Stabilní témata se stále F1 drží - ochrana kokpitu, přejíždění vyznačené tratě, způsob radiokomunikace - a stále nabízejí nové varianty a výhledy do budoucna. Halo koncept nebo jiné zařízení jsme měli vidět už příští rok, zatím se situace odkládá.
Povinná ochrana kokpitu zatím díky hlasování Strategické skupiny F1 neprošlo s tím, že bude lepší tuto otázku s ohledem na časný začátek následující sezóny o rok odložit. Pilot Toro Rosso Carlos Sainz jr. se ale domnívá, že by v tomto směru měl být respektován i názor těch, kterých se daná záležitost týká nejvíc - piloti.
"Myslím, že každý pilot by si měl tuto variantu před rokem 2017 vyzkoušet a poté se k tomu vyjádřit - pak by se mělo hlasovat. To je postup z hlediska zdravého rozumu, i když je velice pravděpodobné, že náš názor nebude brán v potaz," komentuje situaci španělský pilot.
On sám odložení ochrany kokpitu nevnímá jako nějakou výhru, sám by zvolil zcela jiný postup. "Každý se spokojil s rozhodnutím, že ochrana kokpitu - což nemusí být Halo - bude v roce 2018, to znamená, že FIA a všechny týmy budou na takovém vybavení pracovat. To ale znamená, že v příštím roce na vozech žádná ochrana nebude, což nabízí otázku, jaká bude reakce, když se v roce 2017 něco přihodí?
Myslím, že Halo koncept by mohl poskytnout přechodné řešení, než přijde nabídka nějaké vyspělejší technologie. Protože je jasné, že v roce 2017 ji mít nebudeme. Mluví o roce 2018, ale když se něco stane příští rok, pak budou říkat »Ach, možná jsme měli povolit Halo«, než dostaneme nějakou superbezpečnou aplikaci pro rok 2018, jak nám slibují. Takže nezbývá než doufat, že k ničemu závažnému nedojde," doufá Sainz jr.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.