Ferrari ani jeho konkurence v podobě Mercedesu či Red Bullu si podle Jocka Cleara nepohrává s výraznějším snižováním startovních tlaků pneumatik tak, aby získali konkurenční výhodu.
Stáj z Maranella v posledních dvou kvalifikacích zaostala za očekáváními, což mnohé vedlo k domněnkám, že Mercedes a Red Bull dokážou chytře obcházet příliš vysoké startovní tlaky, které si vynutilo Pirelli a na které dohlíží FIA. Podle Ferrari to ale tak není a celá kauza se zbytečně nafukuje.
"Nižší tlaky vám poskytnou vyšší přilnavost. Ale pro jedno kolo v kvalifikaci to je jednodušší tlaky udržet v rozmezí, v němž je chcete mít. Nevěříme příběhům, že některé týmy mohou tlaky ve svých pneumatikách významně snížit. Možná o půl PSI, ale ne o dva. Myslíme si, že to není možné," uvádí Clear.
"Hodně se hovoří o chytrých řešeních, jak dostat teplo z kol, jenže ta jsou všechna nelegální. FIA potvrdila, že jsou všechny vozy legální a my nemáme důvod tomu nevěřit," pokračuje inženýr, který u Ferrari zodpovídá za výkonnost jejich balíku.
Ztráta na Mercedes je letos menší, očekávání ale byla vyššíJeho tým přes prohlášení před sezónou stále nedokáže bojovat s Mercedesem o vítězství, byť tvrdí, že jeho náskok letos opět trochu stáhl: "Ztráta na Mercedes je větší, než jsme počítali. Je ale menší než průměr loňské sezóny a tu, kterou jsme měli v posledním závodě 2015."
"To je pozitivní věc. Stahujeme náskok Mercedesu, a jsme si jistí tím, že dvě výkonnostní křivky se v budoucnu překryjí. Jedinou otázkou zůstává kdy," dodává Clear před závodem v Kanadě, kde hodlá Ferrari nasadit vylepšený motor s novým turbodmychadlem.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.