Nejhorší tým šampionátu Manor si dle šéfa Davea Ryana ve Formuli 1 vysloužil respekt soupeřů.
Tento menší britský tým se dlouho pohyboval na desátém místě poté, co Pascal Wehrlein v červnu ve Velké ceně Rakouska dosáhl na bod. Až v předposledním závodě sezóny v Brazílii se před něj znovu dostal Sauber, když domácí Felipe Nasr projel cílem jako devátý. Manor tak přišel na výkonnostních odměnách o 13,5 mil. dolarů (350 mil. Kč), což je částka odpovídající zhruba šestině jeho rozpočtu.
Nicméně tým, který momentálně jedná s novým investorem o prodeji většinového podílu, se oproti předchozím ročníkům přesto zlepšil. Za nejlepšími časy letos průměrně zaostával o 3,78 %, zatímco v roce 2015 to bylo 6,46 %.
"Buďme upřímní - potřebovali jsme dosáhnout velké zlepšení ve výkonnosti, a to se nám podařilo. Stále musíme udělat podobný krok, ale cílem bylo si získat respekt v boxové uličce, což jsme získali," tvrdí Ryan.
"Letos jsme si několikrát zasloužili postup do Q2 čistě na základě výkonnosti, což jsme splnili pětkrát. To však nestačí. Patříme sem, to je jisté. Pokud dokážeme pokračovat ve stavbě tým, pak není důvod neočekávat, že bychom se nemohli dále zlepšovat," myslí si šéf britského týmu.
"Hodně jsme se toho naučili, šlo o obrovskou výzvu. Když se podíváte do boxové uličky a vidíte ty zdroje, které všichni ostatní mají, pak si obecně pomyslíte, že tohle nebude snadné. Frustrující je to, že víte, co musíte udělat a kde se potřebujete nacházet, jenže vám je jasné, že to potrvá dvě či tři sezóny, než se k tomu dostanete.
Rozpočty jsou samozřejmě velkou věcí, ale pokud jde o hodnotu, kterou jsme z vložených peněz získali zpět, tak to je hodně působivé. Uvědomujeme si, že před námi je ještě spousta práce," dodává Ryan.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.