Příběh Manoru by se pomalu mohl začít připravovat pro filmové zpracování. V poslední době naplňuje nepsané pravidlo "from hero to zero", ale jak se zdá, ještě není všechno ztraceno. V Banbury ale musí jednat rychle.
Jak už jsme na F1NEWS.cz informovali, společnost Just Racing Services Ltd. přešla minulý týden pod nucenou správu, když předchozí pokusy vedení týmu zajistit pro letošní ročník nové investory selhaly. Správce FRP Advisory LLP oslovil zúčastněné strany a jeden z nich vyslovil nabídku.
Předpoklad je takový, že nabídka se týká všech tří subjektů: Just Racing Services Ltd., Just Racing Ltd. a Manor Grand Prix Racing Ltd. Pouze prvně jmenovaná společnost se nachází v nucené správě, Just Racing Ltd., holdingová společnost, a Manor Grand Prix Ltd., držitel licence F1 a FOM, se v takové situaci nenachází. Potenciální zájemce se domnívá, že vozy by mohly být připraveny včas k předsezónním testům, ale je nezbytně nutné, aby rozhodnutí padlo před 20. lednem 2017.
Obecně se předpokládá, že pokud nebude nabídka přijata, mohla by ještě následovat upravená verze, pochopitelně nižší s ohledem na krátící se dobu a s tím spojené vyšší náklady nutné k tomu, aby byl tým připraven nastoupit na startovní rošt.
Zástupci Just Racing Services Ltd. uhradí všem zaměstnancům Manoru platy do konce ledna. Vůz pro rok 2017 je rámcově připraven, ale nelze na něm pracovat, protože spráce kvůli ochraně věřitelů nedovolí investice týkající se materiálu. FPP Advisory LLP zatím odmítl poskytnout k situaci detailní vyjádření a šéf týmu Stephen Fitzpatrick nebyl k zastižení.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.