Druhý trénink nebyl pro Sebastiana Vettela nepříjemnějším obdobím. Zakončil ho poměrně nepříjemnou nehodou v zatáčce Remus ve chvíli, kdy se nejspíš chystal zajet finální rychlé kolo. A to nebyla jediná nepříjemnost.
U Ferrari už se nějakou dobu obávali, že převodovku, která doznala jisté úhony v Baku, bude nutno vyměnit. To se nakonec potvrdilo a německý pilot tak bude muset v kvalifikaci hodně napnout síly, protože ho čeká nepopulární trest posunu na startovním roštu o pět míst dozadu.
Navíc zůstává otázka, jaké ujmy doznalo Ferrari exmistra světa po jeho nedobrovolném výletu z trati. V zatáčce Remus šel Vettel do hodin a poté bokem putoval napříč kačírkem až téměř k bariéře. Ještě seděl ve voze, když dával svému týmu do radiokomunikace vysvětlení: "Absolutně netuším, co se stalo. Prostě jsem najednou letěl z trati a nemohl nic dělat."
V dopoledním tréninku se rovněž dostaly na přetřes přestupky trojice Ericsson, Wehrlein a Harjanto. Marcus Ericsson při nájezdu do boxů málem kolidoval s Danielem Ricciardem a při manévru přejel levými koly bílou čáru vymezující vjezd do depa. Pascal Wehrlein nedodržel minimálně stanovený časový limit v režimu virtuálního safety caru po Verstappenově vyjetí z trati v zatáčce Wirth, Rio Harjanto zase po hodinách v zatáčce Jochena Rindta nedával pozor a zkřížil dráhu Daniela Ricciarda.
V případě Wehrleina podali zástupci FIA následující vysvětlení: "Pilot nám podal vysvětlení, že předpokládal mnohem rychlejší úbytek tempa a byl překvapen, zejména s ohledem na velmi rychlý úsek trati, jak dlouho mu zpomalení trvalo. Proto považujeme napomenutí za přiměřený postih."
V případě Wehrleina jde o první, byť jen mírný postih v sezóně. Stejného pokárání se dostalo i Harjantovi a Ericssonovi za jejich přestupky.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.