ABÚ ZABÍ - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy v Abú Zabí během zastávek v boxech a s jakými strategiemi jejich piloti odjeli velkou cenu?
Absolutně nejrychlejší zastávka byla k vidění v 21. kole u Red Bullu, který Verstappena odbavil za 2,11 vteřiny. Ke zdařilým patřila také zastávka Ricciarda v 24. kole - trvala 2,41 sekundy a byla pátá nejrychlejší.
Druhou a třetí příčku dnes neobvykle obsadila Force India. Pérez se v 9. kole zdržel jen 2,23 sekundy, Hülkenberg v 26. kole 2,27 s. Hlavní důvod radosti indické stáje dnes ale spočíval v tom, že uhájila čtvrtou pozici v šampionátu před Williamsem.
Mistrovský Mercedes měl čtvrtou nejrychlejší zastávku - to když Rosberga bojujícího o titul přezul v 29. kole za 2,28 sekundy.
Nejkratší čas (21,221 s) v boxech strávil Verstappen jedoucí s Ericssonem na jednu zastávku, ten nejdelší naopak Palmer (1:09,514 min), jenž k mechanikům zamířil jako jediný třikrát. Zbylých 14 klasifikovaných pilotů vsadilo na dvouzastávkovou strategii.
Do Velké ceny Abú Zabí odstartovalo 11 jezdců na ultra-měkké směsi, 6 jezdců na super-měkké (Gutiérrez, Kvjat, Nasr, Ricciardo, Sainz a Verstappen) a 5 jezdců na měkké směsi (Button, Ericsson, Grosjean, Magnussen a Ocon).
Oba piloti Mercedesu použili identickou dvouzastávkovou strategii: start na ultra-měkkých s následným dvojnásobným přezutím na měkké pneumatiky. Verstappen se po smyku dostal zpět do hry o pódium díky jediné zastávce. Maximálně tak využil svůj úvodní stint na super-měkké směsi pro získání pozice na trati, cílem projel jako čtvrtý.
Nejdelší stint na ultra-měkkých pneumatikách předvedl Pérez (9 kol), na super-měkkých Verstappen (21 kol) a na měkkých Ericsson: jeho 38 kol představovalo 69 % závodu.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.