Max Verstappen získal za své výkony ve Formuli 1 trofej Lorenza Bandiniho a dopřál si nádherný dárek: Porsche 911 GT3 RS.
Mladý Holanďan loni úspěšně vstoupil do F1 a po letošním překvapivém přestupu k Red Bullu během rozjeté sezóny si finančně polepšil. Za své výkony ve své premiérové sezóně získal 18letý mladík o víkendu prestižní trofej Lorenza Bandiniho, vyzvednout si ji přijel osobně do Itálie.
Toto ocenění od roku 1992 udílejí v rodném městečku domácího závodníka - v Brisighelli. Loni ji za svůj konstruktérský titul získal Mercedes, který po zavedení hybridních turbomotorů dominoval. Mezi předchozí držitele se zapsali Daniel Ricciardo, Pierro Ferrari, Bruno Senna, Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Robert Kubica, Felipe Massa, Mark Webber, Fernando Alonso, Kimi Räikkönen, Michael Schumacher, Juan Pablo Montoya, Jenson Button a další úspěšné osobnosti F1.
"Za ocenění moc děkuji. Jsem poctěn tím, že získávám tuto cenu," reagoval mladý Verstappen. A za tento úspěch si nadělil velký dárek: koupil si Porsche GT3 RS, jehož cena pro německý trh byla stanovena na 181 690 Eur (téměř 5 mil. Kč).
K extravagantnímu nákupu ovšem musel dostat svolení svého otce a manažera. "Když si chce Max koupit něco velkého, musí nejdříve získat naše svolení. Jako tomu bylo teď s jeho soukromým vozem," říká jeho otec Jos. Se silným autem podle něj problémy mít nebude: "Max je na normálních silnicích velmi rozumný."
Max je nejnovějším přírůstkem mezi piloty - milionáři. Finančně si hodně pomohl svým letošním přestupem od Toro Rosso k Red Bullu, s nímž uzavřel víceletou smlouvu, podobně jako jeho týmový kolega Daniel Ricciardo.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.