Kdo by měl rozhodovat o ochraně kokpitu? Sainz v tom má jasno

Carlos Sainz by si přál, aby o ochraně kokpitu rozhodovali sami piloti
Carlos Sainz by si přál, aby o ochraně kokpitu rozhodovali sami piloti, foto: Red Bull Content Pool
Robert RoBertino Pavelka 15. srpna 2016 10:40
Sdílej:

Stabilní témata se stále F1 drží - ochrana kokpitu, přejíždění vyznačené tratě, způsob radiokomunikace - a stále nabízejí nové varianty a výhledy do budoucna. Halo koncept nebo jiné zařízení jsme měli vidět už příští rok, zatím se situace odkládá.

Povinná ochrana kokpitu zatím díky hlasování Strategické skupiny F1 neprošlo s tím, že bude lepší tuto otázku s ohledem na časný začátek následující sezóny o rok odložit. Pilot Toro Rosso Carlos Sainz jr. se ale domnívá, že by v tomto směru měl být respektován i názor těch, kterých se daná záležitost týká nejvíc - piloti.

"Myslím, že každý pilot by si měl tuto variantu před rokem 2017 vyzkoušet a poté se k tomu vyjádřit - pak by se mělo hlasovat. To je postup z hlediska zdravého rozumu, i když je velice pravděpodobné, že náš názor nebude brán v potaz," komentuje situaci španělský pilot.

On sám odložení ochrany kokpitu nevnímá jako nějakou výhru, sám by zvolil zcela jiný postup. "Každý se spokojil s rozhodnutím, že ochrana kokpitu - což nemusí být Halo - bude v roce 2018, to znamená, že FIA a všechny týmy budou na takovém vybavení pracovat. To ale znamená, že v příštím roce na vozech žádná ochrana nebude, což nabízí otázku, jaká bude reakce, když se v roce 2017 něco přihodí?

Myslím, že Halo koncept by mohl poskytnout přechodné řešení, než přijde nabídka nějaké vyspělejší technologie. Protože je jasné, že v roce 2017 ji mít nebudeme. Mluví o roce 2018, ale když se něco stane příští rok, pak budou říkat »Ach, možná jsme měli povolit Halo«, než dostaneme nějakou superbezpečnou aplikaci pro rok 2018, jak nám slibují. Takže nezbývá než doufat, že k ničemu závažnému nedojde," doufá Sainz jr.

Stalo se
Grand Prix
Souboj Maxe Verstapppena a Oscara Piastriho ve Velké ceně Miami

GP Miami: Dominance Mclarenu pokračuje, Piastri zvítězil

Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.

Novinky
Charles Leclerc v Miami.

»GP Miami« Charles Leclerc se opřel do Ferrari: Jel jsem dobře! Ale, ať dělám cokoliv, Ferrari je příliš pomalé

Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.

Novinky
Max Verstappen v Miami

Táta na pole position: Verstappen umlčel pochybnosti vítěznou rychlostí

Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.

Novinky
Max Verstappen

GP Miami - po kvalifikaci: Lewis Hamilton a rostoucí frustrace. Antonelli do toho buší a Max Verstappen jako opět skvělý "Max"

Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.