ABÚ ZABÍ - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy v Abú Zabí během zastávek v boxech a s jakými strategiemi jejich piloti odjeli velkou cenu?
Absolutně nejrychlejší zastávka byla k vidění v 21. kole u Red Bullu, který Verstappena odbavil za 2,11 vteřiny. Ke zdařilým patřila také zastávka Ricciarda v 24. kole - trvala 2,41 sekundy a byla pátá nejrychlejší.
Druhou a třetí příčku dnes neobvykle obsadila Force India. Pérez se v 9. kole zdržel jen 2,23 sekundy, Hülkenberg v 26. kole 2,27 s. Hlavní důvod radosti indické stáje dnes ale spočíval v tom, že uhájila čtvrtou pozici v šampionátu před Williamsem.
Mistrovský Mercedes měl čtvrtou nejrychlejší zastávku - to když Rosberga bojujícího o titul přezul v 29. kole za 2,28 sekundy.
Nejkratší čas (21,221 s) v boxech strávil Verstappen jedoucí s Ericssonem na jednu zastávku, ten nejdelší naopak Palmer (1:09,514 min), jenž k mechanikům zamířil jako jediný třikrát. Zbylých 14 klasifikovaných pilotů vsadilo na dvouzastávkovou strategii.
Do Velké ceny Abú Zabí odstartovalo 11 jezdců na ultra-měkké směsi, 6 jezdců na super-měkké (Gutiérrez, Kvjat, Nasr, Ricciardo, Sainz a Verstappen) a 5 jezdců na měkké směsi (Button, Ericsson, Grosjean, Magnussen a Ocon).
Oba piloti Mercedesu použili identickou dvouzastávkovou strategii: start na ultra-měkkých s následným dvojnásobným přezutím na měkké pneumatiky. Verstappen se po smyku dostal zpět do hry o pódium díky jediné zastávce. Maximálně tak využil svůj úvodní stint na super-měkké směsi pro získání pozice na trati, cílem projel jako čtvrtý.
Nejdelší stint na ultra-měkkých pneumatikách předvedl Pérez (9 kol), na super-měkkých Verstappen (21 kol) a na měkkých Ericsson: jeho 38 kol představovalo 69 % závodu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.