Max Verstappen získal za své výkony ve Formuli 1 trofej Lorenza Bandiniho a dopřál si nádherný dárek: Porsche 911 GT3 RS.
Mladý Holanďan loni úspěšně vstoupil do F1 a po letošním překvapivém přestupu k Red Bullu během rozjeté sezóny si finančně polepšil. Za své výkony ve své premiérové sezóně získal 18letý mladík o víkendu prestižní trofej Lorenza Bandiniho, vyzvednout si ji přijel osobně do Itálie.
Toto ocenění od roku 1992 udílejí v rodném městečku domácího závodníka - v Brisighelli. Loni ji za svůj konstruktérský titul získal Mercedes, který po zavedení hybridních turbomotorů dominoval. Mezi předchozí držitele se zapsali Daniel Ricciardo, Pierro Ferrari, Bruno Senna, Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Robert Kubica, Felipe Massa, Mark Webber, Fernando Alonso, Kimi Räikkönen, Michael Schumacher, Juan Pablo Montoya, Jenson Button a další úspěšné osobnosti F1.
"Za ocenění moc děkuji. Jsem poctěn tím, že získávám tuto cenu," reagoval mladý Verstappen. A za tento úspěch si nadělil velký dárek: koupil si Porsche GT3 RS, jehož cena pro německý trh byla stanovena na 181 690 Eur (téměř 5 mil. Kč).
K extravagantnímu nákupu ovšem musel dostat svolení svého otce a manažera. "Když si chce Max koupit něco velkého, musí nejdříve získat naše svolení. Jako tomu bylo teď s jeho soukromým vozem," říká jeho otec Jos. Se silným autem podle něj problémy mít nebude: "Max je na normálních silnicích velmi rozumný."
Max je nejnovějším přírůstkem mezi piloty - milionáři. Finančně si hodně pomohl svým letošním přestupem od Toro Rosso k Red Bullu, s nímž uzavřel víceletou smlouvu, podobně jako jeho týmový kolega Daniel Ricciardo.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.