Závodní ředitel Manoru Dave Ryan uznává, že jeho tým potřebuje učinit velký výkonnostní skok, protože rychlostně na tom nejsou vůbec dobře. To však podle něj může trvat klidně i pět let.
Tým letos učinil pokrok, přesto stále zůstává nejpomalejším týmem a zlepšuje se jen pozvolna: "Není pochyb o tom, že letošní auto představuje oproti loňsku ohromný pokrok. Ale stále nejsme ani zdaleka dostatečně rychlí," popisuje Ryan.
"Letos určitě dokážeme soutěžit s některými vozy kolem nás a ztráta, kterou jsme museli kvůli tomu dohnat, byla obrovská. Ale potřebujeme znovu dosáhnout takového zlepšení. Nejde o jednu zvláštní oblast, týká se to všeho," pokračuje závodní ředitel Manoru.
"Rozhodně toužíme po tom, abychom byli skutečně solidním týmem středu pole, zároveň si však uvědomujeme, že to bude trvat dlouho. Nepodaří se nám to letos ani příští rok. Může to trvat čtyři či pět let," vysvětluje zástupce Manoru, jehož nejlepším výsledkem je letos 13. místo v Bahrajnu.
K poražení Sauberu, jenž skončil dvakrát dvanáctý, by jim stačila 11. příčka. Ryan by ale byl zklamaný, pokud by se jim nepodařilo mezi týmy skončit v první desítce: "My se na to díváme tak, že jde jen o další tým, který se musíme pokusit porazit. Sauber je hned vedle nás a pro některé lidi jsou našim jasným cílem. Myslím, že bychom byli velmi zklamaní, kdybychom neskončili desátí, to je jasné."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.