Traťoví komisaři si posvítili na traťové limity a při kvalifikaci z toho vzniklo i pár zmatků.
Při kvalifikaci jsme mohli vidět několik netypických situací, kdy časy pilotů mizely z pořadí. To vyvrcholilo, když Jenson Button spěchal zpět do garáže po první části kvalifikace, jelikož nebylo jisté, že vypadne. Magnussen totiž vyjel mimo trať, čímž získal výhodu, takže jeho čas mohl být smazán, nakonec nebyl. Další situací bylo smazání Hamiltonova času ve třetí části kvalifikace. Naopak několik jezdců také vyjelo z tratě, ale penalizaci nedostalo, jak je to možné?
Silverstone je jedním z okruhů, kde vyjetím mimo trať může pilot získat výhodu. Trať je jasně značena bílými čarami, jež jsou ještě před obrubníky, piloti nesmí vyjet všemi čtyřmi koly mimo trať, tedy za bílé čáry. Před víkendem se uskutečnilo klasické setkání komisařů s piloty, kde bylo jasně řečeno, že když piloti vyjedou mimo trať v zatáčkách 9, 15 a 18, bude jim daný čas smazán. Pro ostatní zatáčky to však neplatí.
Proto jsme mohli vidět několik pilotů vyjet v zatáčce číslo 8, ale to se netrestalo, takže jim časy nikdo nevymazal. Když však Hamilton vyjel o zatáčku později trošku mimo trať, už mu byl čas smazán. Vedení závodu vyhlásilo nulovou toleranci a ke všem přistupovalo stejně. Proto byl vymazaný čas Lewise Hamiltona.
Zajímavější situace se stala s Kevinem Magnussenem, který vyjel mimo trať v zatáčce 8 a potom 15, ale v té asi komisaři neměli průkazné informace, že skutečně byl všemi 4 koly mimo trať. Proto si Jenson Button mohl myslet, že bude Dánův čas smazán.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.