Příběh Manoru by se pomalu mohl začít připravovat pro filmové zpracování. V poslední době naplňuje nepsané pravidlo "from hero to zero", ale jak se zdá, ještě není všechno ztraceno. V Banbury ale musí jednat rychle.
Jak už jsme na F1NEWS.cz informovali, společnost Just Racing Services Ltd. přešla minulý týden pod nucenou správu, když předchozí pokusy vedení týmu zajistit pro letošní ročník nové investory selhaly. Správce FRP Advisory LLP oslovil zúčastněné strany a jeden z nich vyslovil nabídku.
Předpoklad je takový, že nabídka se týká všech tří subjektů: Just Racing Services Ltd., Just Racing Ltd. a Manor Grand Prix Racing Ltd. Pouze prvně jmenovaná společnost se nachází v nucené správě, Just Racing Ltd., holdingová společnost, a Manor Grand Prix Ltd., držitel licence F1 a FOM, se v takové situaci nenachází. Potenciální zájemce se domnívá, že vozy by mohly být připraveny včas k předsezónním testům, ale je nezbytně nutné, aby rozhodnutí padlo před 20. lednem 2017.
Obecně se předpokládá, že pokud nebude nabídka přijata, mohla by ještě následovat upravená verze, pochopitelně nižší s ohledem na krátící se dobu a s tím spojené vyšší náklady nutné k tomu, aby byl tým připraven nastoupit na startovní rošt.
Zástupci Just Racing Services Ltd. uhradí všem zaměstnancům Manoru platy do konce ledna. Vůz pro rok 2017 je rámcově připraven, ale nelze na něm pracovat, protože spráce kvůli ochraně věřitelů nedovolí investice týkající se materiálu. FPP Advisory LLP zatím odmítl poskytnout k situaci detailní vyjádření a šéf týmu Stephen Fitzpatrick nebyl k zastižení.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.