Pokud se hodláte příští rok potulovat po Francii a jste fanoušky F1, můžete prožít jeden velký návrat země s bohatou závodní tradicí do kalendáře F1. Protože Grand Prix Francie, která chyběla od roku 2008, se opět stane skutečností.
Prezident regionu PACA Christian Estrosi, který má nad konáním závodu pravomoc, oficiálně potvrdil, že byly splněny všechny finanční závazky, uzavřeny příslušné smlouvy, a tak v létě 2018 mohou na okruhu Le Castellet, který nese jméno výrobce likérů Paula Ricarda, opět zahřmět motory vozů Formule 1. Na tomto velmi oblíbeném okruhu se naposledy jela Grand Prix Francie v roce 1990, poté se přestěhovala na trať v Magny-Cours.
Estrosi je bývalým motocyklovým závodníkem, který se později věnoval politice. On sám si dokonce dopřál potěšení absolvovat na Paul Ricardu několik kol ve voze Formule 1. Poskytla mu jej závodní škola Winfield, která je právě tady má k dispozici. Několik rad mu nabídl pilot Formule E Nicolas Prost, syn čtyřnásobného mistra světa F1 Alaina Prosta.
"Region Provence-Alpes-Côte d’Azur bude akcionářem GIP. Společenství bude financovat franšízové náklady na Grand Prix do výše až 14 milionů eur, což odpovídá výdajům na závod v Evropě. V oblasti obchodu už jsme jednali s potenciálními partnery z průmyslové sféry a sektoru služeb," uvedl Estrosi.
Jisté datum zatím chybí, ale podle mnoha náznaků se dá předpokládat, že by francouzská Grand Prix nahradila v kalendáři problémy sužovanou kolegyni v Německu. Je tu ale také eventualita, že by se pořádala na konci srpna, což by s ohledem na turistický ruch byl šťastnější termín. Předpokládaný odhad počítá s návštěvou kolem 65 000 diváků, přičemž cena nejlevnějších vstupenek by se měla pohybovat od 50 do 60 €.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.