složit hold za jejich vynikající týmovou práci," komentoval Wolffův názor v pondělním vystoupení v italské televizi ředitel Pirelli Marco Tronchetti Provera.
Je dobré si připomenout ještě jednu maličkost. Loni tři nejlepší týmy absolvovaly testovací program pneumatik pro rok 2017 na upravených vozech se simulací vyššího přítlaku. Většinu kilometrů pro Mercedes tehdy odjezdil Pascal Wehrlein, zatímco u Ferrari to byl Sebastian Vettel. V rámci pravidel také několikrát navštívil přímo továrnu Pirelli. Pochopitelně mu nebylo sděleno nic bližšího o používaných směsích či konstrukcích, ale Vettel se svými zkušenostmi a inteligencí byl schopen poskládat dostatečné informace, které dále se svými inženýry rozpracoval. Právě to může stát za ideálním provozním rozsahem pneumatik u Ferrari.
"Ferrari a Vettel se vším zabývali velmi vážně. Vettel byl vždy připraven, s jistou mírou pokory, aby otestoval, co měl, a to i v případě, že jiní piloti zrovna »neměli kdy«. Pak jsou výsledky dílem odpovědného přístupu týmu, který se opravdu maximálně soustředí na vítězství," pokračuje Provera.
Ač to neřekl přímo, jeho vysvětlení se zdá být jasné - Mercedes po letech nadvlády nepřistoupil v roce 2016 k testování dostatečně odpovědně. Přitom se oblast pneumatik ukázala být nesmírně důležitou, jak naznačily první závody. Je ale evidentní, že jakmile se Mercedes začne plně věnovat činnosti v operačním okně, dokáže být rychlý, ale už ne dominantní.
Sebastian Vettel tak trochu připomíná v tomto směru Michaela Schumachera (ostatně byli srovnáváni i jinak a Vettel byl dlouho nevlídný, když musel slýchat přezdívku Schumi Bumi). Sedminásobný mistr světa v letech 1996 - 2006 zcela změnil tvář Ferrari, především díky tvrdé práci zaměřené na detaily a soustředěním na oblasti, kterými se jiné týmy příliš nezabývaly. Schumi se chápal každé šance, která mohla hovořit v jeho prospěch, dokonce i na "nehmotném" poli, udržoval dobré vztahy s řídícími orgány a dalšími zúčastněnými stranami, které mohly napomoci k dosažení lepších výsledků. Především byl v úzkém kontaktu s výrobci pneumatik. Pamětníci mohou argumentovat, že mu do karet hrála přítomnost konkurenčních pneumatikářských firem - ostatně ve vrcholné éře se hovořilo o tom, že Bridgestone šije své výrobky v F1 na tělo Schumacherovi, potažmo Ferrari... Je tedy celkem pochopitelné, že se Vettel v tomto směru inspiroval a dosahuje v kokpitu Ferrari konečně výsledky, které příznivci rudých ořů z Maranella tak dlouho očekávali.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.