Mají T-křidélka a "žraločí ploutve" odzvoněno? Strategická skupina F1 v poslední letošní dubnové úterý zasedala a došla k určitým závěrům, které do jisté míry pozmění podobu monopostů. O čem se tedy rokovalo?
Na programu byla především otázka diskutovaných aerodynamických prvků, které už přinesly mnoho debat, argumentů a reakcí. Takže ony "žraločí ploutve", které dle některých odborníku hanobily ušlechtilý vzhled monopostů, stejně jako přídavná T-křidélka se dočkají omezení. Mimoto padl návrh na posílení větší transparentnosti schůzek ze strany Strategické skupiny F1, aby se jich účastnily i týmy mimo těch šesti nejlepších.
Pozornost se také zaměřila na silně diskutované téma ochrany kokpitu. Mělo by se pokračovat nikoli s Halo konceptem, nýbrž s provedením ochranného štítu (shield). Do programu vyhodnocení byly zapojeny všechny týmy v tom směru, že Halo koncept vyzkoušeli během tréninkových jízd v minulém roce.
Piloti F1 dávají přednost čelní ochraně - pochopitelně i v tomto směru se ozývají značné výhrady, zejména kvůli vzhledu, přesto bylo rozhodnuto o testování a vyhodnocení zařízení před jeho zavedením v roce 2018.
Co úterní schůzka přinesla:- Zástupci "nečlenských" týmů budou nově přizváni na schůzky strategické skupiny jako pozorovatelé. Má jít o demonstraci efektivního závazku jak vůči FIA, tak k držiteli obchodních práv, s cílem zvětšit transparentnost této sportovní oblasti.
- Počínaje Grand Prix Španělska (12. - 14. 5. 2017 v Barceloně) budou přísně uplatňovány sportovní předpisy, které mají zajistit lepší viditelnost jmenovek pilotů a startovní čísla.
- Změny regulačních prvků v oblasti krytu motoru budou provedeny tak, že konstrukce obsahující T-wing a "žraločí ploutve" budou přísně omezeny.
- Budou přijata opatření, aby olej nebyl využíván jako palivo. Kromě toho může být pro každou danou pohonnou jednotku během závodu použita pouze jedna specifikace oleje.
- Společnost Pirelli bude mít možnost vyvíjet pro rok 2018 pneumatiky do mokra, využívající předchozí specifikace vozidel a rozměrů kol.
- Pokud bude závod přerušen červenou vlajkou, bude pokračovat startem z pevných pozic.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.