Toro Rosso v sezóně 2017 přejde z rok starých specifikací pohonných jednotek Ferrari na Renaulty, které používá mateřský tým Red Bull. To jim podle technického ředitele Jamese Keye umožní sdílet některé nápady, rozšířit spolupráci a také snížit náklady.
Oba týmy již dříve sdíleli některé technologie, které se například týkaly vnitřních součástí převodovek, od příštího roku toho ale díky stejnému pohonu budou moci v oblasti výzkumu a vývoj sdílet mnohem více.
"Když máte v F1 dva týmy, tak to vždy dává smysl mít určitou úroveň překrývajících se částí mezi nimi. My jsme odešli od Renaultu, protože panovala nejistota ohledně toho, co budou dělat, jelikož nebylo jisté, že koupí tým sídlící v Enstone [bývalý Lotus]," říká Key.
"A věděli jsme o určitých problémech, které se trochu týkaly obou týmů. Ale spousta toho už je věcí minulosti. Když jsme poprvé přišli k Renaultu, tak bylo záměrem mít stejný motor [jako Red Bull], protože pak se překrývá technologie pohonné jednotky, kterou můžete sdílet. Ano, sdílet - ne přeprodávat druhému týmu," pokračuje technický ředitel Toro Rosso.
"To vám dává schopnost přijít s řešením, které vyhovuje oběma týmům, a vy se tak můžete zbavit dvou větví výzkumu a vývoje, když máte jedno. U nás šlo o vnitřní části převodovky, ale to můžete rozšířit možná i na takové položky, jako je palivový systém, hydraulické systémy, možná konstrukci výfuku, části elektroniky," vypočítává Key výhody rozšířené spolupráce.
"To, co může být společné, dává velký smysl. Rozhodně pak dochází k úspoře nákladů. A abych byl upřímný, většina z toho jsou věci, které nepůsobí rozdíly ve výkonnosti," myslí si 44letý britský inženýr, jenž působil u Jordanu, Midlandu (MF1 Racing), Spykeru, Force Indie, Sauberu a jenž od prosince 2012 pracuje pro Toro Rosso.
Dobře si všímá pokroků, kterých dosahuje jejich budoucí motorový partner: "Renault letos opravdu předvádí obrat, což nám před návratem dodává hodně sebedůvěry. Po roce s Ferrari budeme moci přijít zpět s mnohem větší důvěrou, že tato spolupráce bude mnohem lepší než dříve. Nejen, že vyřešili některé ze svých problémů se spolehlivostí, ale také skutečně dosahují očividných zisků ve výkonnosti."
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.