Nejhorší tým šampionátu Manor si dle šéfa Davea Ryana ve Formuli 1 vysloužil respekt soupeřů.
Tento menší britský tým se dlouho pohyboval na desátém místě poté, co Pascal Wehrlein v červnu ve Velké ceně Rakouska dosáhl na bod. Až v předposledním závodě sezóny v Brazílii se před něj znovu dostal Sauber, když domácí Felipe Nasr projel cílem jako devátý. Manor tak přišel na výkonnostních odměnách o 13,5 mil. dolarů (350 mil. Kč), což je částka odpovídající zhruba šestině jeho rozpočtu.
Nicméně tým, který momentálně jedná s novým investorem o prodeji většinového podílu, se oproti předchozím ročníkům přesto zlepšil. Za nejlepšími časy letos průměrně zaostával o 3,78 %, zatímco v roce 2015 to bylo 6,46 %.
"Buďme upřímní - potřebovali jsme dosáhnout velké zlepšení ve výkonnosti, a to se nám podařilo. Stále musíme udělat podobný krok, ale cílem bylo si získat respekt v boxové uličce, což jsme získali," tvrdí Ryan.
"Letos jsme si několikrát zasloužili postup do Q2 čistě na základě výkonnosti, což jsme splnili pětkrát. To však nestačí. Patříme sem, to je jisté. Pokud dokážeme pokračovat ve stavbě tým, pak není důvod neočekávat, že bychom se nemohli dále zlepšovat," myslí si šéf britského týmu.
"Hodně jsme se toho naučili, šlo o obrovskou výzvu. Když se podíváte do boxové uličky a vidíte ty zdroje, které všichni ostatní mají, pak si obecně pomyslíte, že tohle nebude snadné. Frustrující je to, že víte, co musíte udělat a kde se potřebujete nacházet, jenže vám je jasné, že to potrvá dvě či tři sezóny, než se k tomu dostanete.
Rozpočty jsou samozřejmě velkou věcí, ale pokud jde o hodnotu, kterou jsme z vložených peněz získali zpět, tak to je hodně působivé. Uvědomujeme si, že před námi je ještě spousta práce," dodává Ryan.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.