O budoucnosti Pascala Wehrleina a Estebana Ocona se v posledních týdnech dosti spekulovalo. Padaly jména týmů jako Force India či Renault. Tajenka bude snad brzy odhalená, jelikož do konce sezóny zbývají jen dva poslední závody. U Manoru by prý nesmutnili.
Závodní ředitel Manoru, Dave Ryan, řekl, že by jejich odchod nepovažoval za smutnou událost, pro jezdce je prý důležité pořád se posouvat. Na druhou stranu je třeba dodat, že oba jezdci mají smlouvu u Mercedesu, takže jejich budoucnost záleží na rozhodnutí Stříbrných šípů. Manor v tomto ohledu nemá poslední slovo.
"Není to v žádném případě frustrující. Nás baví pracovat s mladými jezdci, kteří k nám přichází s ambicemi stát se budoucími mistry světa. Být alespoň malou součástí jejich cesty je rozhodně příjemné. Za Pascala a Estebana jsme vděční. Velkou měrou přispěli k našemu zlepšení. Pokud skončí někde jinde, tak máme další záložní jezdce, kteří budou jistě rádi spolupracovat s naším týmem," okomentoval situaci Dave Ryan.
Závodní ředitel týmu si oba současné jezdce velmi vychvaluje: "Oba jsou brilantní jezdci. Mají talent a věřím, že je čeká velká kariéra v tomto sportu a nemusíme se bát, že by v blízké budoucnosti z F1 odešli."
Esteban Ocon nahradil Rya Harianta, který bohužel nebyl schopen sehnat dostatek prostředků a dodržet kontrakt, letos v Belgii. Hned se ale ukázalo, že mu monopost formule 1 sedne.
"Je to neuvěřitelné. Poprvé do našeho auta sedl při prvním tréninku ve Spa. Již po pár jízdách bylo zřejmé, že se v našem monopostu zabydlel a je ukázal, že je velmi schopný jezdce," zakončil Ryan.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.