Pokud se hodláte příští rok potulovat po Francii a jste fanoušky F1, můžete prožít jeden velký návrat země s bohatou závodní tradicí do kalendáře F1. Protože Grand Prix Francie, která chyběla od roku 2008, se opět stane skutečností.
Prezident regionu PACA Christian Estrosi, který má nad konáním závodu pravomoc, oficiálně potvrdil, že byly splněny všechny finanční závazky, uzavřeny příslušné smlouvy, a tak v létě 2018 mohou na okruhu Le Castellet, který nese jméno výrobce likérů Paula Ricarda, opět zahřmět motory vozů Formule 1. Na tomto velmi oblíbeném okruhu se naposledy jela Grand Prix Francie v roce 1990, poté se přestěhovala na trať v Magny-Cours.
Estrosi je bývalým motocyklovým závodníkem, který se později věnoval politice. On sám si dokonce dopřál potěšení absolvovat na Paul Ricardu několik kol ve voze Formule 1. Poskytla mu jej závodní škola Winfield, která je právě tady má k dispozici. Několik rad mu nabídl pilot Formule E Nicolas Prost, syn čtyřnásobného mistra světa F1 Alaina Prosta.
"Region Provence-Alpes-Côte d’Azur bude akcionářem GIP. Společenství bude financovat franšízové náklady na Grand Prix do výše až 14 milionů eur, což odpovídá výdajům na závod v Evropě. V oblasti obchodu už jsme jednali s potenciálními partnery z průmyslové sféry a sektoru služeb," uvedl Estrosi.
Jisté datum zatím chybí, ale podle mnoha náznaků se dá předpokládat, že by francouzská Grand Prix nahradila v kalendáři problémy sužovanou kolegyni v Německu. Je tu ale také eventualita, že by se pořádala na konci srpna, což by s ohledem na turistický ruch byl šťastnější termín. Předpokládaný odhad počítá s návštěvou kolem 65 000 diváků, přičemž cena nejlevnějších vstupenek by se měla pohybovat od 50 do 60 €.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.