Claire Williamsová tvrdí, že její tým má stále být na co hrdý, byť se nedokáže vyrovnat Mercedesu či Ferrari a jeho forma stále klesá.
V uplynulých dvou sezónách skončil Williams mezi konstruktéry na třetím místě, i když od roku 2012 nevyhrál ani jeden závod. A letos mu patří až čtvrtá příčka za Mercedesem, Ferrari a Red Bullem. Stáj z Grove omezuje především podstatně nižší rozpočet, než mají špičkové týmy.
"Když se na to podíváte čistě ze závodní perspektivy, a z ideální perspektivy, pak je to samozřejmě zklamání, protože chceme být vpředu a bojovat na špici. Nesmíme ale zapomínat, odkud jsme přišli a jak daleko byl Mercedes před námi, když jsme v roce 2014 všichni začínali. Jde o neustálou hru na honěnou," uvádí Williamsová.
"Ferrari očividně odvádí dobrou práci, když se ten náskok snaží stáhnout, a my jsme v pozici, v jaké jsme. Není to jen o tom zůstat na ní, musíme dosahovat zisků, abychom třetí příčku udrželi a bojovali o ní s Red Bullem.
Podle mě to můžeme zhodnotit tak, že odvádíme dobrou práci a že bychom měli být hrdi na to, že jsme v této pozici a bojujeme proti týmům - vím, že to opakujeme a že to je nudné - jejichž rozpočty jsou třikrát vyšší než ten náš a že udržujeme za sebou týmy, které jsou za námi. Na to bychom měli být podle mě hrdí. Ale z pohledu závodníka chceme být vpředu a bojovat s Mercedesy," pokračuje šéfka týmu, jenž si letos o příčku pohoršil.
"Je to frustrující. Máme pracovní skupiny, které se u Williamsu scházejí jako součást výkonného výboru, a musíme se rozhodnout, na kterých projektů vynaložíme své zdroje. A samozřejmě tam nechcete sedět a říkat: 'No, to samozřejmě mít nemůžete, protože tohle potřebujeme více než to, co chcete.' Potřeby všech jsou pro ně stejně důležité, musíte to opravdu správně vyvážit.
Navíc si vezměte, že od roku 2017 budeme mít nová pravidla, proto musíte nalézt rovnováhu mezi tím, co uděláte s letošním vozem a s vývojovými pracemi. Ale u Williamsu máme skutečně silný tým. Opravdu chytrou skupinu lidí, kteří se snaží zajistit, abychom vynaložili zdroje tam, kde to je zapotřebí, abychom získali maximální užitek a návratnost pro tým a auto," dodává Williamsová.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.