Monako a déšť to je jako fish and chips a gin s tonikem - jsou stvořeni jeden pro druhého, komentuje závod v ulicích Monte Carla pro SkySports bývalý pilot F1 Martin Brundle.
Monako - podle mého názoru místo, které jako žádné jiné zcela přesně odráží to, čím je F1. A závod v ulicích Monte Carla letos opravdu nezklamal. Někteří piloti předvedli opravdu skvělé výkony a prokázali, proč se řadí mezi nejlepší jezdce světa.
"Bylo využito všech pět směsí pneumatik Pirelli a po třech slunečných dnech začalo pršet a piloti tak zamířili do neznámého. Daniel Ricciardo po skvělém kole a zisku pole position zahlásil, že přišel jeho čas a vypadalo to tak i v závodě, když se netrpělivý Hamilton zdržoval za pomalým týmovým kolegou Rosbergem," popisuje Brundle.
"Jistota je tu vše a obzvlášť za těchto podmínek. Rychlost znamená teplejší brzdy a pneumatiky a to znamená větší rychlost... Rosberg tu působivě vyhrál tři poslední závody, ale letos vypadal mimo. A být odsunut ze šestého místa v poslední zatáčce to shrnuje," uvedl ve svém sloupku.
Připomíná také přání týmu, když Rosberga požádali, aby před sebe Hamiltona pustil. A on to splnil, což Brit označil za gentlemanské gesto, které hrálo velkou roli v dalším vývoji závodu a jeho výhře. Brundle Hamiltonův výkon označil za velmi působivý především díky tomu, že udržel funkční pneumatiky do mokra po 31 kol a díky tomu mohl přezout rovnou na hladké. Není prý divu, že nemá pocit, že šlo o štěstí.
"I tak to však vypadalo, že měl navrch Red Bull, avšak nepodařilo se jim to. 13 sekund ztratili při hledání pneumatik a to znamenalo, že se před Ricciarda Hamilton dostal. Na hladkých pneumatikách se Hamilton trápil a jízdu na nich dokonce přirovnal k jízdě na ledu. Dokázal si však vedení udržet. Jsme zvyklí na usměvavého Ricciarda, ale na pódiu tentokrát vypadal zdrceně, zlomeně a nevěřícně kroutil hlavou. Jeho monacké vítězství mu bylo ukradeno a ta bolest bude trvat dlouho. Snad trošku pomohou pochvaly od Hamiltona," komentuje situaci.
Občas se prý věci pokazí, avšak nic to nemění na skvělém výkonu, který Australan předvedl. Navíc měl prý Hamilton štěstí, že mu prošlo blokování a přejezdu únikovou zónou v jedné ze šikan. "Jsem pro menší kontrolu ze strany komisařů, pokud jsou jejich akce konzistentní," dodává Brundle.
Jeho další hvězdou závodu byl Sergio Pérez. "Když vezmeme v úvahu výkonnost a utracené výdaje, jsou šampiony," usmívá se Brit. Ovšem silné výkony předvedl podle něj i Hülkenberg, Sainz či Alonso. "Hodně závodníků se po závodě domnívalo, že mohli a měli být na třetím místě," upozorňuje.
A kdo by měl podle něj jít sedět do kouta pro neposlušné? Palmer, Kvjat, Magnussen, Räikkönen, Verstappen a Ericsson. U Red Bullu a Renaultu budou mít prý plno práce s tím, aby dodali do Kanady náhradní díly.
"Přichází největší test Verstappenovy kariéry vzhledem k tomu, že třikrát narazil do bariéry, což dokazuje to nedostatek jeho zkušeností. Pokazil hodně dobré práce z minulých týdnů a nyní bude velmi lehké podlehnout napětí při soubojích kolo na kolo, či když to bude klouzat. Uvidíme, ale věřím, že v Kanadě pojede na plný plyn od prvního kola a bude v pořádku," domnívá se.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.