Nejhorší tým šampionátu Manor si dle šéfa Davea Ryana ve Formuli 1 vysloužil respekt soupeřů.
Tento menší britský tým se dlouho pohyboval na desátém místě poté, co Pascal Wehrlein v červnu ve Velké ceně Rakouska dosáhl na bod. Až v předposledním závodě sezóny v Brazílii se před něj znovu dostal Sauber, když domácí Felipe Nasr projel cílem jako devátý. Manor tak přišel na výkonnostních odměnách o 13,5 mil. dolarů (350 mil. Kč), což je částka odpovídající zhruba šestině jeho rozpočtu.
Nicméně tým, který momentálně jedná s novým investorem o prodeji většinového podílu, se oproti předchozím ročníkům přesto zlepšil. Za nejlepšími časy letos průměrně zaostával o 3,78 %, zatímco v roce 2015 to bylo 6,46 %.
"Buďme upřímní - potřebovali jsme dosáhnout velké zlepšení ve výkonnosti, a to se nám podařilo. Stále musíme udělat podobný krok, ale cílem bylo si získat respekt v boxové uličce, což jsme získali," tvrdí Ryan.
"Letos jsme si několikrát zasloužili postup do Q2 čistě na základě výkonnosti, což jsme splnili pětkrát. To však nestačí. Patříme sem, to je jisté. Pokud dokážeme pokračovat ve stavbě tým, pak není důvod neočekávat, že bychom se nemohli dále zlepšovat," myslí si šéf britského týmu.
"Hodně jsme se toho naučili, šlo o obrovskou výzvu. Když se podíváte do boxové uličky a vidíte ty zdroje, které všichni ostatní mají, pak si obecně pomyslíte, že tohle nebude snadné. Frustrující je to, že víte, co musíte udělat a kde se potřebujete nacházet, jenže vám je jasné, že to potrvá dvě či tři sezóny, než se k tomu dostanete.
Rozpočty jsou samozřejmě velkou věcí, ale pokud jde o hodnotu, kterou jsme z vložených peněz získali zpět, tak to je hodně působivé. Uvědomujeme si, že před námi je ještě spousta práce," dodává Ryan.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.