Monako a déšť to je jako fish and chips a gin s tonikem - jsou stvořeni jeden pro druhého, komentuje závod v ulicích Monte Carla pro SkySports bývalý pilot F1 Martin Brundle.
Monako - podle mého názoru místo, které jako žádné jiné zcela přesně odráží to, čím je F1. A závod v ulicích Monte Carla letos opravdu nezklamal. Někteří piloti předvedli opravdu skvělé výkony a prokázali, proč se řadí mezi nejlepší jezdce světa.
"Bylo využito všech pět směsí pneumatik Pirelli a po třech slunečných dnech začalo pršet a piloti tak zamířili do neznámého. Daniel Ricciardo po skvělém kole a zisku pole position zahlásil, že přišel jeho čas a vypadalo to tak i v závodě, když se netrpělivý Hamilton zdržoval za pomalým týmovým kolegou Rosbergem," popisuje Brundle.
"Jistota je tu vše a obzvlášť za těchto podmínek. Rychlost znamená teplejší brzdy a pneumatiky a to znamená větší rychlost... Rosberg tu působivě vyhrál tři poslední závody, ale letos vypadal mimo. A být odsunut ze šestého místa v poslední zatáčce to shrnuje," uvedl ve svém sloupku.
Připomíná také přání týmu, když Rosberga požádali, aby před sebe Hamiltona pustil. A on to splnil, což Brit označil za gentlemanské gesto, které hrálo velkou roli v dalším vývoji závodu a jeho výhře. Brundle Hamiltonův výkon označil za velmi působivý především díky tomu, že udržel funkční pneumatiky do mokra po 31 kol a díky tomu mohl přezout rovnou na hladké. Není prý divu, že nemá pocit, že šlo o štěstí.
"I tak to však vypadalo, že měl navrch Red Bull, avšak nepodařilo se jim to. 13 sekund ztratili při hledání pneumatik a to znamenalo, že se před Ricciarda Hamilton dostal. Na hladkých pneumatikách se Hamilton trápil a jízdu na nich dokonce přirovnal k jízdě na ledu. Dokázal si však vedení udržet. Jsme zvyklí na usměvavého Ricciarda, ale na pódiu tentokrát vypadal zdrceně, zlomeně a nevěřícně kroutil hlavou. Jeho monacké vítězství mu bylo ukradeno a ta bolest bude trvat dlouho. Snad trošku pomohou pochvaly od Hamiltona," komentuje situaci.
Občas se prý věci pokazí, avšak nic to nemění na skvělém výkonu, který Australan předvedl. Navíc měl prý Hamilton štěstí, že mu prošlo blokování a přejezdu únikovou zónou v jedné ze šikan. "Jsem pro menší kontrolu ze strany komisařů, pokud jsou jejich akce konzistentní," dodává Brundle.
Jeho další hvězdou závodu byl Sergio Pérez. "Když vezmeme v úvahu výkonnost a utracené výdaje, jsou šampiony," usmívá se Brit. Ovšem silné výkony předvedl podle něj i Hülkenberg, Sainz či Alonso. "Hodně závodníků se po závodě domnívalo, že mohli a měli být na třetím místě," upozorňuje.
A kdo by měl podle něj jít sedět do kouta pro neposlušné? Palmer, Kvjat, Magnussen, Räikkönen, Verstappen a Ericsson. U Red Bullu a Renaultu budou mít prý plno práce s tím, aby dodali do Kanady náhradní díly.
"Přichází největší test Verstappenovy kariéry vzhledem k tomu, že třikrát narazil do bariéry, což dokazuje to nedostatek jeho zkušeností. Pokazil hodně dobré práce z minulých týdnů a nyní bude velmi lehké podlehnout napětí při soubojích kolo na kolo, či když to bude klouzat. Uvidíme, ale věřím, že v Kanadě pojede na plný plyn od prvního kola a bude v pořádku," domnívá se.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.