Závodní ředitel Manoru Dave Ryan uznává, že jeho tým potřebuje učinit velký výkonnostní skok, protože rychlostně na tom nejsou vůbec dobře. To však podle něj může trvat klidně i pět let.
Tým letos učinil pokrok, přesto stále zůstává nejpomalejším týmem a zlepšuje se jen pozvolna: "Není pochyb o tom, že letošní auto představuje oproti loňsku ohromný pokrok. Ale stále nejsme ani zdaleka dostatečně rychlí," popisuje Ryan.
"Letos určitě dokážeme soutěžit s některými vozy kolem nás a ztráta, kterou jsme museli kvůli tomu dohnat, byla obrovská. Ale potřebujeme znovu dosáhnout takového zlepšení. Nejde o jednu zvláštní oblast, týká se to všeho," pokračuje závodní ředitel Manoru.
"Rozhodně toužíme po tom, abychom byli skutečně solidním týmem středu pole, zároveň si však uvědomujeme, že to bude trvat dlouho. Nepodaří se nám to letos ani příští rok. Může to trvat čtyři či pět let," vysvětluje zástupce Manoru, jehož nejlepším výsledkem je letos 13. místo v Bahrajnu.
K poražení Sauberu, jenž skončil dvakrát dvanáctý, by jim stačila 11. příčka. Ryan by ale byl zklamaný, pokud by se jim nepodařilo mezi týmy skončit v první desítce: "My se na to díváme tak, že jde jen o další tým, který se musíme pokusit porazit. Sauber je hned vedle nás a pro některé lidi jsou našim jasným cílem. Myslím, že bychom byli velmi zklamaní, kdybychom neskončili desátí, to je jasné."
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.