Nejhorší tým šampionátu Manor si dle šéfa Davea Ryana ve Formuli 1 vysloužil respekt soupeřů.
Tento menší britský tým se dlouho pohyboval na desátém místě poté, co Pascal Wehrlein v červnu ve Velké ceně Rakouska dosáhl na bod. Až v předposledním závodě sezóny v Brazílii se před něj znovu dostal Sauber, když domácí Felipe Nasr projel cílem jako devátý. Manor tak přišel na výkonnostních odměnách o 13,5 mil. dolarů (350 mil. Kč), což je částka odpovídající zhruba šestině jeho rozpočtu.
Nicméně tým, který momentálně jedná s novým investorem o prodeji většinového podílu, se oproti předchozím ročníkům přesto zlepšil. Za nejlepšími časy letos průměrně zaostával o 3,78 %, zatímco v roce 2015 to bylo 6,46 %.
"Buďme upřímní - potřebovali jsme dosáhnout velké zlepšení ve výkonnosti, a to se nám podařilo. Stále musíme udělat podobný krok, ale cílem bylo si získat respekt v boxové uličce, což jsme získali," tvrdí Ryan.
"Letos jsme si několikrát zasloužili postup do Q2 čistě na základě výkonnosti, což jsme splnili pětkrát. To však nestačí. Patříme sem, to je jisté. Pokud dokážeme pokračovat ve stavbě tým, pak není důvod neočekávat, že bychom se nemohli dále zlepšovat," myslí si šéf britského týmu.
"Hodně jsme se toho naučili, šlo o obrovskou výzvu. Když se podíváte do boxové uličky a vidíte ty zdroje, které všichni ostatní mají, pak si obecně pomyslíte, že tohle nebude snadné. Frustrující je to, že víte, co musíte udělat a kde se potřebujete nacházet, jenže vám je jasné, že to potrvá dvě či tři sezóny, než se k tomu dostanete.
Rozpočty jsou samozřejmě velkou věcí, ale pokud jde o hodnotu, kterou jsme z vložených peněz získali zpět, tak to je hodně působivé. Uvědomujeme si, že před námi je ještě spousta práce," dodává Ryan.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.