Tým Formule 1 francouzské automobilky je největším, který není členem Strategické skupiny F1. Šéf Renaultu Cyril Abiteboul je přesvědčen, že je nutné postupovat po cestě, na níž si vydobudou respekt klíčových zainteresovaných stran motorsportu.
Existují určité možnosti, například porazit nejlepší tým "zbytku světa" Force Indii, aby se situace Renaultu pro rok 2018 změnila. Tak by se dostal po bok stálých členů Strategické skupiny Ferrari, Mercedesu, Red Bullu, McLarenu a Williamsu. Ale situace se částečně mění a Francouzi společně s dalšími třemi nečleny budou na jednání Strategické skupiny F1 zváni jako pozorovatelé. Renault musel také velice tvrdě vyjednávat s Bernie Ecclestonem, aby získal potřebné finanční záruky, které mu umožnily návrat do F1 pro sezónu 2016, i když momentálně za nejlepšími týmy zaostává.
"Při vší úctě k Berniemu a všem ostatním v této oblasti motorsportu si respekt dobudete jenom úspěchy. Proto neustále všem lidem vysvětluji, že abychom byli uznávaní, musíme být úspěšní. Nejsme součástí Strategické skupiny F1, ale to jsme nebyli ani v době, kdy se formovala. Ono »horké« místo zaujímá Force India a pokud chceme ve Strategické skupině být, víme přesně, co je třeba udělat. Nejsem typ člověka, který se neustále něco někoho nebo něco omlouvá. Bernie měl na Renault svůj názor, když v letech 2005 a 2006 vyhrával a měl úspěšné piloty a uznávaného vedoucího Flavia Briatoreho, měl k němu úctu, s naším hlasem počítal. Pokud chceme, aby se tato situace opakovala, je nám jasné, co je k tomu potřeba," říká Abiteboul.
Bariéra pro nováčkyAbiteboul se zabývá i možnostmi eventuálního příchodu nových automobilek do Formule 1. Například pro Audi by to vůbec nebylo snadné, pokud by se německá automobilka rozhodla připojit do této oblasti motorsportu.
"Sport je do jisté míry spravedlivý. Chtěl bych uvést jedinou námitku, domnívám se, že struktura stávající Dohody o svornosti nezbytně nemusí umožnit nových adeptům, aby získali správné podmínky. Například kdyby se dnes přidal Mercedes, tak si vůbec nejsem jist, že i s úspěchy, které za ta léta získali, budou schopni být za pět let na stejné pozici, v jaké jsou dnes. Byly vytvořeny nové bariéry. Pokud by se Mercedes přidal dnes, nemohl by těžit z benefitů ve svých plánech. To je oblast, která se musí přezkoumat," dodává Abiteboul.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.