Tým Formule 1 francouzské automobilky je největším, který není členem Strategické skupiny F1. Šéf Renaultu Cyril Abiteboul je přesvědčen, že je nutné postupovat po cestě, na níž si vydobudou respekt klíčových zainteresovaných stran motorsportu.
Existují určité možnosti, například porazit nejlepší tým "zbytku světa" Force Indii, aby se situace Renaultu pro rok 2018 změnila. Tak by se dostal po bok stálých členů Strategické skupiny Ferrari, Mercedesu, Red Bullu, McLarenu a Williamsu. Ale situace se částečně mění a Francouzi společně s dalšími třemi nečleny budou na jednání Strategické skupiny F1 zváni jako pozorovatelé. Renault musel také velice tvrdě vyjednávat s Bernie Ecclestonem, aby získal potřebné finanční záruky, které mu umožnily návrat do F1 pro sezónu 2016, i když momentálně za nejlepšími týmy zaostává.
"Při vší úctě k Berniemu a všem ostatním v této oblasti motorsportu si respekt dobudete jenom úspěchy. Proto neustále všem lidem vysvětluji, že abychom byli uznávaní, musíme být úspěšní. Nejsme součástí Strategické skupiny F1, ale to jsme nebyli ani v době, kdy se formovala. Ono »horké« místo zaujímá Force India a pokud chceme ve Strategické skupině být, víme přesně, co je třeba udělat. Nejsem typ člověka, který se neustále něco někoho nebo něco omlouvá. Bernie měl na Renault svůj názor, když v letech 2005 a 2006 vyhrával a měl úspěšné piloty a uznávaného vedoucího Flavia Briatoreho, měl k němu úctu, s naším hlasem počítal. Pokud chceme, aby se tato situace opakovala, je nám jasné, co je k tomu potřeba," říká Abiteboul.
Bariéra pro nováčkyAbiteboul se zabývá i možnostmi eventuálního příchodu nových automobilek do Formule 1. Například pro Audi by to vůbec nebylo snadné, pokud by se německá automobilka rozhodla připojit do této oblasti motorsportu.
"Sport je do jisté míry spravedlivý. Chtěl bych uvést jedinou námitku, domnívám se, že struktura stávající Dohody o svornosti nezbytně nemusí umožnit nových adeptům, aby získali správné podmínky. Například kdyby se dnes přidal Mercedes, tak si vůbec nejsem jist, že i s úspěchy, které za ta léta získali, budou schopni být za pět let na stejné pozici, v jaké jsou dnes. Byly vytvořeny nové bariéry. Pokud by se Mercedes přidal dnes, nemohl by těžit z benefitů ve svých plánech. To je oblast, která se musí přezkoumat," dodává Abiteboul.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.