Ferrari ani jeho konkurence v podobě Mercedesu či Red Bullu si podle Jocka Cleara nepohrává s výraznějším snižováním startovních tlaků pneumatik tak, aby získali konkurenční výhodu.
Stáj z Maranella v posledních dvou kvalifikacích zaostala za očekáváními, což mnohé vedlo k domněnkám, že Mercedes a Red Bull dokážou chytře obcházet příliš vysoké startovní tlaky, které si vynutilo Pirelli a na které dohlíží FIA. Podle Ferrari to ale tak není a celá kauza se zbytečně nafukuje.
"Nižší tlaky vám poskytnou vyšší přilnavost. Ale pro jedno kolo v kvalifikaci to je jednodušší tlaky udržet v rozmezí, v němž je chcete mít. Nevěříme příběhům, že některé týmy mohou tlaky ve svých pneumatikách významně snížit. Možná o půl PSI, ale ne o dva. Myslíme si, že to není možné," uvádí Clear.
"Hodně se hovoří o chytrých řešeních, jak dostat teplo z kol, jenže ta jsou všechna nelegální. FIA potvrdila, že jsou všechny vozy legální a my nemáme důvod tomu nevěřit," pokračuje inženýr, který u Ferrari zodpovídá za výkonnost jejich balíku.
Ztráta na Mercedes je letos menší, očekávání ale byla vyššíJeho tým přes prohlášení před sezónou stále nedokáže bojovat s Mercedesem o vítězství, byť tvrdí, že jeho náskok letos opět trochu stáhl: "Ztráta na Mercedes je větší, než jsme počítali. Je ale menší než průměr loňské sezóny a tu, kterou jsme měli v posledním závodě 2015."
"To je pozitivní věc. Stahujeme náskok Mercedesu, a jsme si jistí tím, že dvě výkonnostní křivky se v budoucnu překryjí. Jedinou otázkou zůstává kdy," dodává Clear před závodem v Kanadě, kde hodlá Ferrari nasadit vylepšený motor s novým turbodmychadlem.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.