Situace, kterou někteří považují za nezbytnost, jiní za nešvar. Vůz všemi koly překonává hranici tratě a zatáčky vyjíždí za jejím okrajem. Hrozí se penalizacemi, Charlie Whiting v Německu pronesl striktní "třikrát a dost". Ale jak už jsme psali, ono posouzení je dost choulostivé.
Strategická skupina F1 je vyzývána, aby došlo ke zrušení jakýchkoli sankcí za překročení vyznačené dráhy. V souvislosti s tím byl osloven i závodní ředitel FIA Charlie Whiting, aby odvolal své stanovisko a poskytl pilotům při Grand Prix Německa větší volnost při pohybu na trati. Whiting svým stanoviskem "třikrát a dost" (myšleno vyjetí mimo vyznačenou trať) hodlá penalizovat piloty, kteří takto získají určitou výhodu.
Sebastian Vettel je jedním z těch, kteří volají po uvolnění limitů v F1. Podle jeho názoru by v ideálním světě by měl pilot být po takovém opuštění trati potrestán "přirozeným způspobem". Nebyl ale konkrétní, jak by si podobnou variantu představoval.
"Myslím, že to je jasné. Včera jsme o této problematice mluvili a myslím, že všichni jsou s navrhovaným řešením spokojeni. Do budoucna je cílem vybudovat »naturální« trať, u níž by podobné dohady a debaty odpadly. Nelíbí se mi, když si hrají komisaři na policajty a označují toho či onoho. Protože někdy je velmi snadné, proč se dostaneme za okraj trati, někdy ne. Můj názor je, že pro komisaře je taková věc složitá a vedení závodu hodlá počítat každý případ, který se na trati stane," komentuje ožehavou otázku Vettel.
"Upřímně řečeno, nestarám se, jak pravidla zpřesňují, my je budeme muset dodržovat. Jiný způsob bych ani nechtěl, líbí se mi to, jak to funguje nyní. Jsem si jist, že prostor v zatáčce využívá každý zhruba stejně, protože tam prostě je," přidává své mínění obhájce titulu Lewis Hamilton.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.