Příběh Manoru by se pomalu mohl začít připravovat pro filmové zpracování. V poslední době naplňuje nepsané pravidlo "from hero to zero", ale jak se zdá, ještě není všechno ztraceno. V Banbury ale musí jednat rychle.
Jak už jsme na F1NEWS.cz informovali, společnost Just Racing Services Ltd. přešla minulý týden pod nucenou správu, když předchozí pokusy vedení týmu zajistit pro letošní ročník nové investory selhaly. Správce FRP Advisory LLP oslovil zúčastněné strany a jeden z nich vyslovil nabídku.
Předpoklad je takový, že nabídka se týká všech tří subjektů: Just Racing Services Ltd., Just Racing Ltd. a Manor Grand Prix Racing Ltd. Pouze prvně jmenovaná společnost se nachází v nucené správě, Just Racing Ltd., holdingová společnost, a Manor Grand Prix Ltd., držitel licence F1 a FOM, se v takové situaci nenachází. Potenciální zájemce se domnívá, že vozy by mohly být připraveny včas k předsezónním testům, ale je nezbytně nutné, aby rozhodnutí padlo před 20. lednem 2017.
Obecně se předpokládá, že pokud nebude nabídka přijata, mohla by ještě následovat upravená verze, pochopitelně nižší s ohledem na krátící se dobu a s tím spojené vyšší náklady nutné k tomu, aby byl tým připraven nastoupit na startovní rošt.
Zástupci Just Racing Services Ltd. uhradí všem zaměstnancům Manoru platy do konce ledna. Vůz pro rok 2017 je rámcově připraven, ale nelze na něm pracovat, protože spráce kvůli ochraně věřitelů nedovolí investice týkající se materiálu. FPP Advisory LLP zatím odmítl poskytnout k situaci detailní vyjádření a šéf týmu Stephen Fitzpatrick nebyl k zastižení.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.