Příběh Manoru by se pomalu mohl začít připravovat pro filmové zpracování. V poslední době naplňuje nepsané pravidlo "from hero to zero", ale jak se zdá, ještě není všechno ztraceno. V Banbury ale musí jednat rychle.
Jak už jsme na F1NEWS.cz informovali, společnost Just Racing Services Ltd. přešla minulý týden pod nucenou správu, když předchozí pokusy vedení týmu zajistit pro letošní ročník nové investory selhaly. Správce FRP Advisory LLP oslovil zúčastněné strany a jeden z nich vyslovil nabídku.
Předpoklad je takový, že nabídka se týká všech tří subjektů: Just Racing Services Ltd., Just Racing Ltd. a Manor Grand Prix Racing Ltd. Pouze prvně jmenovaná společnost se nachází v nucené správě, Just Racing Ltd., holdingová společnost, a Manor Grand Prix Ltd., držitel licence F1 a FOM, se v takové situaci nenachází. Potenciální zájemce se domnívá, že vozy by mohly být připraveny včas k předsezónním testům, ale je nezbytně nutné, aby rozhodnutí padlo před 20. lednem 2017.
Obecně se předpokládá, že pokud nebude nabídka přijata, mohla by ještě následovat upravená verze, pochopitelně nižší s ohledem na krátící se dobu a s tím spojené vyšší náklady nutné k tomu, aby byl tým připraven nastoupit na startovní rošt.
Zástupci Just Racing Services Ltd. uhradí všem zaměstnancům Manoru platy do konce ledna. Vůz pro rok 2017 je rámcově připraven, ale nelze na něm pracovat, protože spráce kvůli ochraně věřitelů nedovolí investice týkající se materiálu. FPP Advisory LLP zatím odmítl poskytnout k situaci detailní vyjádření a šéf týmu Stephen Fitzpatrick nebyl k zastižení.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.