Ferrari ani jeho konkurence v podobě Mercedesu či Red Bullu si podle Jocka Cleara nepohrává s výraznějším snižováním startovních tlaků pneumatik tak, aby získali konkurenční výhodu.
Stáj z Maranella v posledních dvou kvalifikacích zaostala za očekáváními, což mnohé vedlo k domněnkám, že Mercedes a Red Bull dokážou chytře obcházet příliš vysoké startovní tlaky, které si vynutilo Pirelli a na které dohlíží FIA. Podle Ferrari to ale tak není a celá kauza se zbytečně nafukuje.
"Nižší tlaky vám poskytnou vyšší přilnavost. Ale pro jedno kolo v kvalifikaci to je jednodušší tlaky udržet v rozmezí, v němž je chcete mít. Nevěříme příběhům, že některé týmy mohou tlaky ve svých pneumatikách významně snížit. Možná o půl PSI, ale ne o dva. Myslíme si, že to není možné," uvádí Clear.
"Hodně se hovoří o chytrých řešeních, jak dostat teplo z kol, jenže ta jsou všechna nelegální. FIA potvrdila, že jsou všechny vozy legální a my nemáme důvod tomu nevěřit," pokračuje inženýr, který u Ferrari zodpovídá za výkonnost jejich balíku.
Ztráta na Mercedes je letos menší, očekávání ale byla vyššíJeho tým přes prohlášení před sezónou stále nedokáže bojovat s Mercedesem o vítězství, byť tvrdí, že jeho náskok letos opět trochu stáhl: "Ztráta na Mercedes je větší, než jsme počítali. Je ale menší než průměr loňské sezóny a tu, kterou jsme měli v posledním závodě 2015."
"To je pozitivní věc. Stahujeme náskok Mercedesu, a jsme si jistí tím, že dvě výkonnostní křivky se v budoucnu překryjí. Jedinou otázkou zůstává kdy," dodává Clear před závodem v Kanadě, kde hodlá Ferrari nasadit vylepšený motor s novým turbodmychadlem.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.