O budoucnosti Pascala Wehrleina a Estebana Ocona se v posledních týdnech dosti spekulovalo. Padaly jména týmů jako Force India či Renault. Tajenka bude snad brzy odhalená, jelikož do konce sezóny zbývají jen dva poslední závody. U Manoru by prý nesmutnili.
Závodní ředitel Manoru, Dave Ryan, řekl, že by jejich odchod nepovažoval za smutnou událost, pro jezdce je prý důležité pořád se posouvat. Na druhou stranu je třeba dodat, že oba jezdci mají smlouvu u Mercedesu, takže jejich budoucnost záleží na rozhodnutí Stříbrných šípů. Manor v tomto ohledu nemá poslední slovo.
"Není to v žádném případě frustrující. Nás baví pracovat s mladými jezdci, kteří k nám přichází s ambicemi stát se budoucími mistry světa. Být alespoň malou součástí jejich cesty je rozhodně příjemné. Za Pascala a Estebana jsme vděční. Velkou měrou přispěli k našemu zlepšení. Pokud skončí někde jinde, tak máme další záložní jezdce, kteří budou jistě rádi spolupracovat s naším týmem," okomentoval situaci Dave Ryan.
Závodní ředitel týmu si oba současné jezdce velmi vychvaluje: "Oba jsou brilantní jezdci. Mají talent a věřím, že je čeká velká kariéra v tomto sportu a nemusíme se bát, že by v blízké budoucnosti z F1 odešli."
Esteban Ocon nahradil Rya Harianta, který bohužel nebyl schopen sehnat dostatek prostředků a dodržet kontrakt, letos v Belgii. Hned se ale ukázalo, že mu monopost formule 1 sedne.
"Je to neuvěřitelné. Poprvé do našeho auta sedl při prvním tréninku ve Spa. Již po pár jízdách bylo zřejmé, že se v našem monopostu zabydlel a je ukázal, že je velmi schopný jezdce," zakončil Ryan.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.