Monako a déšť to je jako fish and chips a gin s tonikem - jsou stvořeni jeden pro druhého, komentuje závod v ulicích Monte Carla pro SkySports bývalý pilot F1 Martin Brundle.
Monako - podle mého názoru místo, které jako žádné jiné zcela přesně odráží to, čím je F1. A závod v ulicích Monte Carla letos opravdu nezklamal. Někteří piloti předvedli opravdu skvělé výkony a prokázali, proč se řadí mezi nejlepší jezdce světa.
"Bylo využito všech pět směsí pneumatik Pirelli a po třech slunečných dnech začalo pršet a piloti tak zamířili do neznámého. Daniel Ricciardo po skvělém kole a zisku pole position zahlásil, že přišel jeho čas a vypadalo to tak i v závodě, když se netrpělivý Hamilton zdržoval za pomalým týmovým kolegou Rosbergem," popisuje Brundle.
"Jistota je tu vše a obzvlášť za těchto podmínek. Rychlost znamená teplejší brzdy a pneumatiky a to znamená větší rychlost... Rosberg tu působivě vyhrál tři poslední závody, ale letos vypadal mimo. A být odsunut ze šestého místa v poslední zatáčce to shrnuje," uvedl ve svém sloupku.
Připomíná také přání týmu, když Rosberga požádali, aby před sebe Hamiltona pustil. A on to splnil, což Brit označil za gentlemanské gesto, které hrálo velkou roli v dalším vývoji závodu a jeho výhře. Brundle Hamiltonův výkon označil za velmi působivý především díky tomu, že udržel funkční pneumatiky do mokra po 31 kol a díky tomu mohl přezout rovnou na hladké. Není prý divu, že nemá pocit, že šlo o štěstí.
"I tak to však vypadalo, že měl navrch Red Bull, avšak nepodařilo se jim to. 13 sekund ztratili při hledání pneumatik a to znamenalo, že se před Ricciarda Hamilton dostal. Na hladkých pneumatikách se Hamilton trápil a jízdu na nich dokonce přirovnal k jízdě na ledu. Dokázal si však vedení udržet. Jsme zvyklí na usměvavého Ricciarda, ale na pódiu tentokrát vypadal zdrceně, zlomeně a nevěřícně kroutil hlavou. Jeho monacké vítězství mu bylo ukradeno a ta bolest bude trvat dlouho. Snad trošku pomohou pochvaly od Hamiltona," komentuje situaci.
Občas se prý věci pokazí, avšak nic to nemění na skvělém výkonu, který Australan předvedl. Navíc měl prý Hamilton štěstí, že mu prošlo blokování a přejezdu únikovou zónou v jedné ze šikan. "Jsem pro menší kontrolu ze strany komisařů, pokud jsou jejich akce konzistentní," dodává Brundle.
Jeho další hvězdou závodu byl Sergio Pérez. "Když vezmeme v úvahu výkonnost a utracené výdaje, jsou šampiony," usmívá se Brit. Ovšem silné výkony předvedl podle něj i Hülkenberg, Sainz či Alonso. "Hodně závodníků se po závodě domnívalo, že mohli a měli být na třetím místě," upozorňuje.
A kdo by měl podle něj jít sedět do kouta pro neposlušné? Palmer, Kvjat, Magnussen, Räikkönen, Verstappen a Ericsson. U Red Bullu a Renaultu budou mít prý plno práce s tím, aby dodali do Kanady náhradní díly.
"Přichází největší test Verstappenovy kariéry vzhledem k tomu, že třikrát narazil do bariéry, což dokazuje to nedostatek jeho zkušeností. Pokazil hodně dobré práce z minulých týdnů a nyní bude velmi lehké podlehnout napětí při soubojích kolo na kolo, či když to bude klouzat. Uvidíme, ale věřím, že v Kanadě pojede na plný plyn od prvního kola a bude v pořádku," domnívá se.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.