Max Verstappen získal za své výkony ve Formuli 1 trofej Lorenza Bandiniho a dopřál si nádherný dárek: Porsche 911 GT3 RS.
Mladý Holanďan loni úspěšně vstoupil do F1 a po letošním překvapivém přestupu k Red Bullu během rozjeté sezóny si finančně polepšil. Za své výkony ve své premiérové sezóně získal 18letý mladík o víkendu prestižní trofej Lorenza Bandiniho, vyzvednout si ji přijel osobně do Itálie.
Toto ocenění od roku 1992 udílejí v rodném městečku domácího závodníka - v Brisighelli. Loni ji za svůj konstruktérský titul získal Mercedes, který po zavedení hybridních turbomotorů dominoval. Mezi předchozí držitele se zapsali Daniel Ricciardo, Pierro Ferrari, Bruno Senna, Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Robert Kubica, Felipe Massa, Mark Webber, Fernando Alonso, Kimi Räikkönen, Michael Schumacher, Juan Pablo Montoya, Jenson Button a další úspěšné osobnosti F1.
"Za ocenění moc děkuji. Jsem poctěn tím, že získávám tuto cenu," reagoval mladý Verstappen. A za tento úspěch si nadělil velký dárek: koupil si Porsche GT3 RS, jehož cena pro německý trh byla stanovena na 181 690 Eur (téměř 5 mil. Kč).
K extravagantnímu nákupu ovšem musel dostat svolení svého otce a manažera. "Když si chce Max koupit něco velkého, musí nejdříve získat naše svolení. Jako tomu bylo teď s jeho soukromým vozem," říká jeho otec Jos. Se silným autem podle něj problémy mít nebude: "Max je na normálních silnicích velmi rozumný."
Max je nejnovějším přírůstkem mezi piloty - milionáři. Finančně si hodně pomohl svým letošním přestupem od Toro Rosso k Red Bullu, s nímž uzavřel víceletou smlouvu, podobně jako jeho týmový kolega Daniel Ricciardo.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.