Pokud se hodláte příští rok potulovat po Francii a jste fanoušky F1, můžete prožít jeden velký návrat země s bohatou závodní tradicí do kalendáře F1. Protože Grand Prix Francie, která chyběla od roku 2008, se opět stane skutečností.
Prezident regionu PACA Christian Estrosi, který má nad konáním závodu pravomoc, oficiálně potvrdil, že byly splněny všechny finanční závazky, uzavřeny příslušné smlouvy, a tak v létě 2018 mohou na okruhu Le Castellet, který nese jméno výrobce likérů Paula Ricarda, opět zahřmět motory vozů Formule 1. Na tomto velmi oblíbeném okruhu se naposledy jela Grand Prix Francie v roce 1990, poté se přestěhovala na trať v Magny-Cours.
Estrosi je bývalým motocyklovým závodníkem, který se později věnoval politice. On sám si dokonce dopřál potěšení absolvovat na Paul Ricardu několik kol ve voze Formule 1. Poskytla mu jej závodní škola Winfield, která je právě tady má k dispozici. Několik rad mu nabídl pilot Formule E Nicolas Prost, syn čtyřnásobného mistra světa F1 Alaina Prosta.
"Region Provence-Alpes-Côte d’Azur bude akcionářem GIP. Společenství bude financovat franšízové náklady na Grand Prix do výše až 14 milionů eur, což odpovídá výdajům na závod v Evropě. V oblasti obchodu už jsme jednali s potenciálními partnery z průmyslové sféry a sektoru služeb," uvedl Estrosi.
Jisté datum zatím chybí, ale podle mnoha náznaků se dá předpokládat, že by francouzská Grand Prix nahradila v kalendáři problémy sužovanou kolegyni v Německu. Je tu ale také eventualita, že by se pořádala na konci srpna, což by s ohledem na turistický ruch byl šťastnější termín. Předpokládaný odhad počítá s návštěvou kolem 65 000 diváků, přičemž cena nejlevnějších vstupenek by se měla pohybovat od 50 do 60 €.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.